Hejasommaren skrev 2025-06-06 06:44:22 följande:
Gullig du är som både svarar och följer upp! 🥰 jag hade en äggblåsa på typ 16mm så fick Ovitrelle som jag ska ta ikväll. Aldrig tagit Ovitrelle så blir spännande. Och min livs första ägglossning är kanske på G?? jag har dock fortfarande mellanblödningar men gynekologen tyckte inte jag skulle oroa mig.
hur mår du? Fått någon mer känsla om du kan ha haft ÄL eller inte? När bör du ha BIM?
Åh kul ju! då är det snart ägglossning!!
Du kanske reagerar så och får sköra slemhinnor av hormonerna? kan ju vara så?
Jag måste ha haft ägglossning för en vecka sedan där runt 30e. Bör ha bim runt torsdag nästa vecka 🥰. Vi fick inte till det sådär jätte bra denna månad men vi får se. Nästa cykel ska jag gasa på med 3 tabletter per dag för jag reagerar inte super bra än.
Liljekonvalj93 skrev 2025-06-07 12:06:10 följande:
Hej!
Jag & min sambo började försöka bli gravida under sensommaren 2023. Jag började med Natural Cycles och vi blev gravida på första riktiga försöket. Det slutade tyvärr i ett tidigt missfall och sedan hade vi ännu ett sådant i februari 2024. Har sedan dess konstaterats med PCOS och har genomgått fertilitetsutredning där alla tester ser bra ut.
Har ätit Metformin i ca 70 dagar och mår helt okej med det. Gått ner några kilon som ska hjälpa mina hormonbalanser också.
Idag ska jag börja med första kuren Letrozol och blev väldigt glad när jag hittade den här tråden för att läsa om era erfarenheter. Jag är lite orolig över biverkningar. Läste att någon skrev att det kan vara bra att ta tabletterna på kvällen, är det något ni andra också gör? Eller har det ingen betydelse?
Jag börjar, liksom säkert många andra som är i samma situation, känna mig så trött på den här processen där man hela tiden slits mellan hopp och förtvivlan och där tiden går så långsamt. Ju längre tid det går, desto mer avlägset känns en graviditet? Även om jag rent logiskt förstår att vi (förhoppningsvis) kommer allt närmare för varje litet steg..
Vi hörs 🌸
Välkommen! ????🏻 jag tror att alla reagerar så olika men om du är orolig ta tabletterna på kvällen. Då sover du bort eventuella biverkningar lite. Längtan är jobbig och vi alla förstår dig här! Du tar tabletterna i 5 dagar 🥰.