Anonym (Dålig fru!) skrev 2025-02-10 07:57:15 följande:
Förmodligen drar han sig ur..
Men då har du väl svaret där, vad fasen är det att satsa på? Ska du åka emotionell berg och dalbana med denna snubben livet ut eller ska du säga stopp?
Sätt ett motkrav - säg "här har du hela mig! Jag lämnar min man och satsar på oss om du säger kör! Så vad säger du?"
Säger han nej eller ger vaga svar (vilket han kommer göra för han är stökig) så går du vidare och behöver aldrig mer fundera över snubben i framtiden. Han hade sin chans och du kan sluta vara tillgänglig varje gång han likt en katt bestämmer sig för att dyka upp.
Jag har varit i samma situation, så jag vet. Jag var singel, inte han. Jag sa "efter denna gången får du bestämma dig, jag tänker inte vara någon älskarinna" och han gav något jäkla substanslöst svar i stil med "jag måste stanna ett litet tag till hos min fru för jag är inte heeelt säker, men jag kommer antagligen ångra mig" och vi hade setts till och från i TRE ÅR. Tack och hejdå, du kan dra åt helvete sa jag. Lovat massa guld och gröna skogar, sagt att han älskade mig och massa annat strunt. Ord säger ingenting, HANDLING GÖR!
Din snubbe är tyvärr inte unik. Jag kan också känna mig igen i mycket av hur du skriver, jag är också lite lagd så med tanke på saker som hänt i min barndom (stök). Men gräset är inte grönare på andra sidan, låt dina känslor finnas men sen får de glida förbi som ett moln på en klar himmel. Anspela inte på dem.