• Lusen9690

Letrozol 2025

citronfrön skrev 2025-05-17 09:52:25 följande:
    Åh vad tråkigt! Här var det också negativt?  
    Michaaa skrev 2025-05-17 13:11:16 följande:

min 3 kur nu med enkel dos och samlag varje dag denna månad. 
    Han får ingen vilodag tyvärr .
    Ja känner värk på höger sida och läkaren sa för 5 dagar sedan att äggblåsan va 27mm så hon sa att den kommer att lossna . Jag hoppas verkligen att ja blir gravid denna gång . Ja känner som mensvärk men inga andra symptom mer än huvudvärk . 

magen e uppblåst och gasig .

Ja brukar alltid få mens vid 28 varje månad så min mens brukar vara regelbunden just nu med letrozol .

Hur går d för alla andra ??

vet ej riktigt när ja ska ta test 

Jo tråkigt men mensen är bra skum när jag tar letrozol. Känns som att mensen blir 2-3 dagar extra i längden när jag börjar med dem, någon annan? Citronfrön när börjar du på din kur igen? :)

Super bra ju Michaaa att ni får till det så ofta! Vad stor äggblåsa. Min var på 17 mm och släpptes 2-3 dagar senare men alla är säkert olika?
    Vi får hoppas att mensen inte kommer den 28e! 🤩

Vänta till den 29e? 

• Lusen9690
    citronfrön skrev 2025-05-18 00:36:11 följande:
    Vet inte riktigt pga oregelbunden mens, men hoppas att mensen kommer igång snabbt igen så att man kan köra en ny omgång snart. 😅
    Hejasommaren skrev 2025-05-18 09:20:53 följande:
    Jag avslutade proverakuren igår så nu väntar jag in mensen, blir spännande att se när den behagar dyka upp? när jag var på VUL bestämdes inget om korrigering av dos av Letrozol så ska ringa tillbaka när mensen kommer och höra vilken dos jag ska ta 🤔

Hoppas ni får mensen snart så ni kan köra igång med nya tag 🤩. 

Här är jag på Letrozol dag 4. Läkarbesök på Torsdag då det inte fanns på fredag. 

Jätte roligt att alla uppdaterar och att vi följs åt! :)

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-05-19 11:11:34 följande:
    Åh spännande, håller tummarna för fin äggblåsa på torsdag, du får uppdatera efteråt 🥳

jag var precis i kontakt med kliniken och ska köra dubbeldos så snart mensen kommer. Är på dag 2 nu efter avslut av provera och ingen mens i sikte.. brutal pms igår dock så hoppas den dyker upp snart.
    Michaaa skrev 2025-05-19 15:16:11 följande:

jag vet att jag är jätte tidig med att ta ett test och jag gjorde det ändå. Jag ser ett streck och det är 100 procent spök streck och det är väll lite för tidigt att ta ett test ??

Ja, hoppas hoppas. Åh spännande! Du får säkert mensen när som helst! 

Michaaa du kan inte köpa digitalt tidigare test? 🤩 
  • Lusen9690
    Michaaa skrev 2025-05-22 09:13:26 följande:

tack så jättemycket 

Grattis Michaaa ❤️. Äntligen. 
    Hejasommaren skrev 2025-05-24 09:30:29 följande:

Här kom äntligen min mens idag, en vecka efter avslutad prover?? så ironiskt att mensen dröjer när man för en gång skull längtar efter den.. på tidigare kurer har jag alltid fått mens direkt i anslutning till sista tabletten så detta blev riktigt segt. Men oavsett betyder det att jag i övermorgon kan börja med andra kuren Letrozol 🥳

Alltid när man går å väntar så dröjer det. Haha. 

Här var det en äggblåsa på 12mm i torsdags. Inte säkert att det blir något. Ska dit måndag igen. Avskyr alla dessa besök. 

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-05-28 08:13:15 följande:
    ja tusan vad man springer på dessa besök😅 hur gick det i måndags? 🥰

Hade en äggblåsa på 14. Hon trodde att jag ska ha ägglossning nu i helgen men inte lyckats fånga LH ökning än (använder clearblue advanced) men min kroppstemp är lite högre så kanske missat att fånga den. Nästa cykel ska jag äta 3 tabletter i 5 dagar för att se, för hon önskar att jag svarar snabbare. Remiss för IVF skickades dessutom in. Så vi har sommaren där vi försöker som vanligt och inväntar svar. 

Du har börjat med tabletterna nu va? 🥰

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-03 06:57:06 följande:
    Åh låter som att du blir väl omhändertagen iallafall! Har du lyckats bekräfta någon ägglossning nu?

ja jag har hunnit med min första dubbeldos nu, har UL på torsdag för att se om det kanske finns en äggblåsa denna gång 🤗
    Hejasommaren skrev 2025-06-04 07:31:00 följande:

Igår på CD 11 hade jag spotting/ljusrosa blödning under dagen. Negativt ÄL-test CD10+11 och ingen temphöjnin.. jag har läst att man kan få ljusrosa blödning i samband med ÄL men jag verkar inte ha haft ÄL? Ingen spotting idag vad det verkar som. Ska på UL imorgon och kolla om jag haft ÄL. Mest stressad att jag ev missat ÄL fast det inte känns som jag redan har haft det? Men varifrån kommer denna spotting ifrån då??

