Presenter till exets nya?
olof 45 skrev 2025-03-10 16:22:34 följande:
Nu gör du väldigt många antaganden.Min poäng är följande:
barnen har diagnoser och behöver aktiv face-to-face påminnelser. Pappan tyckte det var rimligt att be mamman göra detta, eftersom barnen var hos henne.
Sedan kan följande hända: (1) mamman bara ignorerar, vilket gör att pappan ÄR I TRON att allt är udner kontroll, och därför tar han inga aktiva steg. (2) mamman säger 'du får ingen hjälp av mig', och då får pappan en chans att tänka om/aktivt ta tag i saken själv. (3) mamman hjälper till.
Jag gissar att nr (1) är vad som hände här. Och det gör att jag tror att mamman är den som sköter sig dåligt just i denna situation. Hur hon, eller pappan för den delen, sköter sig i övrigt vet jag inget om och behöver itne debattera det vidare,
1. Glömt bort att hans tjej fyllde år och istället för att faktiskt höra av sig till barnen själv när han kom på det kändes det smidigare att försöka dumpa ansvaret på ts.
2. Han struntade i att ta sitt ansvar utan tyckte det var enklare att bara dumpa över det på ts i sista minuten.
Jag gissar på alternativ nr 1. Oavsett vad handlar det ju om att pappan inte tagit sitt ansvar och då försöker lägga över ansvaret på ts. Det är pappan som gjort fel. Ts har inget ansvar och ingen skyldighet i denna fråga alls, det är en sak mellan barnen, pappan och hans tjej. Hade han tagit sitt ansvar hade saken redan varit ordnad eller hur? Eller ska ts också se till att barnen städar sina rum hos pappan, gör sina läxor hos pappan osv också?