Inlägg från: En som längtar |Visa alla inlägg
  • En som längtar

Letrozol 2025

Griiffin skrev 2025-11-01 08:41:41 följande:

Oj, vi har verkligen varit med om samma hemska situationHjärta

ah spännande! Då ska jag hålla tummar att det växt en fin liten äggblåsa! 
    Vi brukar oxå mysa innan VUL, typ varje dag i en hel vecka, haha!

Jag tempar också! Tempen höjs dagen efter ägglossningen😊

Ja, tankarna kommer ju gärna när det blir tyst! Jag försöker sysselsätta mig så gott jag kan! Det hjälper absolut att jag har en son så man har fullt upp!

Ah denna jäkla huvudvärk! Jag får oxå det av letrozol, ibland har jag mått psykiskt dåligt av den också..

Jag tror jag ska ta ett tidigt test imon, kan inte vänta mer haha😃

Hjärta

Ja, mycket spännande! Glad
    Hehe Flört Vi har kört mys varannan dag för att orka med. Då de funkade i våras så tänker jag att de ska räcka. De gäller bara att hitta de där guldägget Cool

Ah okej, så dagen efter ägglossning så höjs temperaturen. Då ska jag hålla utkik efter det. Tycker de här med temperaturen är lite klurigt.
    Började tempa i lördags
    Lör: 36,34 grader (mensdag 1)
    Sön: 36,75 grader (råkade ställa mig upp en kort stund)
    Mån: 36,27 grader
    Tis: 36,30 grader
    Ons: 36,34 grader
    Tors: 36,39 grader
    Fre: 36,49 grader
    Lör: 36,50 grader
    Ska det se ut så här? Är det här normalt? Jag vaknar och så sträcker jag mig efter termometern och så tar jag tempen så snabbt jag kan. 

Ja, de kommer verkligen när det är tyst. Har ingen 1,5 åring hemma, utan en 10-årig pojke som det är fullt upp med vissa strunder. Tungan ute

Ja, huvudvärk är inget att leka med. Men usch och fy Rynkar på näsan De låter ju inge kul alls!

Åh så spännande! Om du tar test så skriv gärna Hjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-01 19:53:45 följande:

Min temp under follikelfasen brukar variera mellan ca 10 grader! Men jag har tempar väldigt länge så kanske är mer van och får inte upp pulsen så mycket när jag väl tempar! tar du tempen samma tid varje morgon? 

Ah du har en 10-åring! ja men då måste det ju ändå vara fullt ös kan jag tänka mig😍

Absolut, jag ska skriva efter jag tagit test imon! Idag vaknade jag med världens metallsmak i munnen, vet inte om det kan vara symtom😍

Jag har tempat runt samma tid. Oftast vid halv 6-6, någon dag kanske halv 7. Brukar vakna ett tag innan 6.

Ja, han har funnits i mitt liv sen han var 10 månader Hjärta Ja, det är verkligen fullt ös ibland! Glad Mycket som utvecklas hela tiden. Han har det ganska så tufft stundvis, med alla känslor kring hans biologiska mamma som gick bort för 2 år sedan och sedan alla utvecklingsfaser på det med allt vad det innebär att vara 10 årig kille.
    Han tjatar en del på att han vill att jag ska bli gravid då han vill ha ett till syskon, gärna en lillebror då han redan har 2 systrar, har försökt förklara överskådligt att det inte alltid är så enkelt. Man får ju inte bestämma själv när man ska bli gravid och föda en bebis. Är knappt jag själv förstår varför det inte vill bli någon bebis då de gått så himla många år. De hittar ju inga fel. Hade varit enklare för mig att köpa att jag inte kunde bli gravid pga någon orsak. Men de hittar ju inget fel, eventuellt så har jag inte ägglossning varje månad. Men utredningen visade absolut inget fel alls.
    I våras var vi så nära på att berätta för honom men tyvärr blev det inget med det. Gråter Ville vänta till efter KUB och tur var ju det då lillen inte levde mera. Känner att min pojke haft mer förlust i sitt liv än vad ett barn någonsin ska ha. 

