• Anonym (Victor)

"Ankläppar"

Jag vill inte vara otrevlig, men kan någon förklara för mig varför ni kvinnor väljer att se ut så här? Såg en bild på Sindy Niklasson, och jag satte nästan kaffet i halsen. Förvånad  Vad är det som jag har missat och inte förstår?

Läste en tråd om detta på Flashback, och 99,9% av oss män tycker att det ser helt bedrövligt ut. Gör ni kvinnor detta för att göra er "fina" för varandra?

Varför vill ni se ut så här? Känner ni er tvingade för att se ut som alla andra?

• Svar på tråden "Ankläppar"
  • Anonym (Malin)

Bra fråga! Jag som kvinna förstår det inte och har aldrig hört någon man uttala något positivt om förstorade läppar.

• Anonym (W)

De ser ju ut som de blivit stuckna av en geting i läppen. Ser ju hemskt ut. Kan möjligen tänka mig ligga med en sådan men aldrig ha en partner med ankläpp.

• Anonym (Galne Gunnar (GG))

Men det är ju stekhett...

• Anonym (Johpoo)

Håller med tidigare talare. Ser bedrövligt och billigt ut. Har också svårt att faktiskt förstå att inte dessa kvinnor själva ser hur de ser ut, måste vara som vid anorexia att självbilden blir snedvriden. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Johpoo) skrev 2025-02-08 19:27:36 följande:

Håller med tidigare talare. Ser bedrövligt och billigt ut. Har också svårt att faktiskt förstå att inte dessa kvinnor själva ser hur de ser ut, måste vara som vid anorexia att självbilden blir snedvriden. 

Ja, det är så det ofta är som jag förstått det. Man börjar med små mängder och får fylliga läppar men inte ankläppar, men så tappar man liksom känslan för vad som ser normalt ut och sprutar in större och större mängder.

Sen tänker jag mig att utseendet med stora läppar rent intuitivt upplevs som ?porrigt? för vissa män, så även om de flesta män inte tycker att det är vackert så tror jag att det ändå kan leda till ökad uppmärksamhet, vilket kvinnan tolkar som att hon ser bättre ut med stora läppar. 

• Anonym (Theja)

Tror det har blivit en trend tyvärr som större delen har påverkats av influencers och kändisar senaste åren. Håller med om att det inte alls ser bra ut.

• Lynx123

Håller med att det är jättefult men jag har ibland intrycket att de inte ser sig själva i profil. Framifrån kan det se ok ut men aldrig från sidan.

• Anonym (Hudterapeut)

Hej! Jag är diplomerad hudterapeut med utbildning inom fillers och injektioner. Jag vill bara förtydliga att det är ytterst sällan en kvinna VILL ha ankläppar. Det som kan hända är att materialet sjunker ner efter ett antal år och då formas läpparna som korvar. Det enda som kan hjälpa är då att lösa upp gammalt material, vilket många finner obehagligt. En annan orsak kan vara att man går till en klinik med för lite kunskap och som inte förstår kundens förutsättningar för hur fillers ska placeras i läppen.

Du ville säkerligen vara lite kvick och fräck med din tråd, även ni andra som svarat, men sanningen är att fillers som förflyttas är vanligt förekommande, men få behandlare är seriösa nog att förklara riskerna för sina kunder.  

• Anonym (Jo)

Tycker inte att det är så vanligt.

• Goneril
    Lynx123 skrev 2025-02-08 20:30:19 följande:

Håller med att det är jättefult men jag har ibland intrycket att de inte ser sig själva i profil. Framifrån kan det se ok ut men aldrig från sidan.

Just det, profilen, den verkar de ha missat. Från början var det nog så att de ogillade sina naturliga tunna läppar, kanske bara ett streck, och det är inte snyggt heller. Dessvärre, detta är vad jag tror, tar de i för mycket och bygger sedan på allt eftersom ända tills det blir groteskt.                         .                                                                                                                                                   Eftersom processen äger rum stegvis tror jag inte att de är riktigt medvetna om hur fult det kan bli till slut. I medierna ser man fenomenet hela tiden bland influencers och offentliga personer men oftast så diskret att man snarare anar än ser.                                                                                                                                         Jag vill inte döma ut läppförstoring om en lätt korrigering kan medföra bättre självförtroende hos en osäker person, utan det är det överdrivna, "ankläppar" som är så fult. Sen tänker jag att kirurgerna kanske också kan dra nytta av sin kunskap för andra situationer, såsom operationer efter brännskador till exempel.                                                                                                                                                                       Kirurgerna ja, det är tveeggat. De är ute efter att tjäna pengar, men när folk vill ha dessa i det närmaste vanställande läppar borde de med sin läkaretik tacka nej. Det som är viktigt här är förstås att den som vill göra en korrigering vänder sig till en seriös klinik.
Svar på tråden "Ankläppar"