• Zozoi

Letrozol 2025

En som längtar skrev 2025-10-21 18:17:15 följande:
    Varsågod Hjärta

Det är min andra omgång Letrozol också.

Det är ju jätteskönt att du kan bli gravid. Glad De hoppas jag med! Hjärta Min första graviditet var ju med hjälp av Letrozol. Tyvärr slutade det med MA i 10+2 men jag är så glad att min kropp ändå kan. Jag var så rädd att jag aldrig skulle kunna bli gravid. Nu vill jag bara bli gravid igen. Jag förstår att du drömmer och längtar efter ett plus Hjärta

Spännande att vi båda kör andra omgången nu! När har du BIM? 

Ja, det känns på ett sätt betryggande att jag har blivit gravid och fått ett barn tidigare. Samtidigt hoppas jag så att detta hjälper mig på traven nu. Vi har försökt med syskon i två år. 

Så otroligt tråkigt att det inte gick vägen 💔 Men skönt att veta att din kropp kan och faktiskt blivit gravid. Denna gången hoppas vi att det är våran tur och att allt går hela vägen 🤞❤️

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-21 20:23:21 följande:
    Ja, väldigt spännande! Skäms Jag tror att BIM är 24 okt Skrattande När har du BIM ?

Jag förstår precis vad du menar. Det är lång tid att hålla på och kämpa Hjärta När jag och min make träffades 2016 så valde jag ganska fort att sluta med p-piller med hopp att jag inom en snar framtid (vi planerade inte då, vi tänkte händer de så händer de) så trodde jag att de skulle bli så enkelt att bli gravid, men livet blir inte alltid de man tror de ska bli Hjärta
    Denna ofrivilliga barnlöshet eller ofrivilliga graviditet är inte lätt Hjärta

Ja, mycket tråkigt Rynkar på näsan Ja, jag tröstar mig i det att min kropp kan och de bara var otur att de lilla pyret inte utvecklades som de skulle Hjärta 
    JA, nu är det våran tur att allt går vägen! Hjärta
    Min BIM är 4/11 så det är ett tag kvar! Ska försöka boosta kroppen så gott det går nu fram tills dess och verkligen hoppas på det bästa ❤️

Nu är det verkligen våran tur!
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-22 17:06:55 följande:
    Ja, då är det ett tag kvar. Jag håller alla tummar och tår!Hjärta

Ja, nu är det verkligen våran tur!

När ska du testa igen? Känner du några mer symtom? 

Uppdatera här när du har testat ☺️

• Zozoi
    Griiffin skrev 2025-10-22 18:19:59 följande:
    Åh så kul, då har vi bim nästan samtidigt😍 5/11!
    när du säger att du ska boosta kroppen, vad tänker du då?😊
    Vad roligt att vi kan följas åt 😍

När jag skriver boosta kroppen så tänker jag att ge den det den behöver. Vitaminer, försöka stötta upp progestronet med zink, magnesium och B6 och försöka komma ihåg att göra minst en avslappningsövning om dagen.
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-23 16:44:16 följande:
    Jag har inte så mycket symtom över huvud taget. De senaste dagarna har jag haft lite molvärk (precis som att mensen ska komma när som helst) och sedan så har det känts som att mensen rinner men när jag går på toa så är det ingenting där. Ena dagen har jag känt de ena och en annan dag de andra. 
    Åh va jag är pirrig!!Skäms

Jag ska testa imorgon Glad uppdaterar när jag vet mer! 
    Så spännande ju! Lycka till Hjärta
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-24 16:57:46 följande:

Jag BEHÖVER er hjälp hur jag ska tänka. Hjärta

Vid 13 så fick jag lite mörkare flytning i trosskyddet och nu på eftermiddagen vid 16 så är det mera röd-brunt blod i trosskyddet.

Då jag tror detta är mensen som snart kommer börja flöda så blev jag fundersam. Jag brukar räkna mensdag 1 där jag får riklig blödning och byter till binda. Men om jag behöver byta ikväll vid 20 säger vi, skulle ni räkna det som mensdag 1 eller räkna imorgon lör som mensdag 1. Ska nämligen ta Letrozol tabletten dag 3. Funderar bara på vad som blir mest rätt, söndag eller måndag.