Åh så spännande! Hjärta Jag väntar med spänning! Håller alla tummar och tår! Hjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-02 08:15:20 följande:
    Kan inte fatta att det står gravid! Det känns helt overkligt. Har haft så subtila symtom som lika gärna kunde varit påhittade i mitt huvud!

Symtom: väldigt vag molande i flera dagar, knappt så man märkt av den, Började storböla här om dagen när barn knackade på dörren för bus eller godis (blödig) och idag vaknade jag med lite skarpare molvärk, ett mycket vagt illamående men värst av allt var att det smakade så sjukt mycket metall i munnen! 
    Åh så underbart! STORT STORT GRATTIS! Hjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-02 07:56:54 följande:
    Åh men stackarn! Vilken tuff start på livet att förlora en förälderRynkar på näsan så skönt att han har er och systrarnaHjärta
    Nej det är inte alltid lätt att förklara att det inte bara tar sig för att man vill det! och hur förklarar man att även om det tar sig så är det inte säkert att pyret stannar kvarHjärta

Har ni inte fått börja med IVF? 
    Ja, han har inte haft det lätt. De är ju lite speciella omständigheter med systrarna. Ena fyller 20 i år, är min makes förstfödda (inte samma mamma som sonen), bor hos oss, men hon jobbar och vill ju såklart flytta till eget. Andra systern är 6 år och bor hos fosterfamilj (syster på biologiska mammans sida), han träffar henne hos mormor var fjärde helg. Glad

Vi har genomgått 3 stycken IVF omgångar via landstinget. Men tyvärr blev det inget med det. Jag hade inte sån tur med IVF. Första omgången, kort protokoll, fick jag tillbaka ett embryo, minus, inget till frysen. Andra omgången, kort protokoll, fick jag inte tillbaka något alls, alla slutade att utveckla sig. Tredje omgången, bytte de till långt protokoll, fick tillbaka ett, minus då. Fick också ett till frysen, detta blev ett plus i 2 dagar. Då jag har haft ganska oregelbunden mens så hade jag inte gjort behandlingen och testat på min testdag så hade jag aldrig ens vetat om de där plusset i 2 dagar då mina cykler varierade så himla mycket då. 
    Just nu är det för dyrt att göra fler omgångar just nu.Rynkar på näsan

Nuförtiden så är mina cykler bättre, mellan 28-35 dagar och vad jag förstått så räknas det som normalt. Glad

Jag blev så glad när de godkände att jag skulle få göra Letrozol behandling. De sa att vanligtvis gör man Letrozol först och IVF sen. Men till mig hade de sagt tvärtom. Behandlande läkare sa att de minns hon inte att hon sagt och dirigerade mig först privat. Men sedan ringde hon upp och sa att hon gör ett undantag för min skull. Så i våras var ju min första Letrozol cykel och då tog de sig ju så jag blev så otroligt glad att kroppen kan. För hade börjat tvivla att jag ens kan bli gravid.
    Jag hoppas så att kroppen ska klara detta själv nu utan IVF GladHjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-02 12:36:42 följande:

Ah jag förstår! 

Så tråkigt med IVF försöken! Fattar egentligen inte varför man inte kan få hjälp tills det tar sig! Sjukt att man ska behöva betala för att få ett barn.. 

Så skönt att ni får köra på med letrozol och att det ändå verkar funka för er! Jag håller alla tummar och tår att det ska släppa ett friskt ägg som stannar kvar hela vägen🥰♥️

Jag håller helt med! Jag tycker inte att de ska få kosta så mycket som det gör idag! Det är helt galet mycket pengar! Ska man verkligen behöva skuldsätta sig för att bli gravid? Rynkar på näsan

Ja, verkligen superskönt Hjärta Åh nu börjar jag bli pirrig för VUL imorgon! Skrattande

Jag är så glad för din skull, att du är gravid, jag HOPPAS så MYCKET att de lilla vill utvecklas och bli en liten juli bebis Hjärta
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-02 17:31:52 följande:

Vet verkligen inte om jag ska testa på tisdag morgon eller om jag ska försöka hålla mig till onsdag. Fick ju fullt utslag på clearblue ägglossningstest den 20/10 men samtidigt kan det ju ta 24-36 timmar efter positivt. Så mitt ägg kan ju lika väl släppt 21 eller 22 också.

