Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Att be på jobbet

Anonym (C) skrev 2025-02-07 21:19:31 följande:

Kraven på jobb går för.  Religonutövning får man ägna sig så det inte påverkar. 

Du kan inte slippa söndagsjobb bara för du vill gå på gudstjänst 

Jätteintressant och ny information och kreativ stavning men vad har den med TS frågor att göra?
  • Anonym
    MaloneXD skrev 2025-02-07 21:32:46 följande:

Tack för ditt svar.

Glömde att skriva att man inte behöver be på just dessa specifika tider utan det finns ett intervall.

T.ex. mellan 12:30 och 14:30 utför du en bön som tar 5 minuter.

Sedan mellan 14:30 och 16:20, utför du en bön som tar 5 minuter.

Jag har som sagt ingen arbetserfarenhet då jag fortfarande studerar, så jag vet inte hur det ser ut på en arbetsplats. Men skulle det vara lämpligt att kunna ta sådana kort pauser (likt en rökpaus) för att utöva sin religion?

Om rasten finns så får du göra precis vad du vill under den.
    Normalt betraktas det såklart inte som någon som helst skillnad mellan att gå iväg för att ringa ett ostört samtal eller att gå iväg för att be ostört.
  • Anonym
    Anonym (Nja) skrev 2025-02-07 23:21:15 följande:
    Goddag yxskaft. Det där urklippet bekräftar precis det jag skrev, att man under den där längre rasten så har man rätt att göra vad man vill, t ex lämna arbetsplatsen. De korta stunder av paus (i folkmun ofta kallat rast) räknas som arbetstid och då får man inte lämna platsen.
    Så varför ska man inte kunna be på en rast? Vad skiljer en bön från ett toabesök, fem min scrollande på mobilen?
Svar på tråden Att be på jobbet