• Tremere

Varför köper ni massor…

Anonym (Mat) skrev 2025-02-06 13:33:18 följande:
    Varför köper ni massor?

av matvaror som ni egentligen hade klarat er utan eller minskat ner drastiskt på alternativt bytt till bättre alternativ? 

Bröd behöver man tex inte vräka i sig massor om dagen. Fruktyoghurt byts till naturell och man smaksätter själv, mjölk endast i mat eller till gröt, flingor (osötad) etc. 

Samtidigt som vissa köper allt detta som innehåller mycket socker så håller de ner på godis, chips, glass , läsk till max till helgen men resten av veckan går bra att äta och dricka massa socker. I princip så får man ju i sig en massa onödigt socker under hela veckan iallafall. Det är bara i en annan form och är betyder inte att det är nyttigare. 

Varför är du arg på andra för deras val, som inte alls påverkar dig som person eller ens samhället speciellt mycket.
    Låt bara folk vara så mår du kanske bättre själv.
  • Tremere
    Anonym (Mat) skrev 2025-02-07 08:57:12 följande:

Tur då att jag inte är den typen. Jag röker inte överhuvudtaget och har aldrig gjort. Alkohol dricker jag väldigt sällan och dricker aldrig när jag är ensam då det är social grej för mig. Inget behov eller anledning till dricka ensam. 

Du är säkert en riktigt tråkig person att umgås med.
    Inte för att du inte dricker eller röker, utan för att du lägger dig i andras privatliv och ifrågasätter deras val.
    Speciellt när det inte alls påverkar dig varken personligen eller i ditt liv.
Svar på tråden Varför köper ni massor…