Inlägg från: Anonym (Kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille)

Kan inte använda kondomer?

Rfsu säljer ju "thin" som ska vara tunna nog. Annars skaffa appen där ni kvinnor kan registrera er mensklocka och då vet ni när ungefär er ägglossning är. Så ha inte sex 2 dagar innan den är påväg. Funkade för oss i 2 år tills vi tog för stora risker. Kondom har aldrig vart ett alternativ för oss förutom efter nån månad efter förlossning. Så testa thin. Även om det inte riktigt samma känsla. Vill man inte ha barn så är de det bättre alternativet. Vill ni inte ha mer alls så får nån av er sterilisera er

• Anonym (Kille)
    Anonym (Quiinan) skrev 2025-02-08 16:45:08 följande:

Ptja. Jag får inte äta p-piller och vill inte ha spiral eller liknande. Kondom har varit ett stort problem för dom killar jag varit med (alltså att dom tycker det blir "oskönt"). Och avbrutet som metod litar jag inte på. Så jag har helt enkelt löst det som så att jag slutat ha sex med män och införskaffat en satisfyer istället. Är inte i ett förhållande så det funkar bra. Aldrig varit lyckligare. Skaffar jag någonsin en partner igen så ska han vara steriliserad. Annars får det vara. Men jag tvivlar på att det någonsin kommer hända.

Kan tillägga att jag är totalt ointresserad av barn och sållar mig till frivilligt barnfria skaran. Så att bli preggo, någon gång, har jag noll intresse av. 

Men såklart jobbigt om man som kvinna lever med någon som förväntar sig penetrerande sex på återkommande basis och man inte hittar något preventivmedel som funkar för båda två.

Du vill aldrig ha barn? Så varför sterilisera inte du dig bara? Då är allt löst? 
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Quiinan) skrev 2025-02-09 13:31:04 följande:
    Jag är för ung för att få sterilisera mig och jag har inte orkat ta den kampen med vården. Plus att det är ett stort ingrepp (för kvinnor). 
    Ja jo. Men det är DU som inte vill ha barn. Då är väl det bäst att du tar upp den kampen? Hur gammal är du då?
Svar på tråden Kan inte använda kondomer?