• Anonym (I)

Hur tolka intention

Var på en dejt med en kille. En första dejt. Han hörde av sig efter och frågade om jag kommit hem osv och att det var en bra dejt och att den hade blivit ännu bättre om den avslutades med en kyss. 
    Är han intresserad ?

• Svar på tråden Hur tolka intention
  • Anonym (Hmm)

Håller med Lynx här. Har själv haft hemligt förhållande med en muslimsk tjej en gång för länge sedan. aldrig i mitt liv att jag skulle börja tigga och visa missunnsamhet för att jag inte fick en Kyss när jag knappt skulle ha fått en Kram ens ??

Ja, ts, killen är intresserad. Inte av dig personligen utan endast att få göra någonting med dig så att hans status höjs ( inför sina grabbar).

Undvik den där killen, han kommer bara behandla dig som en trasa om du faller för han.

• Anonym (I)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-02-10 08:19:03 följande:

Håller med Lynx här. Har själv haft hemligt förhållande med en muslimsk tjej en gång för länge sedan. aldrig i mitt liv att jag skulle börja tigga och visa missunnsamhet för att jag inte fick en Kyss när jag knappt skulle ha fått en Kram ens ??

Ja, ts, killen är intresserad. Inte av dig personligen utan endast att få göra någonting med dig så att hans status höjs ( inför sina grabbar).

Undvik den där killen, han kommer bara behandla dig som en trasa om du faller för han.

Han behandlade mig inte dåligt och dejten var bra. Han nämnde även hur glad han blev att den avslutades med en kram och inte handskakning med ett tillägg att den hade blivit ännu bättre med en puss/kyss.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Han är intresserad av att göra mer med dig, däremot är han inte intresserad av dig om du förstår hur jag menar. Är du ute efter nåt seriös råder jag dig att leta vidare.

• Lynx123
    Anonym (I) skrev 2025-02-10 08:14:09 följande:
    Han nämnde att skaka hand är friendzona. Men jag förklarade sen att det inte är så på en första dejt i min  kultur när man precis möter varandra, men sen mot slutet om det går bra kan man ju krama och därför fick han en.
    Men det respekterade han inte med sin kommentar. Det är just det som är problemet. Kan han inte vara respektfull ens efter första dejten så lär han ju inte bli bättre.
  • Anonym (A)
    Anonym (I) skrev 2025-02-10 08:14:09 följande:
    Han nämnde att skaka hand är friendzona. Men jag förklarade sen att det inte är så på en första dejt i min  kultur när man precis möter varandra, men sen mot slutet om det går bra kan man ju krama och därför fick han en.
    Bara att dra upp det med friendzona är ett tecken på offermentalitet.
  • Anonym (Snabbt)

Som att han vill få till något fysiskt/sex med dig SNABBT. Hade dragit mer ur.

• Anonym (Malin)
    Anonym (I) skrev 2025-02-10 08:22:54 följande:
    Han behandlade mig inte dåligt och dejten var bra. Han nämnde även hur glad han blev att den avslutades med en kram och inte handskakning med ett tillägg att den hade blivit ännu bättre med en puss/kyss.
    Fortsätt träffa honom så lär det visa sig vad hans "intentioner" är. Du kan inte dra några växlar av en dejt och att märka ord, som andra i tråden gör. Det han sa om en kyss låter som ett försök till skämt i mina öron. Kanske olämpligt men ingen kan kräva att alla killar ska vara proffskomiker. 
  • Anonym (Snabbt)
    Anonym (Malin) skrev 2025-02-10 17:47:17 följande:
    Fortsätt träffa honom så lär det visa sig vad hans "intentioner" är. Du kan inte dra några växlar av en dejt och att märka ord, som andra i tråden gör. Det han sa om en kyss låter som ett försök till skämt i mina öron. Kanske olämpligt men ingen kan kräva att alla killar ska vara proffskomiker. 
    I kombination med att han blev kränkt över handskakningen så låter det verkligen inte som ett skämt.
  • Anonym (svensk)
    Anonym (I) skrev 2025-02-10 07:02:36 följande:
    När vi precis möttes upp så sträckte jag fram handen för att presentera mig då vi gör så i min kultur även på dejt om vi aldrig träffat personen innan, förklarade det för honom men dejten avslutades med att vi kramade varandra.
    Ja det låter som man gör i Sverige? Menar du svensk kultur? Varför skriva "i min kultur"? Blir lite irriterad bara. Vi är i Sverige herregud och i Sverige för vi på det här sättet. T ex tar i hand när vi träffar någon för första gången. . 

När jag bodde utomlands så anpassade jag mig till det landets kultur när jag träffade folk (kindpussar i det fallet, Frankrike). 
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Snabbt) skrev 2025-02-10 17:52:04 följande:
    I kombination med att han blev kränkt över handskakningen så låter det verkligen inte som ett skämt.
    Han blev väl förvånad, inte kränkt? Det hade jag också blivit, i Sverige har vi en ovana att kramas i tid och otid - och även om motparten inte vill!
Svar på tråden Hur tolka intention