Inlägg från: En som längtar |Visa alla inlägg
  • En som längtar

Letrozol 2025

Jag tänkte att jag joinar er i denna grupp. Jag har ätit enkeldos Letrozol cd 3-7. Var på ultraljud cd 10, 12 och 14. Äggblåsorna växer verkligen inte som förra gången jag tog Letrozol. 

Iaf Tungan ute så här såg de ut:
    cd 10 - ledande blåsa på 12mm
    cd 12 - ledande blåsa på 14mm
    cd 14 - helt plötsligt två ledande blåsor på 16mm

Jag har testar med Clearblue ägglossningstest (de rosa). Har inte fått någon glad gubbe, har ändå myst på så som fertilitetsmottagningen ordinerat mig efter VUL på cd 14. Så jag har täckt de fertila fönstret. 

Jag tror jag hade ÄL cd 21 (hade tyvärr inte tester till denna dag). men fick mera fertilt sekret (inte som jag vanligtvis brukar men mera iaf, skulle kunna vara ägglossning)

Jag känner mig så otålig. Jag vill bara veta om jag är gravid eller inte. Jag vet att det inte är så enkelt. Hcg ska öka osv för att testet ska kunna visa positivt.

Är på cd 28 idag. 
    När skulle ni har testat? 
    Funderar nämnligen på om jag ska testa imorgon på cd 29 med ett Clearblue testa tidigt.
    Kan de ens visa något? SkämsGlad

• En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-17 22:05:45 följande:
    Vad spännande! Förra månaden hade jag inte heller tillräckligt med stickor så jag släppte det sen och slutade testa. Det blev iallafall tyvärr ingen graviditet förra månaden, det var min första månad med letrozol.
    Nu är jag mitt i processen igen och letar ägglossning, hoppas på att få fast gubbe snart med clearblue lila. Haft två dagar med blinkade gubbe nu 😊

Det kan vara lite tidigt beroende på hur lång cykeln blir men om du är ivrig så testa. Går ju alltid att köpa fler tester ju 🙈 Håller verkligen tummarna 😍
    Jag testade nu på morgonen vid 5 då jag var så kissnödig. Tyvärr visade testet verkligen ingenting. De var ett sådant där Clearblue testa 6 dagar tidigare. Men ifall jag hade ägglossning cd 21 så står det att 9-10 DPO kan man få svagt positivt och det är ju imorgon eller måndag. Men det står att det är säkrast att testa typ 12 DPO, gärna 14 DPO. 
    Nästa test blir på mån eller tis. 😊

Clearblue lila ska ju visa de 4 mest fertila dagarna. Du borde nog få fast gubbe imorgon eller redan ikväll 😊 HOPPAS HOPPAS ! 😍

En sak jag tycker är så konstig. Jag brukar aldrig vakna och gå på toa innan klockan ringer. Men nu har jag vaknat ca 05-05:30 fyra dagar i rad med att jag är väldigt kissnödig. Det känns hoppfullt! 😍
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-19 13:10:45 följande:
    Haft blinkande smiley i fyra dagar nu! Tog ett test i morse med och fortfarande blinkande 🙈 Borde jag vara orolig att det inte blir något omslag? Cykeldag 14 idag!

Hoppas bara att det var för tidigt att testa, låter ju hoppfullt att vakna kissnödig så tidigt. Hoppas det är ett tidigt symtom 😍
    Ja du, dessa tester. När jag läser olika texter på nätet och vad jag varit med om själv är att när man får den blinkande gubben så är det Östrogenet som ökar och när det blir en fast gubbe så är det LH som ökar och ägglossning sker snart.
    Jag skulle ha testat med alla 10 stickor i förpackningen, myst på varannan dag och sedan hoppats på det bästa (även om inte den fasta smilyen dyker upp).Hjärta

När jag blev gravid i våras så fick jag aldrig LH detektering med ägglossningsstickor men då jag blev gravid så hade jag ju ägglossning Flört Vad jag läst mig till så kan fönstret när man testar positivit med ÄL stickor vara olika långt för olika kvinnor. Vissa som testar på morgonen får negativt men testar de sen på eftermiddagen så har de positivit och om de testar igen på kvällen så negativt igen. Så de kan vara så att du helt enkelt missat LH toppen som testet känner av eller så har du inte haft ägglossningen än. Eller så är det ju så tyvärr att man inte har ägglossning varje månad även om äggblåsorna är bra storlek. Allt hör ihop i kroppen och om något inte samarbetar så fungerar ju inte helheten.

