Maggena skrev 2025-02-06 22:31:34 följande:
Det spelar ingen roll. Du gillar inte honom längre. Vi fattar allt han gör är fel. Han bryr sig inte i h när han gör det är det också fel och bara ett försök till att komma åt dig. Vi har hört det förr. Du blir inte en bättre människa bara för att ditt ex inte är det just nu. Hade du varit ok med att han gjorde samma sak? Bokade in Något utan att prata med dig om det? Eller hade du skrivit här och gnällt om det också? Dra nu inte upp historien om att han har valt att flytta en bit bort och bara träffar barnet varannan helg. Det hör inte hit.
Om han hade haft barnen så han hade haft möjlighet att boka en läkartid på sin tid för ett problem som uppstått så hade det varit helt ok om jag fått veta vad det gällde vid arbetssagens slut.
Det är inte jag som avskyr honom och letar fel i precis allt. Min fråga gällde hur pass snart i närtid man ska informera den andre föräldern, om jag var orimlig som anser att det är ok att göra efter arbetsdagen eller när man nu har möjlighet (innan dagen är slut) eller om han är orimlig som anser att det ska ske på studs.
Du är uppenbart på hans sida i detta och anser att jag är dum i huvudet och utesluter honom från beslutsfattandet i detta. Det är helt ok men lägg inte in ord i min mun. Är jag otroligt frustrerad över att han inte ser till att behandla problemet även när barnet är hos honom, absolut till 100%, och det får jag vara eftersom det skapar ett förlängt obehag hos vårt barn. Hade han tagit hand om problemet när det uppstod på jullovet hade vi sannolikt inte behövt ett läkarbesök nu.
Kravbilden på vad han kräver av mig kontra vad jag kräver av honom är milsvida.