Svente skrev 2025-10-08 15:23:32 följande:
Hej och välkommen 
Det beror mest på vilken typ av stimulering läkaren vill uppnå.
Cykeldag 3?7 startar processen tidigare och kan ge flera folliklar, medan 5?9 ofta används om man vill ha en lite mer kontrollerad och ?mogen? ägglossning. Skillnaden handlar alltså om när i follikelfasen man sätter igång stimuleringen, inte om dosen i sig.
En del kliniker har sina egna rutiner baserat på erfarenhet, men i praktiken fungerar båda uppläggen bra ? det viktiga är hur just din kropp svarar.
Håller tummarna för att den här cykeln ger resultat! Är själv inne på CD 27 och hade troligtvis ÄL CD 23, jag har tagit 5mg Letrozol dag 3-7! Hade en äggblåsa på 17.5mm CD 21.
Tack för ditt svar! Nu har jag en större förståelse för varför det finns två alternativ 😊
Spännande, när tänker du att du ska testa? Ska du vänta in BIM eller testar du innan?
Jag följde bara upp med VUL första cykeln och kommer inte göra det nu framöver, då det inte var nödvändigt enligt min gynläkare. Har barn sedan tidigare och därför bekostar jag all medicin/ultraljud/besök helt själv. Mitt besök med VUL kostade liksom 2000 kr, det är man kanske inte jätte sugen på att betala varje månad 😅
Håller tummarna för oss! 🤞