• Anonym (Arg)

Förskola som namnat sönder kläder

Någon som fått ersättning för det? De har i flera plagg skrivit med SPRITPENNA och stora bokstäver rakt i plagget. På flera syns det dessutom rakt igenom.

• Svar på tråden Förskola som namnat sönder kläder
  • Anonym (Arg)

Sakerna var namnade, men inte tillräckligt tydligt enligt dem. Oavsett skriver man inte RAKT I PLAGGET så der syns rakt igenom. De förstörde massor av fina kläder, flera även 100% unika då de var handsydda. De hade kunnat sätta i en egen lapp eller lagt det i upphittat om de ville.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Namn) skrev 2025-02-08 11:56:00 följande:

Namna själv. Om ni föräldrar visste hur svårt det är att hålla reda på alla barns kläder! De äldre kan svara på om det är dennes, men yngre? Nope. Förstår att de lackade ur. Särskilt om ni är föräldrar som aldrig namnar. Sen kan man skriva i tvättlappen med bläck förvisso. Sedan denna nonchalanta stil som en skriver här "det är bara mitt barn som har en sådan solhatt". TÄNK OM OCH GÖR RÄTT. Kommer det vikarier så vet denne inte att det är ditt barns hatt. Nej, till alla föräldrar därute som inte namnar kläder, gör det. Särskilt om ni vill att de kommer rätt om något saknas. Hälsning pedagog i 30 år.

Sakerna var namnade och de har ändå inte rätt att med flit förstöra. De hade kunnat lägga det bland upphittat.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 12:05:16 följande:
    Men hur mkt kläder har du egentligen på förskolan?
    Regnkläder, mössa, vantar (namnades på utsidan tom), några tröjor och byxor.
  • Anonym (Arg)
    Sabinasöt97 skrev 2025-02-08 12:04:11 följande:

Skitsnack att ni namnat själva. Du skämmer bara ut dig själv och låter ditt barn betala priset för dig. 

Sakerna var visst namnade, men även om de inte var det har de ändå inte rätt att förstöra.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 12:23:07 följande:
    Varför skrev du då massor av kläder?

Så från en dag till en annan hade alla kläderna märkning? 
    Det är mycket kläder.

Jag märkte inte det förrän det skulle hem och tvättas. Regnkläderna har inte åkt hem på länge. Vet inte om allt gjordes samtidigt.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 12:38:23 följande:

Så barnet har haft dessa kläder på sig men du har inte märkt att de varit märkta då fast det syntes rakt igenom kläderna? 

Ja, och jag frågade varför du har så mkt kläder där. 

De har inte kommit hem på länge, har legat i en ryggsäck där. Det blev mycket för barnet hade en period av både matkladd och kiss i byxorna, sen blev de bara kvar. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Stina) skrev 2025-02-08 12:55:51 följande:

Trist men jag skulle inte starta krig med personalen som tar hand om mitt barn varje dag. Det blir ju barnet som får stå ut med deras eventuella skador dåliga humör, inte du. 

Kläder slits hårt på förskolan ändå, de är sällan de är fina efter en säsong där. 

Hittills har allt vari i skick att kunna säljas eller ges vidare, men det går ju inte nu. Jag vill heller inte att mitt barns namn står skrivet så det syns över ryggen på dem.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Stina) skrev 2025-02-08 12:56:51 följande:

Av nyfikenhet, hur har du själv namnat kläderna? 

Etiketten på de som hade en vettig, i vissa med namnlappar. Lite olika. 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Stina) skrev 2025-02-08 13:07:43 följande:
    Men hur mycket pengar tror du att du skulle fått för kläderna begagnat? Jag har svårt att tänka mig att summan är så hög att det är värt besväret eller den dåliga stämningen det blir av att kräva pengarna från förskolan. 

Jag fattar att du blev sur men jag tror bara inte att det kommer något gott av att avreagera dig på personalen. De har redan ett av de mest krävande jobb som finns och de tar hand om ditt barn. Varför vill man bråka om något som inte gör situationen bättre för ditt barn utan istället riskerar att göra personalen grinig och mer stressad? 
    Inte det som är det viktigaste, utan att de med flit förstörde kläderna.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 13:08:50 följande:

Fast då måste du ju ha märkt det när du hämtade barnet, att det hade extrakläderna som personalen märkt?

De har alltså märkt massor av kläder, barnet har använt dessa märkta kläder under en period när det var mkt mat kladd och kiss i byxorna. 

Ändå har du inte märkt det förrän nu?

De var inte märkta så de gånger de kom hem, men de tvättades ofta där. De har egna maskiner som de ibland kör privata grejer i när de gör annat också.

Vad spelar det för roll egentligen? de har förstört kläderna, det är hela poängen.
  • Anonym (Arg)
    Sabinasöt97 skrev 2025-02-08 13:13:50 följande:
    Hur vet du att det var med flit? Vilken unken attityd du har gentemot människorna som tar hand om din avkomma. 
    Man bara råkar skriva med en penna som är känd för att synas igenom och dessutom med så överdrivet stora bokstäver? Och upprepade gånger i flera plagg? Hoppsan liksom.
Svar på tråden Förskola som namnat sönder kläder