• Just Precis

Skärmberoende 10 åring

Tre timmar om dagen är redan för mycket. Stång av internet när du inte är hemma och ge honom max 1h om dagen.

Han kommer inte gilla det men ens jobb som förälder är inte att göra barnen nöjda, utan det som är bra för dem.

Sabba inte hans framtid.

• Just Precis
    Anonym (Skärm) skrev 2025-02-06 21:11:42 följande:

Ska se min router går att stänga av när jag inte är hemma..typ från min telefon. Men problemet bli då att då tar han ju bara mobilen istället å glor på den. 
    Jag vill ju bryta detta problemet å jag förstår mycket väl att det är jag som är föräldern i detta. Å jag har ju gjort fel å varit för snäll. Så är det. 
    Samtidigt vill jag ju att han ska få spela med sin kompis med. Vill ju inte ta bort det men måstw kanske det för att bryta detta som är nu.

Det känns inte som att du vill begränsa skärmtiden? Det är ju jättelätt att ställa in surfbegränsningar på en telefon, finns i telefonen och div appar.

Har ha en timme om dagen kan han spela med sin kompis en timme om dagen. Enkelt.

Det blir ju tyvärr ett beroende så du kommer inte kunna resonera med honom. Men det går över förvånansvärt fort, alltså att de lär sig komma på andra grejer. Passa på medan du fortfarande kan, snart är han för stor för att du ska kunna påverka, då är det för sent.
Svar på tråden Skärmberoende 10 åring