• Zozoi

Letrozol 2025

En som längtar skrev 2025-10-30 13:30:11 följande:
    Va jobbigt med biverkningar Hjärta

Förra cykeln minns jag inga speciella biverkningar alls. Men denna cykel har jag haft en HEMSK huvudvärk. Tur jag är ledig idag och imorgon. Jag ska ta 5:e och sista tabletten imorgon. Vad jag förstått så brukar biverkningarna släppa ganska snabbt efter kuren är över. Så jag hoppas på det för detta är verkligen inge kul Skrikandes
    Inte alls roligt med biverkningar, skönt att din kur är över snart då! Huvudvärk är ju superjobbigt 😩❤️

Nu är det inte länge kvar till BIM för min del, vet inte vad jag ska tro. Har noll symtom, samtidigt så alla andra månader när det inte tagit sig så har man känt alla möjliga symtom innan, vilket bara varit placebo. Så jag håller verkligen tummarna, vilken lycka det hade varit att få ett plus nu.
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-01 19:53:45 följande:

Min temp under follikelfasen brukar variera mellan ca 10 grader! Men jag har tempar väldigt länge så kanske är mer van och får inte upp pulsen så mycket när jag väl tempar! tar du tempen samma tid varje morgon? 

Ah du har en 10-åring! ja men då måste det ju ändå vara fullt ös kan jag tänka mig😍

Absolut, jag ska skriva efter jag tagit test imon! Idag vaknade jag med världens metallsmak i munnen, vet inte om det kan vara symtom😍

Lycka till med testet imorgon! Lova att uppdatera Hjärta
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-02 08:15:20 följande:

Kan inte fatta att det står gravid! Det känns helt overkligt. Har haft så subtila symtom som lika gärna kunde varit påhittade i mitt huvud!

Symtom: väldigt vag molande i flera dagar, knappt så man märkt av den, Började storböla här om dagen när barn knackade på dörren för bus eller godis (blödig) och idag vaknade jag med lite skarpare molvärk, ett mycket vagt illamående men värst av allt var att det smakade så sjukt mycket metall i munnen! 
    Åååh vilken lycka 😭 Stort grattis!!!!
  • Zozoi

Vet verkligen inte om jag ska testa på tisdag morgon eller om jag ska försöka hålla mig till onsdag. Fick ju fullt utslag på clearblue ägglossningstest den 20/10 men samtidigt kan det ju ta 24-36 timmar efter positivt. Så mitt ägg kan ju lika väl släppt 21 eller 22 också.

Har inga känningar att mensen skulle vara på gång just nu, så jag försöker hålla hoppet uppe.

Hjärta

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-03 17:04:31 följande:

Imorse var jag på VUL och det såg mycket bättre ut än i förra cykeln, helt otroligt att de kan se så olika ut! Förvånad Dom sa att de kan vara olika från cykel till cykel.

13 mm triple line slemhinna.
    En ledande äggblåsa på 19 mm. 

Jag fick Ovitrelle utskrivet som jag ska ta på onsdag morgon SkrattandeHjärta

Jag är så GLAD! SoligHjärta

Så härligt att det såg så fint ut! Heja heja, lycka till 🥰
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-04 10:31:46 följande:
    Hur har det gått? Har du tagit ett test idag?Hjärta
    Tog ett test i morse med morgonurin vilket var negativt så det känns inte jätte bra. Blir så otroligt ledsen 💔

Skulle inte mensen dyka upp inom några dagar tar jag ett nytt test. Min mens borde dyka upp nu inom någon dag eftersom mitt fulla utslag på ägglossningstest var 20/10, dvs att jag är 14 DPO idag. Men om kroppen inte lyckades ägglossa just då och att den blev förskjuten så finns det ju fortfarande en chans att det är för tidigt att testa. Men helt ärligt, känner mig riktigt ledsen just nu. 
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-04 15:08:37 följande:

Jag förstår❤️ man hinner bygga upp så mycket hopp även om man vet att det är stor chans att det inte blir denna gången! skulle det inte bli denna gången så hoppas vi på nästa!!❤️

Om jag får ge ett tips så köp hem donaferty, det är inositol som ska vara bra särskilt om man har tex pcos😊
    och sen ta en d-vitamin boost typ två till tre dagar innan ägglossning! Har funkat för mig alla 3 gånger😍👌🏻

Hur mycket boostar du med? Tack för tips! 

Jag åt donaferty ett tag förut, men det var dock innan jag fick letrozolen utskrivet ❤️

• Zozoi

Imorse kom min mens. Inte helt oväntat med tanke på negativt graviditetstest igår.

Nya tag och sista kuren i kartongen med Letrozol, tredje gången gillt som man säger. Nu siktar jag på att få ett plus i december 🥺🙏❤️

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-05 17:20:24 följande:
    Åh så tråkigt! Rynkar på näsan

Jag hejjar på er att ni får ett plus i december Hjärta

Har du kollat med läkaren om du också kan få Ovitrelle utskriven? Har hört om dom som fått de utskrivet utan att behöva gå på VUL Hjärta
    Jag har funderat på att be om det faktiskt. Men hur funkar det om man inte gör VUL? Går man efter ägglossningstestet då? 🥰 Det kanske inte du har koll på kom jag på 🙈
  • Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-06 08:17:35 följande:

Jag har nu tagit två test efter mitt plus som båda visar negativt.. har antagligen fått ett kemiskt missfallGråter

Vad säger du? 😭 Så fruktansvärt tråkigt att höra. 

