• Anonym (Hon)

Alltså vad vill han?

Har pratat med en man på nätet av och till  i drygt ett år. Han är... tystlåten, minst sagt. Några få gånger har jag verkligen fått se honom babbla, men oftast blir det väldigt kort och sen kan han försvinna i flera veckor och sen dyka upp igen som ingenting. Det finns något hos honom som gör att jag trots det inte blockat, men nu börjar jag verkligen lessna.

Historian upprepade sig och jag skrev då att jag inte upplever att han är speciellt intresserad av mig (han har frågat om att ses sen vi först började prata, men jag träffar inte någon jag inte fått en tydlig uppfattning om vem hen är innan, och dit har han inte kommit trots så lång tid).

När jag sa att jag inte är intresserad av vidare kontakt började han plötsligt skriva konstant... och till slut svarade jag lite kort, var tydlig med att han får motbevisa mig om vi ska fortsätta kontakten. Han sa att han legat sjuk sen i somras (sjuk och sjuk, en armskada) och att det är därför han inte skrivit mer... dum bortförklaring känner jag, men sa inte det... vi pratade lite, men nu har mitt sista, som innehöll en fråga, stått obesvarat i flera dagar och jag orkar verkligen inte bry mig mer.

Vad vill han egentligen tror ni? Jag begriper ingenting. Det är ju inte som att han kan ha mig som "backup", han har aldrig haft mig till att börja med.

• Svar på tråden Alltså vad vill han?
  • Eurydike

Jag tror att han skriver med många samtidigt och har svårt att hålla alla bollarna i luften. Han tänkte säkert skärpa sig och skriva oftare så du skulle vilja träffa honom, men sedan orkade han inte leverera. Om någon är intresserad på riktigt så märker man det.

• Anonym (Ja)

Klart han tappade intresset när du visade dig vara onödigt svår. Om du efter ett par veckors chattande fortfarande tycker att du inte känner dig tillräckligt bekväm med att träffa honom på allmän plats så bör ni gå skilda vägar, och tyvärr verkar det som att det här är något som rör sig inom dig som du skulle behöva titta på.

Så ja, just nu har han dig på värmning kan man säga, ifall du skulle råka börja visa intresse igen.

• Anonym (234)

Många - både tjejer och killar - tycker inte om att bara skriva.
    Har ni pratat i telefon?
    Att träffas betyder inte att ni måste ligga.

Jag själv skulle aldrig skriva med en kille i ett år utan att ses eller iallafall prata i telefon/Facetime.
    Jag hade tröttnat för länge sen.

Jag vet inte hur gammal du är eller hur mycket erfarenhet du har utav nätdejting. Men han skriver troligtvis med flera och om han är av typen som gillar att prata IRL så är jag rätt säker på att han också träffar andra.

Dejtingvärlden är en tuff plats!
    Man måste våga för att vinna :) Lycka till

• Anonym (Hon)

Ni missförstår. Jag har stor erfarenhet och har träffat ganska många, vissa redan efter några dagar, men då har de visat ett genuint intresse att lära känna mig och respekterat att jag vill kunna bilda mig en uppfattning om vem de är innan. Den här mannen pratar knappt alls, han är jättesvår och har bara pratat mer aktivt några få gånger, sen kunde han vara knäpptyst i flera veckor, för att sen fortsätta som ingenting. Gång på gång frågade han om att ses, trots att jag varit tydlig med att jag ville få ett hum om vem han är först. Hade vi pratat kontinuerligt håller jag med er, men det har vi inte. Jag vet knappt något om honom alls, först över ett halvårs sporadisk kontakt kläckte han ur sig att han har två barn liksom... det trots att han vetat om mina från start.

Det är definitivt inget "inom mig", det är han som är knepig och jag träffar inte folk jag inte fått någon form av förtroende för.

• Anonym (M)
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-08 08:38:47 följande:

Ni missförstår. Jag har stor erfarenhet och har träffat ganska många, vissa redan efter några dagar, men då har de visat ett genuint intresse att lära känna mig och respekterat att jag vill kunna bilda mig en uppfattning om vem de är innan. Den här mannen pratar knappt alls, han är jättesvår och har bara pratat mer aktivt några få gånger, sen kunde han vara knäpptyst i flera veckor, för att sen fortsätta som ingenting. Gång på gång frågade han om att ses, trots att jag varit tydlig med att jag ville få ett hum om vem han är först. Hade vi pratat kontinuerligt håller jag med er, men det har vi inte. Jag vet knappt något om honom alls, först över ett halvårs sporadisk kontakt kläckte han ur sig att han har två barn liksom... det trots att han vetat om mina från start.

