• Anonym (Py)

Icke-akut läkarbesök, hur fort informera andra föräldern?

Det beror helt på vad det handlar om. Är det något jag som förälder oroat mig för, hade jag blivit väldigt besviken om den andre föräldern avstått från att meddela förrän långt senare. Hade det varit ett vanligt BVC-besök, eller en vanligt allergiuppföljning, hade det inte gjort lika mycket. 

Men jag tycker nog att man i alla fall kan kosta på sig ett sms om läget var lugnt vid besöket. 

• Anonym (Py)
    Anonym (Separerad) skrev 2025-02-06 22:50:33 följande:
    Om han hade haft barnen så han hade haft möjlighet att boka en läkartid på sin tid för ett problem som uppstått så hade det varit helt ok om jag fått veta vad det gällde vid arbetssagens slut. 

Det är inte jag som avskyr honom och letar fel i precis allt. Min fråga gällde hur pass snart i närtid man ska informera den andre föräldern, om jag var orimlig som anser att det är ok att göra efter arbetsdagen eller när man nu har möjlighet (innan dagen är slut) eller om han är orimlig som anser att det ska ske på studs. 

Du är uppenbart på hans sida i detta och anser att jag är dum i huvudet och utesluter honom från beslutsfattandet i detta. Det är helt ok men lägg inte in ord i min mun. Är jag otroligt frustrerad över att han inte ser till att behandla problemet även när barnet är hos honom, absolut till 100%, och det får jag vara eftersom det skapar ett förlängt obehag hos vårt barn. Hade han tagit hand om problemet när det uppstod på jullovet hade vi sannolikt inte behövt ett läkarbesök nu.

Kravbilden på vad han kräver av mig kontra vad jag kräver av honom är milsvida. 
    Jag tycker ändå att man bör informera innan den andre blir informerad på annat vis. Om du inte ens hinner skriva ett sms av typen: "Bokat tid på onsdag på VC för Kalles nageltrång", hur hinner du då med ditt barn?
  • Anonym (Py)
    Anonym (Separerad) skrev 2025-02-06 23:01:37 följande:
    Jag var på jobbet. Barnet var i skolan. Vad har det med min förmåga att hinna med mitt barn att göra?
    För att om du inte kan ägna 20 sekunder åt ett sms, kan du uppenbarligen inte prioritera din tid.
Svar på tråden Icke-akut läkarbesök, hur fort informera andra föräldern?