Inlägg från: Anonym (What) |Visa alla inlägg
  • Anonym (What)

Har träffat mitt ex men jag är gift. (långt)

Stanna hos din man och bryt helt med exet. Han håller bara på och strular, han vet väl knappt vad han själv vill och lovebombar dig för han vill "vinna" över dig. Han får antagligen en boost av att du vill ha honom och älskar känslan av att flörta och vara förälskad. Det är dock inte genuint, han verkar ha problem med sig själv och sin självkänsla.

Du kan ju köra ett litet test: sätt hårt mot hårt exempelvis "om vi ska ses igen vill jag att vi ska göra det för att dejta seriöst och vara exklusiva, då lämnar jag min man". Gissar på att han kommer sticka snabbt då dock. Det är ju så med sol och vårare: de snackar som fasen men deras handlingar säger mer än ord.

• Anonym (What)
    Anonym (Dålig fru!) skrev 2025-02-09 17:17:35 följande:
    Han har bara gjort slut en gång, vi har bara varit tillsammans en gång. 
    Som jag skrev tidigare: vad säger han om du sätter något som helst krav på honom/er relation typ "nästa gång vi ses så vill jag att vi träffas på en seriös nivå efter att jag lämnat min man. Vill satsa på dig och mig istället"? 

Sätter månadslönen på att han drar. Där har du också svaret vad han är för typ.
  • Anonym (What)
    Anonym (Dålig fru!) skrev 2025-02-09 22:14:11 följande:
    Jag fattar vad du menar, men tror iaf inte att det handlar om kontroll från hans sida.. Han har aldrig varit den kontrollerande typen, om inte det har ändrats med åren.
    Ska tillägga att jag gick även i samma klass nästan hela grundskolan med den här snubben så jag har känt honom i ca 30 år även om vi inte hängt så länge.
    När han dök upp första gången efter att det tog slut vid min dörr så hade jag precis blivit singel och det hade inträffat ett dödsfall i familjen och jag har ingen jävla aning om hur han visste det.. Men som sagt vi kommer från samma ställe, samma gemensamma kompisar och så, så han måste ha hört det från någon av dom.
    Han hade också precis blivit singel då men inget hände, vi cruisade runt i hans bil, rökte, pratade och skrattade och det var det.
    Vi gav varandra en vanlig kram och sa hejdå, sedan träffade jag honom inte på några år igen.
    Men så dök han plötsligt upp 2 gånger till innan den här gången som jag skrivit om..
    Båda dom gångerna var samma sak men han dök upp vid mitt jobb, vi rökte, pratade och skrattade.

Äh, fucking rörigt nu! Och jag önskar att jag hade alla svar men tror att jag behöver hjälp och tid..
    Fast det är kontroll det handlar om - kontroll av hans ego. Det är väl jättetrevligt för honom att plocka fram dig när det passar att ha lite roligt med? Väldigt charmigt också att du faller pladask och bedrar din man utan att blinka, jävla boost för honom.

Du har fortfarande inte svarat på mina två inlägg om vad som händer om du sätter något slags motkrav? Vad händer då?
  • Anonym (What)
    Anonym (Dålig fru!) skrev 2025-02-10 07:57:15 följande:
    Förmodligen drar han sig ur..
    Men då har du väl svaret där, vad fasen är det att satsa på? Ska du åka emotionell berg och dalbana med denna snubben livet ut eller ska du säga stopp? 

Sätt ett motkrav - säg "här har du hela mig! Jag lämnar min man och satsar på oss om du säger kör! Så vad säger du?" 

Säger han nej eller ger vaga svar (vilket han kommer göra för han är stökig) så går du vidare och behöver aldrig mer fundera över snubben i framtiden. Han hade sin chans och du kan sluta vara tillgänglig varje gång han likt en katt bestämmer sig för att dyka upp.

Jag har varit i samma situation, så jag vet. Jag var singel, inte han. Jag sa "efter denna gången får du bestämma dig, jag tänker inte vara någon älskarinna" och han gav något jäkla substanslöst svar i stil med "jag måste stanna ett litet tag till hos min fru för jag är inte heeelt säker, men jag kommer antagligen ångra mig" och vi hade setts till och från i TRE ÅR. Tack och hejdå, du kan dra åt helvete sa jag. Lovat massa guld och gröna skogar, sagt att han älskade mig och massa annat strunt. Ord säger ingenting, HANDLING GÖR!

Din snubbe är tyvärr inte unik. Jag kan också känna mig igen i mycket av hur du skriver, jag är också lite lagd så med tanke på saker som hänt i min barndom (stök). Men gräset är inte grönare på andra sidan, låt dina känslor finnas men sen får de glida förbi som ett moln på en klar himmel. Anspela inte på dem.
Svar på tråden Har träffat mitt ex men jag är gift. (långt)