• Lusen9690

Letrozol 2025

Hej, hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden. Grattis soligdag till ditt pluss! :) 

Jag är på min andra Letrozol ?kur?, första fungerade inte och har nu ökat dosen. Med pcos som diagnos, en graviditet som slutade i M.A i juni förra året. Annars har vi nu försökt i ungefär 2 års tid. 

Citronfrön- hur länge har ni försökt? 

Anonym (Elsa), jag trodde man endast kunde ta Letrozol X antal doser och att man sedan gick över till en annan plan? 🥰 

Håller tummar å tår för oss alla! 

• Lusen9690

Michaaa- jag vet att de brukar säga 3 veckor från tiden då du haft samlag 😊. 

Elsa- aha då förstår jag 🥰. 

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-04-21 10:27:05 följande:

Välkommen!

Vi har också snart försökt i 2 år. Min första letrozolkur fungerade inte heller men under min andra kur som då var dubbeldos kunde vi se ett par äggblåsor som var på väg att mogna, så håller tummarna för dig! ☺️ 

Har ni någon plan upplagd om inte Letrozol fungerar? Håller alla tummar å tår för dig med! För alla i tråden! ????🏻

ska på ultraljud på fredag för att se om det har fungerat. 

• Lusen9690
    Blomman1997 skrev 2025-04-29 03:18:52 följande:

Tog ett graviditetstest i fredags kväll, CB ultratidigt med stav, visade svagt positiv! blev sååå glad och hoppfull, men visade sig sluta i tårar i lördags förmiddag med ett CB ultratidigt digitalt.. INTE GRAVID stod det😭

senare på eftermiddagen fick jag sååå fruktansvärt ont i magen så åkte in till gynakuten. Gjorde ultraljud och ingenting visade där heller, troligtvls en biverkan efter letrozolen och mensvärk på det.. 

Så nu är de bara att vänta på mensen ska komma igen så jag kan börja på en ny letrozolkur enkeldos😔

Vi kommer missa våran chans i maj tyvärr pga min man reser i jobbet och jag kommer jobba på annan ort, så nästa gång vi får chansen är i Juni.. Juni 2024 blev jag gravid men slutade i tidigt missfall, så detta känns omöjligt, tankarna och tårarna är oändliga 💔

Förstår dig helt. Längtan efter barn är så stor och efter varje ägglossning går man och tänker- det kanske är nu det blivit till. Men icke. 

Ni får göra ert bästa och mysa när ni får tid ❤️. 

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-03 18:15:45 följande:

Nej inte riktigt. De sa bara att vi tittar på andra alternativ om det inte skulle fungera inom 6 letrozolkurer. Har ni någon plan för ifall det inte skulle fungera? 

Anonym (F) skrev 2025-05-03 19:06:04 följande:

Det känns som att det inte går hela vägen till en ägglossning för mig trots letrozol med äggblåsor som växer. Ägglossningstesterna visar lh-höjningar men inte så att det blir positivt, och sedan sänks de och höjs till nästan positivt flera gånger under perioden då ägglossningen bör komma 😅 Precis som när jag inte går på letrozol (har pcos). Det verkar som att kroppen försöker få till en ägglossning men inte riktigt lyckas och försöker igen och igen. Någon som haft samma?

Jag har pcos och tanken är att skicka in remiss för IVF när jag genomgått 3 kurer, min läkare sa att det var ett krav när man har pcos (nya krav) hon berättar att kraven ändras ofta. Men att under sommaren ändå fortsätta på letrozol. Problemet är att jag inte reagerat alls lite som Anonym (F) skriver. Jag hade inte min mens på 167 dagar. Första dosen jag tog var 1-1-1-1-1 tablett det kom inte igång men jag fick sedan en spontan ägglossning den Cykeln på 42 dagar. Sedan tog jag nu 2-1-2-1-2 och reagerade senare en vad man önskar med Letrozol. Så Anonym kanske att du kan höja till max dos? 
    I onsdags 30/3 var en äggblåsa 17mm och läkare trodde då att jag skulle ha ägglossning 2-3 dagar senare och det verkar ha skett då min kroppstemperatur höjts. 

Hoppas hoppas denna gång tar.

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-05-07 08:14:47 följande:

Jag var på UL igår på CD19 och ingen tillstymmelse till ÄL, varken att den varit eller är på G. Så idag börjar jag på Provera för att kunna börja på kur 2 med Letrozol.. 

Skönt att få en blödning och sen köra på nytt igen. Tar du dubbeldos nu andra gången då? 😊
  • Lusen9690
    Michaaa skrev 2025-05-02 18:13:59 följande:

det visade sig nog vara mensen tyvärr för min del med... 

Nu startar jag väll min andra kur med Letrozol och ska käka den i 5 dagar ....

Har en inbokad tid hos läkaren 9 maj för ultraljud , får väll se eller höra vad hon säger och ser. 

Jag försöker verkligen med samlag varje dag och dragit ner på kaffe ect allt som kanske är en dålig sak som kan hindra en graviditet . 

köpt hem 100 olika tester för att kolla ifall det blir ett svagt streck eller något . Vill verkligen bli med barn 

får se hur det blir denna månad . ber till gud att jag blir med barn 

Michaaa, jag missade helt att du skrivit! inte meningen att utesluta någon! Vi är här för varandra! 

Är det din andra kur med enkeldos? 

super att ni får till samlag så ofta. För oss så blir det som ett måste och det sätter sig i huvudet och kan förstöra lite stämningen. Någon mer som känner press? Tips?

Håller tummar å tår ✨. 

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-07 16:25:32 följande:
    Det blev ingen ovitrelle då jag tydligen blivit överstimulerad av dubbeldos och behöver gå tillbaka till enkeldos. Fattar ingenting! Enkeldos gav inte en enda mogen follikel. Första dubbeldosen gav 1-2 nästan mogna folliklar. Och andra dubbeldosen gav 4-5 mogna folliklar och en avrådan från att ha samlag, så ingen ovitrelle där inte 🥲 Vet inte om jag ska skratta eller gråta vid det här laget. Känner mig helt förstörd... 💔

Fan. men nu ska ni testa 2-1-2-1-2? Eller en tablett varje dag?
    Testade denna cykel denna metod med varannan. Har bim fredag ca. 
    kram ❤️

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-12 08:43:04 följande:

Fertilitetskliniken jag går till sa att de inte brukar köra på ett sådant schema, men jag ska trycka på det lite mer då detta känns som det enda logiska just nu.

Vad spännande, håller tummarna för dig! Uppdatera oss gärna med hur det går ❤️

Ja så får du testa något mittemellan ❤️. 
    Tog ett tidigt grav test i morse, kanske lite väl tidigt. Var ett sådant 6 dagar tidigare test som visade negativt så tror kanske inte jätte mycket på den här gången men annars nya tag nästa cykel. Hör av mig. Ni alla med. Uppdatera! 

• Lusen9690

Å nu ser det ut som att mensen kom idag. 10 dagar efter beräknad ägglossning... bara ta nya tag igen? ????🏻

Svar på tråden Letrozol 2025