Just Precis skrev 2025-02-09 19:34:39 följande:
Jag förstår att du raljerar men det är inte en helt tokig jämförelse - bjuder man på finmiddag tänker jag att man bjuder på vin till de som vill ha det och alkoholfritt alternativ till de som vill ha det, om man inte har någon religion eller problematik som gör det omöjligt.
Tycker bara att det är helt sjukt att folk ska bestämma över vad jag ska ha hemma och bjuda på när nån kommer hem till mig! Och sen ska det vara ekologiskt odlat från en viss del av Brasilien, laktosfri mjölk, skummat av vänster hand på en 2 cm snöbeklädd bergssluttning, råkar jag ställa fram något fikabröd så ska det vara glutenfritt, sockerfritt, äggfritt, sojafritt, mjölkproteinfritt, fritt på tamme fan allt för att passa! Det är så långt ifrån så som jag är uppfostrad så det finns inte!! Man är tacksam om man så får ett glas vatten! Jag skulle inte ens klara att starta en kaffebryggare för jag har inte behövt, så varför ska jag göra det för att nån annan bortskämd jävel anser att de inte klarar sig utan kaffe under den timme jag skulle stå ut med människan?? Det skulle finnas en massa annat serverat men inte just kaffe då det aldrig funnits något behov av kaffe, kaffebryggare eller kunskap om hur man gör kaffe hos mig! Ta med en termos om det jag ställer fram inte duger och man riskerat att avlida under en vänskaplig friend-date utan kaffe!