Har inga känningar att mensen skulle vara på gång just nu, så jag försöker hålla hoppet uppe.

Hjärta

Jag förstår att det är frestande att testa. Men jag skulle iaf vänta till 12 DPO.  När jag räknar så ser jag att båda är ju efter 12 DPO som jag tänkte föreslå Flört
    Jag räknade ifall ÄL var 21/10 så är 4/11 14 DPO, dvs Tisdag.
    Var ÄL 22/10 så är 5/11 14 DPO, dvs Onsdag. 
    Vad jag förstått så brukar vanliga graviditetstester visa positivt 14 DPO. 

Om du kan hålla dig så är det ju bättre att testa på Onsdag. Men jag förstår att du är ivrig att få testa hur allt ligger till.Hjärta Uppdatera när du testat Hjärta

Jag känner mig redan less på att vänta, tiden går så långsamt, är bara på cykeldag 9 idag, imorgon VUL. Barnmorskan var så gullig, hon sa att vi kan göra VUL cd 10 om de känns bättre för mig, istället för cd 12. Det känns bättre då jag är så nyfiken vad som händer där inne. Får se imorgon hur det ser ut. GladHjärta
  • En som längtar

Imorse var jag på VUL och det såg mycket bättre ut än i förra cykeln, helt otroligt att de kan se så olika ut! Förvånad Dom sa att de kan vara olika från cykel till cykel.

13 mm triple line slemhinna.
    En ledande äggblåsa på 19 mm. 

Jag fick Ovitrelle utskrivet som jag ska ta på onsdag morgon SkrattandeHjärta

Jag är så GLAD! SoligHjärta

• En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-02 21:38:09 följande:
    Helt sjukt är det! Så finns det par som inte borde bli gravida men blir det hur lätt som helst! Det är inte rättvist Rynkar på näsan

jag håller tummar och tår! Du får uppdatera oss imon hur det gick!

tack snälla!!HjärtaHjärta
    Ja verkligen! De är verkligen inte rättvist. Rynkar på näsan

Jag har skrivit en uppdatering i flödet. GladHjärta

HjärtaHjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 10:30:11 följande:
    Åh va kul!!

Skönt att du fick Ovitrelle utskrivet också! Nu håller vi tummarna att det är ett starkt och friskt ägg😍👌🏻Hjärta
    🥰

Ja jätteskönt! Var inte ens så mycket diskussioner. Jag förklarade att jag inte fått utslag på stickorna och har inte fått fertilt sekret. Då sa läkaren att hon kan skriva ut det. 😍
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-04 11:19:28 följande:
    Tog ett test i morse med morgonurin vilket var negativt så det känns inte jätte bra. Blir så otroligt ledsen 💔

Skulle inte mensen dyka upp inom några dagar tar jag ett nytt test. Min mens borde dyka upp nu inom någon dag eftersom mitt fulla utslag på ägglossningstest var 20/10, dvs att jag är 14 DPO idag. Men om kroppen inte lyckades ägglossa just då och att den blev förskjuten så finns det ju fortfarande en chans att det är för tidigt att testa. Men helt ärligt, känner mig riktigt ledsen just nu. 
    Va tråkigt! Jag beklagar 🥺 Men de kan fortfarande vara för tidigt då när du får fast glad gubbe är när man får LH toppen. Då ska ju ägget släppa också. Tar mellan 24-36 timmar. Jag tror du är kanske 12-13 DPO. Håller alla tummar och tår ❤️❤️❤️ Ta ett nytt test om 2 dagar och visar de fortfarande ingenting så skulle jag testa igen 2 dagar senare. Vissa plussar inte förrän flera dagar efter BIM. Min syster fick inte positivt med hemmatester förrän i vecka 6 💓💓💓 skickar massa hopp! ❤️
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 15:08:37 följande:

Jag förstår❤️ man hinner bygga upp så mycket hopp även om man vet att det är stor chans att det inte blir denna gången! skulle det inte bli denna gången så hoppas vi på nästa!!❤️

Om jag får ge ett tips så köp hem donaferty, det är inositol som ska vara bra särskilt om man har tex pcos😊
    och sen ta en d-vitamin boost typ två till tre dagar innan ägglossning! Har funkat för mig alla 3 gånger😍👌🏻

Hur mycket inositol? De tror jag har en lätt pcos då jag har högt ägganlag. Men vet ej om detta stämmer...

Hur mycket D-vitamin per dag dessa tre dagar? 😍
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 20:13:03 följande:
    Så skönt att du slapp fightas för det! När skulle du ta sprutan?🥰
    Jag skulle ta den på morgonen idag. Jag valde kl 10 GladHjärta Tycker att det är lite läbbigt med sprutan men de gick bra SkämsGlad Jag räknade på timmarna till då ägget borde släppas. Gyn gav ordination om mys idag och sedan varannan dag 2 veckor framåt. Jag kommer lägga till mys på tors också för har läst på att det inte ska vara skadligt att mysa varje dag i kortare perioder Cool sedan förstår jag dock inte varför man ska mysa så många dagar när man tar Ovitrelle, då vet man ju ungefär när ägget släpps 24-36 h, ibland 40-42 h. Men utan Ovitrelle så kan ju ägglossningen bli senare än vad man tror och då blir det ett längre fertilt fönster att täcka. Men jaja, jag gör som de har ordinerat CoolHjärta
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-11-05 07:12:11 följande:

Imorse kom min mens. Inte helt oväntat med tanke på negativt graviditetstest igår.

Nya tag och sista kuren i kartongen med Letrozol, tredje gången gillt som man säger. Nu siktar jag på att få ett plus i december 🥺🙏❤️

Åh så tråkigt! Rynkar på näsan

Jag hejjar på er att ni får ett plus i december Hjärta

Har du kollat med läkaren om du också kan få Ovitrelle utskriven? Har hört om dom som fått de utskrivet utan att behöva gå på VUL Hjärta
  • En som längtar
    Griiffin skrev 2025-11-04 20:12:15 följande:

Jag tar donaferty två gånger per dag och har gjort det så fort vi har börjat planera barn😊 

jag tar 1 tablett Holistic D3-vitamin 5000 IE dagligen och innan ägglossning tar jag 3 tabletter dagligen😊

Jag ändrar min diet ganska radikalt när vi har planerat barn! Har man pcos är det bra att äta antiinflammatoriskt. Jag utesluter socker, koffein, snabba kolhydrater, mjölkprodukter och gluten. Sen äter jag en jäkla mängd vitaminerSkrikandes (zink, selen, omega3, D-vitamin, rosenrot, Basic Prenatal, folsyra, magnesium och donaferty) Jag säger absolut inte att detta är rätt men det har funkat för mig i alla fall😊

Tar du allt detta även när du tar Letrozol? Glad
    Jag har varit nojjig med rosenrot då jag läste att de inte är helt rekommenderat vid Letrozolbehandling, visst tog det men då skulle man endast ta det till ägglossningen och sedan sluta och börja igen vid nästa mens.

Jag tar också ett helt gäng med vitaminer: Zink, Magnesium, Omega 3, Vitamin B forte, Folsyra, Vitamin D, Järn/Vit C, Selen/E-vitamin. Skrattande

Vitaminer jag funderat kring är Inositol, rosenrot och Q10.
    Men Donaferty har jag aldrig hört talas om. Sökte nu och såg att Donaferty innehöll Myo-inositol och de har jag läst ska vara bra när man planerar graviditet Cool
Svar på tråden Letrozol 2025