Men som jag skrev i början, jag skulle ha testat i 10 dagar och myst på samtidigt Hjärta Jag håller alla tummar och tår ! Hjärta
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-19 13:10:45 följande:
    Haft blinkande smiley i fyra dagar nu! Tog ett test i morse med och fortfarande blinkande 🙈 Borde jag vara orolig att det inte blir något omslag? Cykeldag 14 idag!

Hoppas bara att det var för tidigt att testa, låter ju hoppfullt att vakna kissnödig så tidigt. Hoppas det är ett tidigt symtom 😍
    Jag HOPPAS också att det är ett tidigt symtom. Ska testa imorgon igen. Glad
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-10-21 10:38:10 följande:

Hej och välkommen ?En som längtar?🥰

hur har det gått för dig, har du tagit ett test än?😍

Hej Griiffin och Tack 🥰

Jag tog ett test imorse som fortfarande visade negativt. Men natten har varit jätteskum, vaknade vid 23 och var vaken till halv 2 och var säkert på toa 3 gånger under den vakna tiden. Så när jag tog testet så hade jag hållt mig i 4 h och ca 15 min. 

Jag har fortfarande inte fått någon mens, så det är positivt. 😍

Jag tänker att jag ska testa igen om 2 dagar om jag fortfarande inte fått någon mens och då är jag, tror jag😅, på 13 DPO. 

Är det någon som vet hur bra Clearblue testa tidigt är? Är de tillförlitliga eller kan de visa fel? Har hört så blandade recentioner om dessa test. 
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-21 11:47:27 följande:
    Jag fick fast smiley igår på cykeldag 15 🙏 

Vad härligt att höra att dubbeldos funkar! Jag har inte fått otrivelle utskrivet, är det något specifikt som gör att man får det utskrivet? 😊
    Va kul att du fick fast smiley Skrattande Vilken lycka!

Jag fick inte Ovitrelle denna Letrozol behandling då jag förra Letrozol behandlingen fick ägglossning själv. Jag tror de skriver ut om man har svårt att släppa äggblåsorna. Ingen LH-topp antar jag. Men man kanske kan få sprutan ändå när man har försökt ett tag. Prata med din läkare Hjärta Jag antar att de vill att kroppen ska sköta så mycket som möjligt själv.
    Men blir jag inte gravid denna cykel så ska jag fråga om jag kan få Ovitrelle nästa behandling. 
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-21 17:56:16 följande:

Tack för tips ❤️
    Detta är andra omgången letrozol för min del. Vilken omgång är du på?

Min förra graviditet blev jag gravid helt naturligt och jag hoppas så att detta är den push som min kropp behöver i rätt riktning. Jag drömmer och längtar verkligen efter ett plus. 

Varsågod Hjärta

Det är min andra omgång Letrozol också.

Det är ju jätteskönt att du kan bli gravid. Glad De hoppas jag med! Hjärta Min första graviditet var ju med hjälp av Letrozol. Tyvärr slutade det med MA i 10+2 men jag är så glad att min kropp ändå kan. Jag var så rädd att jag aldrig skulle kunna bli gravid. Nu vill jag bara bli gravid igen. Jag förstår att du drömmer och längtar efter ett plus Hjärta
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-21 18:56:22 följande:

Spännande att vi båda kör andra omgången nu! När har du BIM? 

Ja, det känns på ett sätt betryggande att jag har blivit gravid och fått ett barn tidigare. Samtidigt hoppas jag så att detta hjälper mig på traven nu. Vi har försökt med syskon i två år. 

