Har ni gemensam eller delad ekonomi?
Tycker att det känns lite fånigt efter 25 års äktenskap att det alltid ska vara en diskussion kring vem som ska betala hur mycket och vem som ska swisha den andre om man går på restaurang tex. Eller köper en jacka till nån av barnen.
Det gör ju att det hela tiden måste pratas om pengar. Det är ju våra gemensamma barn. Det vore bara så skönt att kunna ta fram ett gemensamt kort och betala utan att ?göra upp? varje gång. Att slippa räkna jämt och Swisha. Om min man betalar notan och generöst bjuder mig, det är ju inte våra gemensamma pengar. Då ska jag hela tiden tacka för att han ?bjuder? mig.
Ett annat exempel: När han skulle sälja sin cykel frågade han om jag ville köpa den, ja jag tycker det är konstigt, när man är en familj som bor tillsammans i hus med två barn. Sen köpte han en ny elcykel för 25 000kr det skulle jag aldrig haft råd med. Det fanns viktigare saker i hemmet att lägga pengar på tyckte jag, men?det är ju hans egna pengar.
Det där känns så fel om man lever ihop och dessutom har barn tillsammans.
Jag är ledsen men en man som din hade jag inte kunnat leva med. Det är mycket som saknas för att jag hade stannat i en sådan relation. Och hans kommentar att du ska hänga med honom så kan ni leva på hans pension... varför skulle han bli annorlunda som pensionär mot vad han är idag?