• hmm77

Kan inte använda kondomer?

Anonym (r) skrev 2025-02-08 11:51:57 följande:

Det män inte verkar förstå är att man ofta kan öva upp känseln. Så att bedöma utefter några knull med gummi utan att ha gjort något faktiskt försök annars är patetiskt.

kan inte du förklara hur man gör det då dr. R
  • hmm77

för mig så är det alldeles uppenbart att man tappar känseln med kondom. Det är känslan som gör att man har stånd och få utlösning.

Hur gammal är du?

• hmm77
    Anonym (same) skrev 2025-02-08 14:37:46 följande:

Funkar inte för oss heller, jag blir helt sönderskavt efter 2 minuter å han känner inget. Avbrutet har fungerat i 11 år nu utan några som helst problem i kombo med att jag vet när jag har ägglossning

11 år hehe
  • hmm77
    Anonym (Quiinan) skrev 2025-02-08 16:45:08 följande:

Ptja. Jag får inte äta p-piller och vill inte ha spiral eller liknande. Kondom har varit ett stort problem för dom killar jag varit med (alltså att dom tycker det blir "oskönt"). Och avbrutet som metod litar jag inte på. Så jag har helt enkelt löst det som så att jag slutat ha sex med män och införskaffat en satisfyer istället. Är inte i ett förhållande så det funkar bra. Aldrig varit lyckligare. Skaffar jag någonsin en partner igen så ska han vara steriliserad. Annars får det vara. Men jag tvivlar på att det någonsin kommer hända.

Kan tillägga att jag är totalt ointresserad av barn och sållar mig till frivilligt barnfria skaran. Så att bli preggo, någon gång, har jag noll intresse av. 

Men såklart jobbigt om man som kvinna lever med någon som förväntar sig penetrerande sex på återkommande basis och man inte hittar något preventivmedel som funkar för båda två.

Grundproblemet här är ju att det är bara kvinnor som har preventivmedel. Män har bara två alternativ. Kondom som gör sexet dåligt eller sterilisera sig och aldrig kunna få barn.  Det behövs mer preventivmedel för män så de också kan bestämma när de vill ha barn.

Varför kan inte du sterilisera dig då?
  • hmm77
    Anonym (V) skrev 2025-02-09 06:55:26 följande:
    Att preventivmedel för kvinnor också försämrar sexet är väl ett lika stort problem. Det är på g med p-piller för män men de vill inte ta sitt ansvar och riskera att ta sin del av biverkningar.....
    det stämmer inte. det är Vissa kvinnor som känner försämring och vissa kvinnor känner ingen skillnad eller till och med bättre. 

Vilka "De" vill inte ta ansvar?
  • hmm77
    Anonym (On point) skrev 2025-02-09 16:06:12 följande:

Det verkar som om killar som ända från första samlaget i sin ungdom använt kondom inte alls har några problem med det.

Det är helt naturligt för dem och konstigt nog upplever de inte någon större skillnad när de är utan, när de vill göra barn.

Därför får jag för mig att en del av problemet sitter i huvudet. Har man intalat sig att man inte känner så mycket, gör man det inte heller

det ska du som tjej tala hur vi killar känner med kondom?
  • hmm77
    Anonym (Quiinan) skrev 2025-02-09 16:29:42 följande:
    Men gud jag skrev ju att jag valt att sluta ha sex. Så inga stackars män behöver anpassa sig till att jag inte vill bli gravid och samtidigt inte vill använda hormonella preventivmedel eller plantera in föremål i min vajayjay som ska förhindra att jag blir gravid. Jag tvingar inga män att trä på en kådis på sin penis, jag förvägrar ingen annan människa lust. Jag klarar mig toppen utan sex med andra, och jag kommer inte blir gravid. Så, alla nöjda.
    Jag har andra och viktigare saker att lägga min tid och energi på just nu än att börja försöka få en sterilisering. 
    du låter så bitter
  • hmm77
    Anonym (same) skrev 2025-02-10 15:35:26 följande:
    Vad är det som är kul? Senaste barnet föddes för 11 år sedan (Väl planerad)
    jag skattade åt att ni hade lyckats köra oavbrutet i 11 år
Svar på tråden Kan inte använda kondomer?