Inlägg från: Separationsmamman |Visa alla inlägg
  • Separationsmamman

Presenter till exets nya?

Hej!

Det är inte ditt ansvarsområde. Tråkigt att du ska få sådana kommentarer. Låt det "rinna av".

Kan det vara så att du tagit stort ansvar i ert tidigare förhållande och ditt ex bara fortsätter att lägga saker på dig?

Ta hand om dig själv! Krama dig dig själv. Pepp till dig!

Hälsar Separationsmamman

• Separationsmamman
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-22 19:24:49 följande:

Herregud, ge mig styrka. Nu är han arg IGEN, över att jag inte såg till att de fixade presenter till HANS födelsedag heller 🤦?♀️ han vill inte ha hemgjorda presenter, han vill att de ska köpa något. Igen - för pengarna de får av mig.

Tips till dit ex, så att han slipper vara arg. Nästa gång han vill ha presenter av barnen som du ska fixa, be honom SMS:a en önskelista + swisha pengar till dig. 

Tråkigt med ilskan mot dig!

Pepp till dig!
    Krama om dig själv. Det brukar min samtalsperson säga <3
  • Separationsmamman
    Anonym (Bort med mansbebisar) skrev 2025-03-27 12:11:32 följande:

Men alltså NEJ!!!
    Varför ska en man alltid slippa ta eget ansvar? Det är hans partner och således hans ansvar att fixa presenter med sina barn. Sånt här ska inte läggas på TS, mannens ex. 

Det skulle vara ett (spydigt) skämt eftersom han blev arg på henne för att hon inte fixat köpta presenter till honom.

Jag håller med anonym, ovan, att det är konstigt att han inte blir glad över hemmagjorda presenter. Jag tycker det är just de presenterna som värmer mest <3
Svar på tråden Presenter till exets nya?