• Anonym (Victor)

"Ankläppar"

Jag vill inte vara otrevlig, men kan någon förklara för mig varför ni kvinnor väljer att se ut så här? Såg en bild på Sindy Niklasson, och jag satte nästan kaffet i halsen. Förvånad  Vad är det som jag har missat och inte förstår?

Läste en tråd om detta på Flashback, och 99,9% av oss män tycker att det ser helt bedrövligt ut. Gör ni kvinnor detta för att göra er "fina" för varandra?

Varför vill ni se ut så här? Känner ni er tvingade för att se ut som alla andra?

• Svar på tråden "Ankläppar"
  • Anonym (Sugproppen)

Jag vill bara trycka fast dom på en ruta o se om dom kommer loss...

• Goneril
    Anonym (Hudterapeut) skrev 2025-02-08 21:20:20 följande:

Hej! Jag är diplomerad hudterapeut med utbildning inom fillers och injektioner. Jag vill bara förtydliga att det är ytterst sällan en kvinna VILL ha ankläppar. Det som kan hända är att materialet sjunker ner efter ett antal år och då formas läpparna som korvar. Det enda som kan hjälpa är då att lösa upp gammalt material, vilket många finner obehagligt. En annan orsak kan vara att man går till en klinik med för lite kunskap och som inte förstår kundens förutsättningar för hur fillers ska placeras i läppen.

Du ville säkerligen vara lite kvick och fräck med din tråd, även ni andra som svarat, men sanningen är att fillers som förflyttas är vanligt förekommande, men få behandlare är seriösa nog att förklara riskerna för sina kunder.  

Fråga till dig som är professionell: Vem får lov att göra dessa förstoringar?  Vilken utbildning krävs? De här "korvarna" som du nämner, vad händer när man avlägsnar dem? Blir läpparna då lösa och sladdriga hudflikar eller vad gör man?
  • Anonym (Galne Gunnar (GG))

Ser billigt ut och jag gillar det! Lite fnaskigt.

• Anonym (zYz)
    Anonym (Galne Gunnar (GG)) skrev 2025-02-09 00:10:58 följande:

Ser billigt ut och jag gillar det! Lite fnaskigt.

Trevlig kvinnosyn du har. Fnask? Porrskadad much? Det ser onaturligt ut. För att inte tala om osunt och förjävligt, rent ut sagt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hudterapeut)
    Goneril skrev 2025-02-08 21:39:01 följande:
    Fråga till dig som är professionell: Vem får lov att göra dessa förstoringar?  Vilken utbildning krävs? De här "korvarna" som du nämner, vad händer när man avlägsnar dem? Blir läpparna då lösa och sladdriga hudflikar eller vad gör man?

För några år sedan kunde vem som helst utbilda sig. Kursen pågick under cirka två dagar och ja, tyvärr inget mer än så krävdes. Hemskt! Utbildningen avslutades med en behandling på modell under uppsikt av handledaren, men kraven var få. Idag behöver du vara utbildad tandläkare, läkare eller hudterapeut så kraven har tveklöst höjts. Detta är dock ingen garanti för att personen är estetiskt lagd. Dessvärre. 

Det är lätt att tro så, men huden är fantastisk på det sättet och ytterst få upplever lös hud (då ska förstoringen ha varit i det extremaste laget). Ibland kan också materialet som används (finns många olika) vara för tung och tjock för patientens hud. En person med mycket tunn hud kring läpparna klarar inte att bära upp materialet och det, således, sjunker ner till ankläppar. 

• Anonym (Lia)
    Goneril skrev 2025-02-08 21:24:02 följande:
    Just det, profilen, den verkar de ha missat. Från början var det nog så att de ogillade sina naturliga tunna läppar, kanske bara ett streck, och det är inte snyggt heller. Dessvärre, detta är vad jag tror, tar de i för mycket och bygger sedan på allt eftersom ända tills det blir groteskt.                         .                                                                                                                                                   Eftersom processen äger rum stegvis tror jag inte att de är riktigt medvetna om hur fult det kan bli till slut. I medierna ser man fenomenet hela tiden bland influencers och offentliga personer men oftast så diskret att man snarare anar än ser.                                                                                                                                         Jag vill inte döma ut läppförstoring om en lätt korrigering kan medföra bättre självförtroende hos en osäker person, utan det är det överdrivna, "ankläppar" som är så fult. Sen tänker jag att kirurgerna kanske också kan dra nytta av sin kunskap för andra situationer, såsom operationer efter brännskador till exempel.                                                                                                                                                                       Kirurgerna ja, det är tveeggat. De är ute efter att tjäna pengar, men när folk vill ha dessa i det närmaste vanställande läppar borde de med sin läkaretik tacka nej. Det som är viktigt här är förstås att den som vill göra en korrigering vänder sig till en seriös klinik.
    Jag har väldigt svårt att tänka mig att det är kirurger som ägnar sig åt detta, åtminstone med svensk legitimation?
  • Anonym (Galne Gunnar (GG))
    Anonym (zYz) skrev 2025-02-09 00:15:03 följande:
    Trevlig kvinnosyn du har. Fnask? Porrskadad much? Det ser onaturligt ut. För att inte tala om osunt och förjävligt, rent ut sagt.
    Kvinnosyn? Ja det ser billigt ut med feta läppar. 
  • Anonym (zYz)
    Anonym (Galne Gunnar (GG)) skrev 2025-02-09 22:37:39 följande:
    Kvinnosyn? Ja det ser billigt ut med feta läppar. 
    Ja. Med andra ord så har du en rätt sjaskig syn på både kvinnor och sex. Som nåt billigt och vulgärt. 
  • Anonym (Vera)

Skulle också tycka det vore intressant om någon kvinna med förstorade läppar svarade i denna tråd, jag undrar också vad lockelsen är. Känner en tjej på 28 år som förstorade läpparna för ett par år sedan och förstår inte varför en så söt tjej med pojkvän sen flera år tillbaka utsatte sig för detta. Hon var snyggare innan och har verkligen inte en massa pengar att bränna på experiment, hon brukar vara försiktig med pengar. Vågar inte fråga henne varför för vill inte pressa henne, men jag antar att hon ville vara modern och trodde det var coolt. 

• Anonym (Gjort det)

Jag har förstorat läpparna. Helt i onödan då jag redan har stora läppar. Resultatet blev inte bra, det såg ut som jag försökte pussa en osynlig person. Ihop med att jag har resting bitch face så jag ut som en defekt sexdocka.

Jag har tatueringar och fejktuttar så jag är väl egentligen typen/demografin som brukar ha det...men behövs liksom inte med stora läppar naturligt.

Men det har gått bort nu, var flera år sedan. 

Svar på tråden "Ankläppar"