Så otroligt tråkigt att det inte gick vägen 💔 Men skönt att veta att din kropp kan och faktiskt blivit gravid. Denna gången hoppas vi att det är våran tur och att allt går hela vägen 🤞❤️

Ja, väldigt spännande! Skäms Jag tror att BIM är 24 okt Skrattande När har du BIM ?

Jag förstår precis vad du menar. Det är lång tid att hålla på och kämpa Hjärta När jag och min make träffades 2016 så valde jag ganska fort att sluta med p-piller med hopp att jag inom en snar framtid (vi planerade inte då, vi tänkte händer de så händer de) så trodde jag att de skulle bli så enkelt att bli gravid, men livet blir inte alltid de man tror de ska bli Hjärta
    Denna ofrivilliga barnlöshet eller ofrivilliga graviditet är inte lätt Hjärta

Ja, mycket tråkigt Rynkar på näsan Ja, jag tröstar mig i det att min kropp kan och de bara var otur att de lilla pyret inte utvecklades som de skulle Hjärta 
    JA, nu är det våran tur att allt går vägen! Hjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-10-21 19:29:46 följande:
    Jag förstår! Det låter ju lovande ändå😍 med min son plussade inte jag förens BIM + 3😅 Då tog jag två negativa CB-tidigt test och sen ett vanligt test på BIM som även det visade negativt så var 100 på att det inte hade tagit sig då, men mensen kom aldrig så jag testade igen och helt plötsligt var det ett starkt plus🥰

Jag tog ett tidigt CB-test senast jag blev gravid (i maj) och fick positivt men tror dock ett vanligt oxå hade visat positivt då det bara var två dagar till BM🤔
    Åh vilken solskenshistoria GladHjärta Jag ska hålla fast vid det att så länge inte mensen kommit så är det inte över då det är så olika när man har tillräckligt med HcG och får plus på stickan. Så otroligt många parametrar som bara ska klicka rätt 😍🥰

Hur ligger allt till för dig just nu? Hjärta Såg att du ska ta Ovitrelle, när beräknas du få BIM ? Hur stor äggblåsa hade du CD 13 ? Om jag får fråga SkämsHjärta 
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-22 16:58:33 följande:
    Min BIM är 4/11 så det är ett tag kvar! Ska försöka boosta kroppen så gott det går nu fram tills dess och verkligen hoppas på det bästa ❤️

Nu är det verkligen våran tur!
    Ja, då är det ett tag kvar. Jag håller alla tummar och tår!Hjärta

Ja, nu är det verkligen våran tur!
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-22 17:36:20 följande:

När ska du testa igen? Känner du några mer symtom? 

Uppdatera här när du har testat ☺️

Jag har inte så mycket symtom över huvud taget. De senaste dagarna har jag haft lite molvärk (precis som att mensen ska komma när som helst) och sedan så har det känts som att mensen rinner men när jag går på toa så är det ingenting där. Ena dagen har jag känt de ena och en annan dag de andra. 
    Åh va jag är pirrig!!Skäms

Jag ska testa imorgon Glad uppdaterar när jag vet mer! 
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-23 19:39:51 följande:
    Så spännande ju! Lycka till Hjärta
    Tack ❤️

Tyvärr visade testet ett streck 😞 fick verkligen känslan "nu gick det" men testet var totalnegativt. Ingen tillstymmelse till ett till streck.

Är nu på CD 35. Om jag hade ÄL CD 21 och då är jag på 14 DPO. 
    Enligt ChatGPT så kan implantationen ske så sent som 12 DPO och då är det för tidigt för att testa.

Har dock inte fått någon mens än så de är ju positivt, men känns inte så ljust då jag redan nu är på CD 35... 😥

Om jag nu inte är gravid så vill jag bara ha mens så jag kan påbörja nästa behandling. 

