Inlägg från: Anonym (Do) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Do)

Min väninna vägrar köpa hem kaffe

Varför har inte folk cigg och snus hemma då om någon nikotinsugen dyker upp?

Köp kaffe själv och ställ hos vännen. Problemet löst!

Nej, kaffedrickare får allt köpa sitt kaffe själva, liksom folk med andra laster får köpa dessa själva.

Jag brukar iofs köpa någon billigare typ av pulverkaffe och ha hemma om jag får hem någon som vill ha. Men är det slut så är det. Håller inte så noga koll på det jag aldrig skulle röra själv.

• Anonym (Do)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-02-09 14:22:23 följande:

D.v.s. jag får väl acceptera att folk kan välja att inte ha kaffe hemma men jag kommer att se dem som socialt underutvecklade och/eller snåla.

Jag kunde själv inte dricka varken te eller kaffe på två år pga en sjukdom men nog hade jag båda hemma ändå för gästernas skull. För jag vill nämligen att gäster ska trivas och i möjligaste mån få det som de är vana vid.

Har man inte målet att folk ska gilla att besöka en kan man klart servera ljummet kranvatten med cup'a'noodles, men klaga då inte om de avvecklar vänskapen med dig.

Bjuder du på Oliver Twist tuggtobak i lakritssmak och Aloe Veradryck om jag kommer förbi eller är du socialt underutvecklad?
  • Anonym (Do)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-02-11 20:28:35 följande:
    Fortfarande: Serveras de sakerna gratis på i princip alla landets arbetsplatser och säljs på alla restauranger som en del av vår kultur?

Hur är ditt exempel relevant? Förstår du varför det inte är det eller missade du grundskolan också?

Är ni verkligen så här dåliga på logik och vad som är jämförbart och inte, hur fan
    överlever ni ens i verkligheten undrar man?
    Om det var dig jag citerade när jag skrev det så hävdade du att man har hemma vad ens gäster uppskattar eller så är man snål eller socialt underutvecklad så ville se om det var rimligt att du köpte hem lasterna jag föredrar om vi hade varit vänner.
    Tydligen inte, vilket är fullt förståeligt.

Fikakultur är kultur i Sverige, det betyder inte att alla måste dricka kaffe. Då kan man lika gärna säga att 7 sorters kakor eller annat sött måste finnas i varje hem om någon vän kommer förbi.

Om man inte kan träffa en vän några timmar utan kaffe så är ju kaffeberoendet mer att likställa med snus eller rökning.
  • Anonym (Do)
    EnAnonumius skrev 2025-02-12 08:15:33 följande:
    Nu har ju jag inte gått på universitet ännu..
    Men jag vill minnas att jag läste någonstans att innan energidryckerna kom så hade man hög försäljning även på koffeintabletter, bland studenter på högskola/universitet.
    Ja koffeintabletter fanns ju på Apoteket. Kanske finns fortfarande?

Har en vän med narkolepsi som får Modafinil, det är alltid många pluggisar som vill köpa. Adhdmedicin verkar också populärt bland studenter.
  • Anonym (Do)
    Anonym (tröttnat) skrev 2025-02-12 07:37:29 följande:
    Det går fort att vänja sig vid koffein (och det går också rimligt fort att vänja sig av med det om man vill öka sin känslighet), men nu är det så att väldigt många är vana att få en dos kaffe vid några tillfällen på dagen, och livet blir helt enkelt inte bra utan det.

Så varför vill man då att ens gäster ska sitta som på nålar och må dåligt när de kunde må bra och få en kopp gott kaffe efter maten eller till kakorna?
    Oj då. Kaffe låter betydligt mer beroendeframkallande än jag trott. Låter inte bra alls! Aldrig funderat på att sluta? Eller bara dricka på morgonen?

Hoppas det finns någon grupp för Anonyma Kaffedrickare där det går att få stöd att bryta beroendet.
Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe