• Lugnoro

Vad ska den nya prinsessan heta?

Prins Carl Philip och prinsessan Sofia har fått sitt fjärde barn - en dotter. 

Deras andra barn heter 
    Alexander Erik Hubertus Bertil
    Gabriel Carl Walther 
    Julian Herbert Folke 

Jag tror att barnet kommer heta 
    Isabella Marie Renate

Isabella för att de tycker att det är fint, Marie efter Sofias mamma och Renate efter drottning Silvia. 

Vad tror ni att hon kommer heta?

• Svar på tråden Vad ska den nya prinsessan heta?
  • Anonym (Rigmor?)

Min gissning blir kort och gott Rigmor. Det är ett namn som behöver upprättelse då alla Rigmor i Sveriges historia varit stränga lärarinnor som slog små flickor med 1 meter lång trälinjal.

• Lugnoro
    Anonym (Rigmor?) skrev 2025-02-07 19:44:36 följande:

Min gissning blir kort och gott Rigmor. Det är ett namn som behöver upprättelse då alla Rigmor i Sveriges historia varit stränga lärarinnor som slog små flickor med 1 meter lång trälinjal.

Haha. Det skulle vara nåt. 
  • Anonym (Lisa)

Svårt men kanske isabelle, Alice eller Astrid ? Renate, Marie eller Christina kommer säkert vara med. . Jag tror på fyra namn.

• Anonym (O)

Alice Sibylla Kristina Renate

• Anonym (K)

Är Sibylla och Lilian upptagna? Annars tror jag på något av de namnen i andranamn. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (K) skrev 2025-02-07 20:26:55 följande:

Är Sibylla och Lilian upptagna? Annars tror jag på något av de namnen i andranamn. 

Leonore heter Lilian i andranamn. Men det hindrar ju inte att de döper henne till Lilian. De bor väl i hennes hus bland annat? 
  • Mentat
    Anonym (Rigmor?) skrev 2025-02-07 19:44:36 följande:

Har inte tänkt på henne på länge, men jag hade en klasskamrat som hette Rigmor! Hon var inte lärarinna... Flört

Det vore onekligen en högoddsare!
  • Anonym (S)

Det första namn som poppade upp i mitt huvud var Amanda, men Rigmor vore ju coolt!

• Anonym (jadu)

Kanske Amélie, Dahlia, Alice eller Lillian?

Svar på tråden Vad ska den nya prinsessan heta?