Letrozol 2025
Jag hoppar in här! Har läst ett tag men känner nu att jag vill hoppa in.
Vi har precis börjat med letrozol och kör dubbeldos, enkeldos gav inget. På dagens UL (cykeldag 18) hade ett ägg vuxit lite och är nu på 14 mm, så jag hoppas verkligen att det mognar vidare så att vi kan göra ett ordentligt försök 🙂 ska tillbaka för ett nytt UL på torsdag..
Vi har kämpat med att hitta vår barnlängtan i över 10 år och nu har vi äntligen landat i att vi vill ha barn. Planen är att se om jag får till ägglossning naturligt den här månaden med letrozol, annars blir det spruta nästa månad. Och funkar inte det blir det IVF.. men vill verkligen inte göra IVF då jag är så nålrädd..
Tycker det är jobbigt med all väntan? mina cykler blir runt 50?55 dagar långa med provera och letrozol. Och som extra stress blev jag dessutom uppsagd pga arbetsbrist precis när vi bestämt oss för att försöka ? känns lite som allt händer på en gång.
i måndags var den bara 11.5mm så den har växt till sig rejält! Så nu ska jag testa på med ägglossningstest och se om vi kan få någon peak. Annars är det väl bara att ligga på så att säga regelbundet så borde vi kunna pricka ägglossningen.
Men blir lite orolig för om jag skulle bli gravid nu utan att hitta ett nytt.. då känns det som att jag kommer att få vänta tills jag är färdig med mammaledigheten innan jag söker jobb igen. Jag arbetar inom IT så letar jobb därinom eller som kommunikatör, marknadskoordinator, formgivare etc.