Ingen bekräftad ägglossning, är varmare i kroppen så det bör ha hänt i helgen som var. Bara konstigt. Vet inte om kroppstemperatur kan höjas trots utebliven ägglossning? jätte skumt denna cykel. Jag blir inte klokare av att googla heller, haha. 

kanske är det någon sorts mellanblödning? Vet att vissa blir känsliga kring ägglossning och kan blöda? Imorgon får du veta. Håller tummarna! Du bör ju inte missat då de har som regel att man kontrollerar med UL dag 9-13. Du får uppdatera oss ❤️. 

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-04 07:31:00 följande:

Igår på CD 11 hade jag spotting/ljusrosa blödning under dagen. Negativt ÄL-test CD10+11 och ingen temphöjnin.. jag har läst att man kan få ljusrosa blödning i samband med ÄL men jag verkar inte ha haft ÄL? Ingen spotting idag vad det verkar som. Ska på UL imorgon och kolla om jag haft ÄL. Mest stressad att jag ev missat ÄL fast det inte känns som jag redan har haft det? Men varifrån kommer denna spotting ifrån då??

Hur gick det? 🥰
  • Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-06 06:44:22 följande:

Gullig du är som både svarar och följer upp! 🥰 jag hade en äggblåsa på typ 16mm så fick Ovitrelle som jag ska ta ikväll. Aldrig tagit Ovitrelle så blir spännande. Och min livs första ägglossning är kanske på G?? jag har dock fortfarande mellanblödningar men gynekologen tyckte inte jag skulle oroa mig. 

hur mår du? Fått någon mer känsla om du kan ha haft ÄL eller inte? När bör du ha BIM?

Åh kul ju! då är det snart ägglossning!! 
    Du kanske reagerar så och får sköra slemhinnor av hormonerna? kan ju vara så? 
    Jag måste ha haft ägglossning för en vecka sedan där runt 30e. Bör ha bim runt torsdag nästa vecka 🥰. Vi fick inte till det sådär jätte bra denna månad men vi får se. Nästa cykel ska jag gasa på med 3 tabletter per dag för jag reagerar inte super bra än. 

Liljekonvalj93 skrev 2025-06-07 12:06:10 följande:

Hej! 

Jag & min sambo började försöka bli gravida under sensommaren 2023. Jag började med Natural Cycles och vi blev gravida på första riktiga försöket. Det slutade tyvärr i ett tidigt missfall och sedan hade vi ännu ett sådant i februari 2024. Har sedan dess konstaterats med PCOS och har genomgått fertilitetsutredning där alla tester ser bra ut.  

Har ätit Metformin i ca 70 dagar och mår helt okej med det. Gått ner några kilon som ska hjälpa mina hormonbalanser också. 

Idag ska jag börja med första kuren Letrozol och blev väldigt glad när jag hittade den här tråden för att läsa om era erfarenheter. Jag är lite orolig över biverkningar. Läste att någon skrev att det kan vara bra att ta tabletterna på kvällen, är det något ni andra också gör? Eller har det ingen betydelse? 

Jag börjar, liksom säkert många andra som är i samma situation, känna mig så trött på den här processen där man hela tiden slits mellan hopp och förtvivlan och där tiden går så långsamt. Ju längre tid det går, desto mer avlägset känns en graviditet? Även om jag rent logiskt förstår att vi (förhoppningsvis) kommer allt närmare för varje litet steg.. 

Vi hörs 🌸 

Välkommen! ????🏻 jag tror att alla reagerar så olika men om du är orolig ta tabletterna på kvällen. Då sover du bort eventuella biverkningar lite. Längtan är jobbig och vi alla förstår dig här! Du tar tabletterna i 5 dagar 🥰.

• Lusen9690
    Hejasommaren skrev 2025-06-08 07:05:40 följande:

Ja i morse när jag vaknade hade tempen höjts 0,3 så förmodligen var ÄL igår men får avvakta några dagar till innan det bekräftas 🤞🏻 den här spottingen har dock stört mig och blev ännu mer igår så inte känt mig supersexig så vi fick bara till det en gång.. men känner mig ändå hoppfull bara av att kanske för första gången i mitt liv ha ägglossning 🥹

spännande att BIM börjar närma sig!! Håller alla tummar. Men skönt att veta att det går att öka dosen ytterligare om det inte skulle gå vägen denna gång. Håll oss uppdaterade!

Åh kul ju! Nej förstår dig men bra att ni fick till det 😍. 
    Ja. Inte så hoppfull denna cykel då vi fick till det på tisdagen eller onsdagen och äl var fredag/ lördag troligen. Har något förhöjd temp men inte som jag brukar ha så kanske är något vajsing denna cykel. 
    Du med 🥰. Uppdatera! 

• Lusen9690
    Liljekonvalj93 skrev 2025-06-09 09:07:25 följande:

Huuu? tog andra pillret Letrozol igår kväll och mår SÅ illa idag 🥲

Alla reagerar så olika, försök dricka mycket eller köp åksjuketabletter om du inte står ut? 🥰 snart är du klar med dosen. 
Svar på tråden Letrozol 2025