Kan tyvärr inte ringa gyn och fråga då de inte har öppet på helgerna och de har redan stängt idag. 

Hur stor skillnad tror ni det gör för Letrozol tabletternas verkan om jag skulle ta första tabletten på söndag eller måndag?

När jag frågade min gyn sist så sa hon att cykeldag 1 räknas som den dagen du blöder klarrött. Det var vad hon sa till mig.
    Tycker också det är lite lurigt det där med vilken dag man egentligen ska räkna som första mensdag exempelcis om mensen kommer på typ kvällen och bara halvt kommer igång liksom. Jätte lurt, har tyvärr inget tydligt svar och ge dig. 
    Hoppas någon annan kan svara helt på din fråga ❤️
  • Zozoi

Kom på att jag har glömt att fråga er här inne om ni får några biverkningar under dagarna ni tar letrozol?

Jag har bara kört två cykler änsålänge och första cykeln med letro tyckte jag inte att jag kände något särskilt, kanske lite huvudvärk någon eftermiddag bara men annars inget. Denna cykeln dock fick jag en del huvudvärk, ont i kroppen och jätte mycket ångest på kvällarna. Alltså verkligen såhär obehags känsla över bröstet och ångestpåslag. 

Är detta något ni känner igen? Blev bara nyfiken nu att höra om ni haft några biverkningar 😊

• Zozoi
    Griiffin skrev 2025-10-28 18:33:23 följande:
    Jag upplever lite olika för varje gång faktiskt! Ibland har jag inte märkt av någonting men denna omgången hade jag mycket ångest och kände mig nästan deprimerad! Det försvann så fort jag hade ätit klart kuren😊

Exakt samma för mig! Det var verkligen endast den ångesten under de få dagarna man åt kuren, sen var det som bortblåst. Så jag förstod ju snabbt också under dom dagarna att det var en biverkan, då jag vet att det kan orsaka ångest och även massa andra biverkningar. 

Skumt hur kroppen fungerar 🙄😂

• Zozoi
    Griiffin skrev 2025-10-29 14:17:44 följande:

Ja men precis!
    tycker dock det är jobbigt att man ska behöva må så😩 det tråkiga var att jag också mådde dåligt av proverna som jag åt i 10 dagar först🤦🏼?♀️

hur går det annars? visst hade du BIM 4/11? 

Jag har BIM 5/6 och är vääääldigt sugen på att ta tidigt test snart😍 har dock inte plussat på tidigt innan men ändå så spännande😅

Aldrig testat provera men låter ju sjukt jobbigt att behöva må så i 10 dagar 😩 Då är man ju glad att en kur på letrozol endast är 5 dagar? 

Det stämmer att jag har BIM 4/11 och jag har tänkt att vänta tills dagen innan BIM men vet inte om jag klarar av att hålla mig 🙈 Jag har bara två vanliga graviditetstest hemma, inga testa tidigt. 

Jag känner väl ingenting egentligen? Jag brukar ha ömma bröstvårtor mellan ägglossning och mens men denna gången har jag inte direkt märkt av det. Känner egentligen typ ingenting, vilket skrämmer mig 😂 Hur mår du? Några symtom?

• Zozoi
    Griiffin skrev 2025-10-29 21:26:59 följande:
    Ja det var inget roligt alls! absolut att det är bättre med bara letrozolen, får ju inte alltid symtom av den så det är ju mycket bättre👌🏻

Jag bör också vänta, men vet inte heller om jag kan hålla mig😅 möjligtvis att jag tar ett test på söndag!  jag har kvar tester från när jag plussa senast, både tidiga och CB digitala😊

Nej, jag känner inte heller någonting. Lite smått molande värk lite då och då, men eftersom jag har pcos så kan man ju få det lite random i cykeln, så tror inte det är något tidigt tecken! 

Jag ska också försöka hålla mig till typ söndag, men det är svårt såklart 😂 Men jag borde ju vänta med tanke på att jag inte har några testa tidigt! 