Stor kram till dig ❤️

• Zozoi
    Griiffin skrev 2025-11-07 08:16:54 följande:
    Pratade med kvinnohälsovården och de trodde oxå att det blivit en kemisk graviditet! väldigt tråkigt men jag känner ändå att det känns ok! Det var ju bara första försöket och jag hann knappt förstå att jag var gravid ändåHjärta men självklart tråkigt ändå!

tack snälla!Hjärta

Nu tar vi nya tag nästa cykel!💪🏻

Nu kommer vi ligga nästan i exakt samma fas och BIM igen, iallafall i närheten. Jag började med letrozolen idag och äter dom till tisdag.

Skönt att du känns hoppfull. Nu kör vi! 💪 Mot våra magiska december plus ❤️

• Zozoi
    Svente skrev 2025-11-10 22:57:27 följande:

Hej! Hoppar in lite 😅 har skrivit här tidigare men tog en liten paus mellan cykel 1 och 2. 

Jag har tagit Letrozol 5mg i fem dagar och hade enligt tester ÄL nu i helgen som var. Det här var cykel 2 och min läkare tyckte inte jag behövde göra VUL den här cykeln. Hon sa åt mig att det räcker med ÄL test men att då använda de digitala 😁 för de är i stort sett alltid helt säkra. Jag använder clearblue digital advanced, de mäter ju östrogen också. Och jag har fått bekräftad ÄL med dem de senaste två cyklerna men vården har ju inte gjort någon mer koll än så 🙈 så lite nojig blir man ju 

Hej!

Tar du också otrivelle spruta efter positivt ägglossningstest? 
    Jag kör också med clearblue advanced men har ingen spruta utskriven. Jag går ju inte på VUL utan gjorde bara det första cykeln med letrozol. Jag får bekosta dom besöken själv eftersom jag har barn och jag är inte jätte sugen på att betala 2000kr vid varje besök för ett ultraljud liksom 😂

Man hoppas ju att kroppen löser att ägget lossnar också, men man har ju ingen riktig koll när man har inte går på ultraljud. 

• Zozoi
    Svente skrev 2025-11-11 08:17:52 följande:

Nej, min läkare tyckte inte att det var nödvändigt. Jag har blivit gravid tidigare med MF i vecka 8. Det är några år sedan nu men min läkare säger att det bevisar att jag inte behöver några fler åtgärder nu som tex spolning eller Ovitrelle 🙂 Vi ska köra sex cykler, vi är på 2 nu och blir det inget under den tiden så blir det IVF nästa år. 

Hoppas såklart på att slippa IVF 😅 men jag mäter med ÄL test och vi ligger slaviskt, mannen levererar så nu är det bara upp till biologin 🙈😆

Håller tummarna för oss! 🥺🤞❤️

När har du BIM?
  • Zozoi
    Svente skrev 2025-11-17 10:28:48 följande:

Igår var ÄL+8 för mig, jag hade inte tänkt testa något alls. Men framåt eftermiddagen fick jag så ont i brösten att jag tänkte att det inte skadade att prova. Då fick jag det här testet där jag tyckte mig ana en liten skugga.

Så idag på ÄL+9 testade jag igen på morgonurin och fick detta. 

Här tyckte jag det var lite tydligare så jag knatade iväg till Apoteket och köpte ultratidiga test för att prova med mitt sparade urin, så jag testade när jag kom hem och fick då dessa 🤩 visst går det inte att bortse från? Vet att det fortfarande är extremt tidigt testa?

Jag ser ju absolut något där 🤞 Vad roligt, jag vågar mig på ett grattis! Hoppas att allt går bra 😍
  • Zozoi
    Svente skrev 2025-11-18 09:34:32 följande:

Tack så mycket hörni 🥹 har lite svårt att förstå att det tagit sig i cykel 2 redan. Var inställd på att behöva köra flera, så hoppas verkligen allt går bra nu. För vi har ju fått ett MF 2017 så hoppas hoppas det stannar nu 🙈 

Tog fler tester idag som är ÄL+10 och BIM-4, det känns rätt starkt för att vara så tidigt eller tänker jag fel? 

Hoppas verkligen det går bra för er framåt 🙏🏻

Det är ju verkligen ett jätte tydligt och fint plus! Vilken glädje. 

Tack! Tänk om man skulle kunna få en tidig julklapp med ett fint plus 🥺🤞❤️
    Detta är tredje cykeln med letrozol för mig.
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-11-19 17:29:41 följande:

Tyvärr så fick jag lite rosa igår kväll och under natten lite blod. Idag har mensen runnit på ganska ordentligt så tror inte att det är en sån där liten blödning som vissa kan få. Ska ringa fertilitetsmottagningen imorgon och så blir det en ny behandling med Letrozol.
    Hoppas på ett magiskt december och en underbar julklapp i år Hjärta

Vad tråkigt att mensen dök upp 😢 Hur många cykler har du tagit letrozol?

Önskar oss alla här ett stort lycka till och jag hoppas att vi alla får våra magiska december plus Hjärta
Svar på tråden Letrozol 2025