• Emmakatt

Sen mens pga inositol?

Hej! 

Jag har enbart positiva erfarenheter av inostol. För min del har det absolut påverkat min ägglossning blev regelbund efter förlossning. Ägglossning syntom och ägglossning tester bekräftar att min ägglossning Lommer regelbundet då test efter förlossning inte har varit postiva och jag har haft långa cyklar. 

Vet ej om man kan motsatta. 

• Emmakatt

Jag har två barn och använt efter båda graviditeterna. Vi vill ha en tredje tätt. Har 23 månader mellan 1 och 2. mellan 1 och 2 barnet, 

1 barnet blev min cykel regelbunden efter 11 månader. Blev dock gravid och fick missfall efter 3 månader. Fick men mens 3 månader efter förlossning. började med inostol 9 månader efter förlossning. 

2 barnet ville vi vänta tills min dotter blir 9 månader fick min mens 10 veckor efter förlossning. Började med inostol efter en månad. Haft enbart regelbundet cykel hittils 6 månader efter förlossning.

Har ätit donaferty Tagit en påse morgon kväll för jämnt koncentration enligt deras rekommendation. Totalt 4 gram myo- inostol. Gravidkollen hävisar tills flera studier som hänvisar till att 4 gram kan ha positiv effekt. 

Om cykeln blir kortare när den har blivit regelbunden  har jag  minskat till 1 gång per dygn. 

• Emmakatt

doneferty är dyrare men jag tycker det är smidigt med att det är påsar. innehåller även folsyra. 

Svar på tråden Sen mens pga inositol?