Inlägg från: Anonym (Varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför?)

Min utländske pojkvän vågar ej förnya sitt pass hos ambassaden här i Sverige.

Min pojkvän vägar ej besöka sin ambassad här i Sverige.

Han har permanent uppehållstillstånd här och bott här länge.

Han äger en stuga. 

Det gör att vi kan ej resa utomlands tillsammans.
    Jag som är van att resa ofta. 

Vad ska jag göra? Resa själv känns ej roligt.

• Svar på tråden Min utländske pojkvän vågar ej förnya sitt pass hos ambassaden här i Sverige.
  • Anonym (Varför?)

Han säger att svensk medborgare är ingenting han vill bli. 
    Han längtar till Iran blir fritt som här och kan resa från och till. När regimen har fallit. 

Han säger att han måste ha ett Iranskt pass att resa med eftersom han än har permanent uppehållstillstånd.

Efter 5 år här i Sverige.

Han har varit med i demonstrationer här i Sverige vilket regimen vet om och att de kan straffa honom om han åker tillbaka till Iran eller om han är i samtal med Iranier som stödjer regimen här i Sverige. 

Trist att vi ej kan resa tillsammans. Jag har släkt utomlands. 

• Anonym (Varför?)

Vi bor redan ihop. 

• Anonym (Varför?)
    Xenia skrev 2025-02-09 16:55:10 följande:

Då får du vara beredd på att det tar slut om Iran blir fritt, för då lämnar han dig.
    Åas kan det dröja 50 år och under tiden så han fånge i Sverige om han inte vill bli svensk medborgare (också). Och du får vara fånge här med honom.

Vet Iranier som reser fast de bor i Sverige. 

Undrar varför han ej vill bli svensk medborgare. 

• Anonym (Varför?)

Hans pass är hos Migrationsverket. Han söker asyl men får ej. Han kom till Sverige genom skenäktenskap med en annan svenska. 

Hans enda sätt att få stanna i Sverige är att göra en svenska gravid. 

Nu kom allt fram?.

Svar på tråden Min utländske pojkvän vågar ej förnya sitt pass hos ambassaden här i Sverige.