• Anonym (varför)

Varför tror kvinnor att män kan klä av sig överallt?

En kille ihop med ett gäng tjejer ska bada. När det är dags att byta om till badkläder så går tjejerna in i huset o byter om. Killen undrar var han får byta om men får kommentaren att äsch du är kille det är bara att byta om här. Kom igen då bara att byta. 

Varför tror vissa tjejer att killar inte tycker det är jobbigt att visa sig naken inför andra. Alla killar vill inte heller visa upp allt inför andra hur som helst.

• Svar på tråden Varför tror kvinnor att män kan klä av sig överallt?
  • Anonym (s)

Hur ska vi kunna svara på det? Killen var ute ensam så fanns det inget hörn att byta om i? Eller bara gå in efter tjejerna bytt om.

• MsM84

Vem säger att de förväntar sig att han ska vara naken? Jag tänker att deras tanke var snarare att fästa en handduk runt höften och ta av underkläder och på badbyxor då. Oavsett kön känns det mest rimligt att den som är ensam får byta om utanför om det bara finns ett omklädningsrum.

• Tecum

Det hade inte varit något problem för mig, så byter jag alltid om på badstranden. Hade du ingen handduk?

Iofs hade det inte stört mig ändå, men som kille kan man då bli anklagad för blottande.
    Så antagligen tänkte tjejerna så, killar brukar inte vara buskablyga. Vilket egentligen är fel av dem så där har du en poäng.

• Anonym (varför)

Man spelar på könet som att du är kille då kan du byta om men en tjej behöver privat o skyddat område. 

Det finns nån oskriven regel om att män inte tar illa upp o kan visa upp o slänga med snabeln överallt utan att bry sig. 

En annan snarlik situation är den på viss krogar så har man bara installerat pissoar till killarna och försöker man gå till tjejernas kö för att få en egen privat toalett så blir man tillrättavisad av vakterna. Men vem säger att jag tycker det är så kul att visa upp mig framför i det fallet andra killar. 

I högstadiet så var det då och då en tjej som skulle komma in o snacka med några killar i vårt omklädningsrum inför o efter idrotten. Man hade inte så mycket att säga till om utan man fick gå o duscha o byta om bästa man kunde. Gissa om det omvända hade fått pågå. 

Det jag menar att det finns nån oskriven regel om att det inte är så allvarligt om män blir lite utsatta, behöver visa sig nakna osv. 

• Anonym (Zeta)
    Anonym (varför) skrev 2025-02-09 20:15:30 följande:

Man spelar på könet som att du är kille då kan du byta om men en tjej behöver privat o skyddat område. 

Det finns nån oskriven regel om att män inte tar illa upp o kan visa upp o slänga med snabeln överallt utan att bry sig. 

En annan snarlik situation är den på viss krogar så har man bara installerat pissoar till killarna och försöker man gå till tjejernas kö för att få en egen privat toalett så blir man tillrättavisad av vakterna. Men vem säger att jag tycker det är så kul att visa upp mig framför i det fallet andra killar. 

I högstadiet så var det då och då en tjej som skulle komma in o snacka med några killar i vårt omklädningsrum inför o efter idrotten. Man hade inte så mycket att säga till om utan man fick gå o duscha o byta om bästa man kunde. Gissa om det omvända hade fått pågå. 

Det jag menar att det finns nån oskriven regel om att det inte är så allvarligt om män blir lite utsatta, behöver visa sig nakna osv. 

Kan hålla med om pissoarer. Tycker det äckligt och pissa bredvid andra snubbar. Okej med någon polare utomhus om man åker bil och stannar vid någon vägkant men bland främmande män. Nej tack.

Sen anses man omanlig om man undviker pissoarer. Tycker det är konstigt.
  • Anonym (Helt enkelt)

Jag tycker du har en poäng helt klart i att det ses olika på kvinnors och mäns behov av att byta om skyddat.

Men i alla fall i min generation fick vi lära oss att ha med en stor handduk för att kunna byta på stranden med den runt oss. Badhytter finns det ju inte överdrivet många av i Sverige.

Om det var ett problem för mig hade jag i så fall väntat tills tjejerna var klara. Det förkommer även att en tjej som är obekväm med att visa sig väntar ut sina väninnor.

• Ascendere

Då skojar man till det. 

?Ni är bara kåta och vill se mig naken, hahahas? säger man retsamt. 

• Anonym (Urino)

Han kan väl hitta ett ställe själv att byta om, varför skulle det vara tjejernas ansvar? Och är det tjejer som bestämt att män ska ha pissoarer? Ofta finns det ju ett par toaletter även på ställen med pissoarer, ifall någon behöver bajsa eller inte vill urinera bland andra.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför tror kvinnor att män kan klä av sig överallt?