Anonym (varför) skrev 2025-02-09 20:15:30 följande:
Man spelar på könet som att du är kille då kan du byta om men en tjej behöver privat o skyddat område.
Det finns nån oskriven regel om att män inte tar illa upp o kan visa upp o slänga med snabeln överallt utan att bry sig.
En annan snarlik situation är den på viss krogar så har man bara installerat pissoar till killarna och försöker man gå till tjejernas kö för att få en egen privat toalett så blir man tillrättavisad av vakterna. Men vem säger att jag tycker det är så kul att visa upp mig framför i det fallet andra killar.
I högstadiet så var det då och då en tjej som skulle komma in o snacka med några killar i vårt omklädningsrum inför o efter idrotten. Man hade inte så mycket att säga till om utan man fick gå o duscha o byta om bästa man kunde. Gissa om det omvända hade fått pågå.
Det jag menar att det finns nån oskriven regel om att det inte är så allvarligt om män blir lite utsatta, behöver visa sig nakna osv.
Kan hålla med om pissoarer. Tycker det äckligt och pissa bredvid andra snubbar. Okej med någon polare utomhus om man åker bil och stannar vid någon vägkant men bland främmande män. Nej tack.
Sen anses man omanlig om man undviker pissoarer. Tycker det är konstigt.