Det är definitivt inget "inom mig", det är han som är knepig och jag träffar inte folk jag inte fått någon form av förtroende för.

Ok, vad är då ditt problem ? Du borde ju slutat prata med honom för länge sedan. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (M) skrev 2025-02-08 08:43:30 följande:

Ok, vad är då ditt problem ? Du borde ju slutat prata med honom för länge sedan. 

Jag har inte initierat kontakt på länge, har bara svarat när han skrivit och annars inte brytt mig. Jag ville inte bara försvinna utan ett ord, så jag sa att jag inte känner att det kommer leda någonstans och varför, sen blockade jag honom. Då började han skriva på sidan vi träffades. På första meddelandet svarade jag att jag redan förklarat hur jag känner och då sa han att han inte ger upp mig så enkelt. Jag ignorerade honom i flera dagar trots att han fortsatte skriva. När jag till slut gav med mig och svarade skrev han hyfsat aktivt en dag och jag hoppades att han kanske fattat, men nej, nu är han tyst igen.

Jag vill bara försöka förstå varför det är så viktigt att ha mig kvar, när han ändå inte engagerar sig nämnvärt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-08 08:54:47 följande:
    Jag har inte initierat kontakt på länge, har bara svarat när han skrivit och annars inte brytt mig. Jag ville inte bara försvinna utan ett ord, så jag sa att jag inte känner att det kommer leda någonstans och varför, sen blockade jag honom. Då började han skriva på sidan vi träffades. På första meddelandet svarade jag att jag redan förklarat hur jag känner och då sa han att han inte ger upp mig så enkelt. Jag ignorerade honom i flera dagar trots att han fortsatte skriva. När jag till slut gav med mig och svarade skrev han hyfsat aktivt en dag och jag hoppades att han kanske fattat, men nej, nu är han tyst igen.

Jag vill bara försöka förstå varför det är så viktigt att ha mig kvar, när han ändå inte engagerar sig nämnvärt.
    Man kan fråga dig detsamma. Varför avslutar du inte helt och står för ditt ord? Han vill väl ha bekräftelsen, han kanske har tråkigt, eller tio andra orsaker. Huvudsaken är att han inte är intresserad, så varför har du fortfarande kvar honom?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-08 09:06:27 följande:
    Man kan fråga dig detsamma. Varför avslutar du inte helt och står för ditt ord? Han vill väl ha bekräftelsen, han kanske har tråkigt, eller tio andra orsaker. Huvudsaken är att han inte är intresserad, så varför har du fortfarande kvar honom?

För att jag faktiskt inte vet om han har en giltig förklaring till sitt beteende. Han påstår sig vara väldigt intresserad. Jag är bara nyfiken på vad hans skäl till att vara så är, jag har inget att förlora på det eftersom jag aldrig känt något djupare  för honom. Däremot har han något jag skulle vilja lära känna, men det går ju inte när han är såhär.

Jag har redan bestämt att nästa gång han försvinner utan förklaring i mer än en vecka så kommer jag blocka utan att kommentera det. Då får han inga fler chanser och jag känner mig inte skyldig att förklara mer heller. Det är på tisdag.

• Anonym (M)
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-08 08:54:47 följande:

Varför måste du förstå? 

Jag tror att du vill ha honom därför letar du orsaker till hans beteende. Du behöver inte förstå varför knäppgökar gör som dom gör, såvida du inte vill rädda honom. 

• Anonym (M)
    Anonym (Hon) skrev 2025-02-08 09:13:22 följande:

För att jag faktiskt inte vet om han har en giltig förklaring till sitt beteende. Han påstår sig vara väldigt intresserad. Jag är bara nyfiken på vad hans skäl till att vara så är, jag har inget att förlora på det eftersom jag aldrig känt något djupare  för honom. Däremot har han något jag skulle vilja lära känna, men det går ju inte när han är såhär.

Jag har redan bestämt att nästa gång han försvinner utan förklaring i mer än en vecka så kommer jag blocka utan att kommentera det. Då får han inga fler chanser och jag känner mig inte skyldig att förklara mer heller. Det är på tisdag.

Precis det jag trodde. Du är intresserad av honom och vill ha ursäkter till hans beteende. Istället för att se hur han agerar ska du bedöma honom efter vad han säger. 
Svar på tråden Alltså vad vill han?