• Anonym (O)

Presenter till exets nya?

Anonym (Mamma) skrev 2025-02-08 16:26:39 följande:
    "Fast partner" är inte samma sak som familj. Nej hon är inte anledningen.

Saboterar? Seriöst? Han kunde ringa sina barn själv och tjata eller se till att det gjordes veckan innan, jag har inget ansvar för hans flickväns födelsedag.
    Ja och det märkliga är ju att du ens vet att hon fyller år.
  • Anonym (O)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-09 13:30:06 följande:
    Du missade helt det faktum att han sa åt mig att påminna om att de ska fixa presenter till födelsedagen?
    Okej. Jaha var det bara hjälp att påminna så var det inte lika illa som jag trodde iaf.
    Tycker ändå att han borde kunna påminna barnen själv, om de nu ville ge något.
  • Anonym (O)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-10 06:58:57 följande:
    Du tyckte det var konstigt att jag visste att hon fyllde år, det var det jag besvarade - han sa det. Han ansåg att jag "skulle se till att se gjorde det", det är mer än att bara nämna det. Oavsett så är det inte mitt ansvar och han får skylla sig själv att det inte fixats tidigare.
    Det låter domderande. Inte alls okej. 
  • Anonym (O)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-22 19:24:49 följande:

Herregud, ge mig styrka. Nu är han arg IGEN, över att jag inte såg till att de fixade presenter till HANS födelsedag heller 🤦?♀️ han vill inte ha hemgjorda presenter, han vill att de ska köpa något. Igen - för pengarna de får av mig.

Bryr man sig om sina barn så blir man jätteglad för små teckningar, en smörkniv de gjort i slöjden eller en knycklig grytlapp.
    Att få sånt men vägra att sätta upp på väggen eller använda det kan sätta ljupa spår i barnen av att de inte duger eller blir sedda.
    Han är vuxen och kan köpa parfym eller strumpor eller vad han nu vill ha själv! Att få en present av ett barn som lagt timmar på att göra den själv är så mycket mer värt än att en annan vuxen ska hjälpa barnen att köpa något som de förmodligen aldrig hade valt själva.

Synd att han inte uppskattar sina egna barn. Viktigare att få precis vad man önskar sig. Stört.
  • Anonym (O)
    EpicF skrev 2025-03-27 22:22:41 följande:
    Igen, varför ska ts barn inte köpa födelsedagspresent till sin mamma?
    De köper inte till pappan?

Hoppas att ts får fina hemgjorda presenter från sina barn. Det får hon säkert eftersom hon visar glädje och uppskattning för vad hon får till skillnad från pappan.
Svar på tråden Presenter till exets nya?