Kan cykeln bli längre om man inte fått någon ÄL?
  • En som längtar

Jag BEHÖVER er hjälp hur jag ska tänka. Hjärta

Vid 13 så fick jag lite mörkare flytning i trosskyddet och nu på eftermiddagen vid 16 så är det mera röd-brunt blod i trosskyddet.

Då jag tror detta är mensen som snart kommer börja flöda så blev jag fundersam. Jag brukar räkna mensdag 1 där jag får riklig blödning och byter till binda. Men om jag behöver byta ikväll vid 20 säger vi, skulle ni räkna det som mensdag 1 eller räkna imorgon lör som mensdag 1. Ska nämligen ta Letrozol tabletten dag 3. Funderar bara på vad som blir mest rätt, söndag eller måndag.

Kan tyvärr inte ringa gyn och fråga då de inte har öppet på helgerna och de har redan stängt idag. 

Hur stor skillnad tror ni det gör för Letrozol tabletternas verkan om jag skulle ta första tabletten på söndag eller måndag?

• En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-24 22:32:16 följande:
    När jag frågade min gyn sist så sa hon att cykeldag 1 räknas som den dagen du blöder klarrött. Det var vad hon sa till mig.
    Tycker också det är lite lurigt det där med vilken dag man egentligen ska räkna som första mensdag exempelcis om mensen kommer på typ kvällen och bara halvt kommer igång liksom. Jätte lurt, har tyvärr inget tydligt svar och ge dig. 
    Hoppas någon annan kan svara helt på din fråga ❤️
    Hejasommaren skrev 2025-10-25 07:59:39 följande:
    Jag hade börjat på måndag. Vet att jag läst någonstans att börjar mensen efter kl 16 (eller om det var 18) så räknar man dagen efter som dag 1 i exempelvis IVF-sammanhang. Och eftersom letrozol vanligen tas dag 3-7 men ibland dag 5-9 så tänker jag att det är mest logiskt att vänta till måndag och att det bör ge ?bäst effekt?. Håller tummarna ❤️
    Griiffin skrev 2025-10-25 08:37:06 följande:
    Hej, 
    så tråkigt att mensen kom😩 jag håller tummarna för nästa omgång🤞🏼
    Jag förstår att det är frestande att börja på söndag men jag hade nog väntat till måndag♥️
    Jag vet inte egentligen hur stor skillnaden blir men för mig som verkar ha väldigt känslig och lättpåverkad kropp så hade inte jag vågat ta tabletten en dag ?för tidigt? 

Mensen kom igång på natten och hela lördagen har det varit otrolig blodmängd.

Ända sedan mitt MA i juni så har jag blödigt så otroligt mycket mer än vad jag brukade göra innan jag blev gravid i våras. Är det vanligt? Någon som har någon kunskap/erfarenheter kring detta?

Tack för att ni svarade mig kring min panik över startdatum Hjärta Jag blir så TACKSAM  att det finns så många underbara människor som bryr sig om varandra på de här sättet.
    Jag läste alla era svar och funderade länge. Jag vet inte vad som är rätt eller fel då alla verkar få lite olika från alla gyn. Men jag kör Cykeldag 1 på lördagen då det var riklig mens denna dag så imorgon måndag tar jag första Letrozol tabletten. 

Eftersom det var så sparsamt med blod hela kvällen så tycker jag inte att fredagen borde räknas som CD 1. Jag var inte frestad att ta första tabletten idag men jag blir så orolig att om jag väntar till måndag och så skulle det räknas som CD 4 så gör jag fel. Men jag tror inte att det är så enkelt med kroppen i helhet. Kroppen är så otroligt komplex. 
    Jag har bestämt mig för att starta imorgon Måndag och hoppas att kroppen svarar snabbare denna cykel. Sedan så ska jag försöka trycka på så jag kan få Ovitrelle denna gång då jag misstänker att jag inte fick någon ägglossning denna behandling. Jag hoppas att de kan skriva ut de till mig. Håller alla tummar och tår GladHjärta

Svar på tråden Letrozol 2025