Inlägg från: Anonym (Det är inte kärnfysik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det är inte kärnfysik)

Orolig vän

Din vän låter inte helt frisk och det är elakt och fel att stänga ute pappan. Säg till BVC så de kan tala försiktigt med henne om hennes mående och att det är viktigt att låta pappan vara med - för allas skull.

Jag började ge flaska med min egen mjölk vid dag 10 för att ge mer flexibilitet, kunna träna och involvera min man. Det är inget problem bara man inte gör det för lätt för bebisen att få "jackpott" med varje sug på flaskan- för då är det klart att den föredrar flaskan!

Luta flaskan lite bakåt ibland så vätskan inte når fram eller skruva locket olika hårt för att variera.

Ta också en tröja som mamman använt och lägg över pappas axel när han tar bebisen, så det luktar rätt. Pappan bör sluta med rakvatten och andra avvikande dofter som får bebisar att reagera negativt.

Tänk dig själv att du är helt ny i världen med superkänslig näsa och hud och sen kommer det en käftsmäll stark parfym och en stickig orakad sandpapperskind rätt i nyllet - vem hade inte skrikit av obehag då?

Men eftersom många är idioter fattar de inte såna busenkla saker och så har ännu en mamma fått vanföreställningen att "bara hon duger".

Svar på tråden Orolig vän