olof 45 skrev 2025-03-12 12:22:52 följande:
Förebygga vad? Vad menar du?
Jag har itne byggt några scenarier - jag har FRÅGAT TS om hon svarade nej till sitt ex, eller bara ignorerade hasn sms. Hon har inte svarat, och då har jag anatgit, och skrivit tydligt att det inte är bekräftat, men låter som att så är fallet (att hon inte hörde av sig till exet för att säga nej). Hur är det att "bygga scenarier"?
Sedan är inget "påhittat", utan det är vedertaget att rekommendationen för skilsmässoföräldrar är att man INTE ska använda barn som budbärare mellan föräldrarna, eller orsaka att de hamnar i kläm. Men alla klarar inte av att ta detta vuxenansvar.
Sen är det VERKLIGEN inte svårt att föreställa sig hur barnen antagligen kände sig, när pappan undrar varför de inte gjort någon ansträgning, och påpekar att pappa minsann sagt åt mamma att påminna dem. Barn mår dåligt av att konfronteras med sådant, och det finns inget som säger att barnen "förstår" att detta är pappas ansvar och att han inte borde ha bett mamma påminna.
Det är inga småbarn det handlar om, de har alla egna mobiler.
Så varför kan inte pappan då ringa och påminna om nya fjällans födelsedag är så extremt viktig. OCh varför skulle barnen ens bry sig om ifall farsans brud fyller år?
Att komma och kräva sitt ex på att engagera sig i den nyas jä**a födelsedag är helt vrickat.
Jag hade skrattat honom rakt upp i ansiktet.