Inlägg från: Anonym (Älskar kaffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskar kaffe)

Min väninna vägrar köpa hem kaffe

Min väninna vägrar köpa hem kaffe till sig, vilket jag tycker är helt sjukt. Kaffe förväntas man liksom ha hemma. Även om man inte dricker kaffe själv är det liksom en social grej och man bör anpassa sig. Jag har frågat varför hon vägrar ha kaffe hemma hos sig och får inget riktigt vettigt svar. Jag får alltid ta med mig kaffe eller köpa med mig när jag ska till henne. Tycker inte ni det är konstigt att inte ha kaffe hemma hos sig? Förväntas man inte liksom ha det? Själv skulle jag aldrig kunna vara utan kaffe.

• Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe
  • Anonym (Älskar kaffe)

Men varför vill man inte skapa ett gästvänligt hem där sina gäster trivs? Det förstår inte jag.

• Anonym (Älskar kaffe)
    Anonym (Kaffemoster) skrev 2025-02-09 14:42:15 följande:

Ska hon köpa kaffebryggare för din skull också?

Är det för mycket begärt att ha en kaffebryggare hemma?
    Ja om man vill ha ett gästvänligt hem tycker jag hon bör köpa en kaffebryggare.
  • Anonym (Älskar kaffe)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-02-12 11:47:35 följande:

Jag dricker inte kaffe. Varför i h*lvete skulle jag ha kaffe hemma.

Ja, varför i h*vete vill man att sina gäster ska trivas?
  • Anonym (Älskar kaffe)

Alltså dessa svar i den här tråden. Hur kan det vara för mycket begärt att ha EN produkt (kaffe i detta fall) hemma för att sina gäster ska trivas? Varför vill man inte detta? Jag förstår verkligen inte hur det kan vara en så stor uppoffring. Nej det går inte att jämföra med pepsi max och annan skit. Kaffe är en social grej, inte bara en simpel dryck? Helt sjuka svar i tråden.

• Anonym (Älskar kaffe)
    Anonym (r) skrev 2025-02-12 14:51:20 följande:
    Kanske blev folk provocerade av att de tolkat dig som att du KRÄVER. Hade du utelämnat den delen om att du ifrågasatt detta till vänninan så kanske svaren blivit annorlunda.
    Kräver vet jag inte om jag gör, men jag ifrågasatte däremot ganska kraftigt.
Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe