• Michaaa

Letrozol 2025

Hej 

Tänkte jag hänger gärna med här i tråden och följer gärna med er alla som försöker bli gravida. 

Jag har också fått utskrivet letrozol och tagit en tablett i 5 dagar och har avslutat denna kur nu . 
    Idag var jag på ultraljud och läkaren sa inget mer än att hon såg ett ägg som börjat växa och att ja ska ha ägglossning inom några dagar och att nu var det dags för att mysa .

Jag hade inga biverkningar av letrozol . 

Jag har pcos och får ingne ägglossning därav letrozol . 
    Jag är nyfiken på om det är någo hej som blivit gravida av dessa tabletter och när vet man när man ska börja ta graviditetstester ?

• Michaaa

jag inväntar på att ta ett test på söndag . tänkte ta ett ultra tidigt test och hoppas på det bästa . 

letrozol för första gången för mig med 

• Michaaa

tog ultra tidigt graviditetstest som ja antog var väldigt svagt streck och efter en halvtimme kunde ja se tydligare streck. 

Men senare på dagen så tog jag en indikator som ska visa veckor då stod det ej gravid . 

testade jag för tidigt ?
    när vet man när man ska testa sig ens.... 

8 april såg läkaren moget ägg o troligen en ägglossning på väg ... tänkte idga är d dags att testa sig... 
    blir förvirrad och enligt läkaren ska ja testa mig efter 45 dagar. kan det verkligen stämma 

• Michaaa

jag fick för lite brunt på trosskyddet igår och idag verkar mensen komma men ändå inte mens som jag brukar gå. 
    fortfarande jätte lätt blod men tycker mensen kom för tidigt .
    Jag får väll börja om med en ny kur med letrozol i 5 dagar .

kan man ringa och be om eN spruta samtidigt som jag tar tabletter

blir så trött och ledsen att se mens.

• Michaaa

det visade sig nog vara mensen tyvärr för min del med... 

Nu startar jag väll min andra kur med Letrozol och ska käka den i 5 dagar ....

Har en inbokad tid hos läkaren 9 maj för ultraljud , får väll se eller höra vad hon säger och ser. 

Jag försöker verkligen med samlag varje dag och dragit ner på kaffe ect allt som kanske är en dålig sak som kan hindra en graviditet . 

köpt hem 100 olika tester för att kolla ifall det blir ett svagt streck eller något . Vill verkligen bli med barn 

får se hur det blir denna månad . ber till gud att jag blir med barn 

• Michaaa

tråkigt att jag inte får någon respons ifrån er i gruppen som genomgår samma kur. 

kanske ska sluta skriva hade önskat Får positiv feedback eller åtminstone ngt svar 

• Michaaa

min 3 kur nu med enkel dos och samlag varje dag denna månad. 
    Han får ingen vilodag tyvärr .
    Ja känner värk på höger sida och läkaren sa för 5 dagar sedan att äggblåsan va 27mm så hon sa att den kommer att lossna . Jag hoppas verkligen att ja blir gravid denna gång . Ja känner som mensvärk men inga andra symptom mer än huvudvärk . 

magen e uppblåst och gasig .

Ja brukar alltid få mens vid 28 varje månad så min mens brukar vara regelbunden just nu med letrozol .

Hur går d för alla andra ??

vet ej riktigt när ja ska ta test 

• Michaaa

Ja men tycker min läkare e så dryg, förklarar ingenting mer än att ja ku är den 27 mm gå hem och ha samlag och ta test 40 dagar efter första mens dag . 

så i mitt fall blir d 6 juni enligt läkarens rekommendationer . 
    annars så kan man få falska streck och ingne ide att vänta så lite som samma dag som förväntat mens. 

Ja hoppas verkligen att jag blir gravid ja vet att ja komme rinte kunna hålla mig till juni . Ja ska testa mig 29 maj.

• Michaaa

jag vet att jag är jätte tidig med att ta ett test och jag gjorde det ändå. Jag ser ett streck och det är 100 procent spök streck och det är väll lite för tidigt att ta ett test ??

• Michaaa

jag tänker testa antingen digitalt med gravid eller ej gravid nu på lördag och samtidigt testa ultra tidigt graviditetstest . Se ifall båda ger samma svar då jag fått höra att letrozol ger fejk positiva svar enligt läkaren. 

Ja blev så glad men gubben bad mig invänta ett par dagar 

• Michaaa

tog ett test igår kväll 🙏????
    Tog en clearblue stod gravid 1-2 veckor 
    Alltså jag kan inte fatta det är sant . 
    Jag hoppas att det håller sig nu och att allt går bra nu för oss . 
    Ååååh jag är sååååå lycklig och gått och bett till gud 100000 miljon gånger .

är så himla glad 🥰😍

Men ja känner sån mensvärk 

• Michaaa
    Lusen9690 skrev 2025-05-24 13:32:55 följande:
    Grattis Michaaa ❤️. Äntligen. 
    Hejasommaren skrev 2025-05-24 09:30:29 följande:

Här kom äntligen min mens idag, en vecka efter avslutad prover?? så ironiskt att mensen dröjer när man för en gång skull längtar efter den.. på tidigare kurer har jag alltid fått mens direkt i anslutning till sista tabletten så detta blev riktigt segt. Men oavsett betyder det att jag i övermorgon kan börja med andra kuren Letrozol 🥳

Alltid när man går å väntar så dröjer det. Haha. 

Här var det en äggblåsa på 12mm i torsdags. Inte säkert att det blir något. Ska dit måndag igen. Avskyr alla dessa besök. 

Tack så jättemycket
Svar på tråden Letrozol 2025