När du tidigare åt provera, efter hur många av omgångar blev du gravid? 🤗

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-30 13:30:11 följande:
    Va jobbigt med biverkningar Hjärta

Förra cykeln minns jag inga speciella biverkningar alls. Men denna cykel har jag haft en HEMSK huvudvärk. Tur jag är ledig idag och imorgon. Jag ska ta 5:e och sista tabletten imorgon. Vad jag förstått så brukar biverkningarna släppa ganska snabbt efter kuren är över. Så jag hoppas på det för detta är verkligen inge kul Skrikandes
    Inte alls roligt med biverkningar, skönt att din kur är över snart då! Huvudvärk är ju superjobbigt 😩❤️

Nu är det inte länge kvar till BIM för min del, vet inte vad jag ska tro. Har noll symtom, samtidigt så alla andra månader när det inte tagit sig så har man känt alla möjliga symtom innan, vilket bara varit placebo. Så jag håller verkligen tummarna, vilken lycka det hade varit att få ett plus nu.
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-01 19:53:45 följande:

Min temp under follikelfasen brukar variera mellan ca 10 grader! Men jag har tempar väldigt länge så kanske är mer van och får inte upp pulsen så mycket när jag väl tempar! tar du tempen samma tid varje morgon? 

Ah du har en 10-åring! ja men då måste det ju ändå vara fullt ös kan jag tänka mig😍

Absolut, jag ska skriva efter jag tagit test imon! Idag vaknade jag med världens metallsmak i munnen, vet inte om det kan vara symtom😍

Lycka till med testet imorgon! Lova att uppdatera Hjärta
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-02 08:15:20 följande:

Kan inte fatta att det står gravid! Det känns helt overkligt. Har haft så subtila symtom som lika gärna kunde varit påhittade i mitt huvud!

Symtom: väldigt vag molande i flera dagar, knappt så man märkt av den, Började storböla här om dagen när barn knackade på dörren för bus eller godis (blödig) och idag vaknade jag med lite skarpare molvärk, ett mycket vagt illamående men värst av allt var att det smakade så sjukt mycket metall i munnen! 
    Åååh vilken lycka 😭 Stort grattis!!!!
  • Zozoi

Vet verkligen inte om jag ska testa på tisdag morgon eller om jag ska försöka hålla mig till onsdag. Fick ju fullt utslag på clearblue ägglossningstest den 20/10 men samtidigt kan det ju ta 24-36 timmar efter positivt. Så mitt ägg kan ju lika väl släppt 21 eller 22 också.

Har inga känningar att mensen skulle vara på gång just nu, så jag försöker hålla hoppet uppe.

Hjärta

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-03 17:04:31 följande:

Imorse var jag på VUL och det såg mycket bättre ut än i förra cykeln, helt otroligt att de kan se så olika ut! Förvånad Dom sa att de kan vara olika från cykel till cykel.

13 mm triple line slemhinna.
    En ledande äggblåsa på 19 mm. 

Jag fick Ovitrelle utskrivet som jag ska ta på onsdag morgon SkrattandeHjärta

Jag är så GLAD! SoligHjärta

Så härligt att det såg så fint ut! Heja heja, lycka till 🥰
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-04 10:31:46 följande:
    Hur har det gått? Har du tagit ett test idag?Hjärta
    Tog ett test i morse med morgonurin vilket var negativt så det känns inte jätte bra. Blir så otroligt ledsen 💔

Skulle inte mensen dyka upp inom några dagar tar jag ett nytt test. Min mens borde dyka upp nu inom någon dag eftersom mitt fulla utslag på ägglossningstest var 20/10, dvs att jag är 14 DPO idag. Men om kroppen inte lyckades ägglossa just då och att den blev förskjuten så finns det ju fortfarande en chans att det är för tidigt att testa. Men helt ärligt, känner mig riktigt ledsen just nu. 
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-04 15:08:37 följande:

Jag förstår❤️ man hinner bygga upp så mycket hopp även om man vet att det är stor chans att det inte blir denna gången! skulle det inte bli denna gången så hoppas vi på nästa!!❤️

Om jag får ge ett tips så köp hem donaferty, det är inositol som ska vara bra särskilt om man har tex pcos😊
    och sen ta en d-vitamin boost typ två till tre dagar innan ägglossning! Har funkat för mig alla 3 gånger😍👌🏻

Hur mycket boostar du med? Tack för tips! 

Jag åt donaferty ett tag förut, men det var dock innan jag fick letrozolen utskrivet ❤️

Svar på tråden Letrozol 2025