• Tillvissofel

Delade åsikter i hemmet

Jag och min sambo gjorde ett gravidtest på morgonen där ena av oss påstår att det är ett streck och andra inte alls.

Mensen är 3 dagar sen och vi gjorde ett CB ultratidigt som visade svagt streck men ett digitalt som sa ej gravid.

Såhär ser testen ut, vi ska vänta 1-2 dagar innan vi gör ett till.

• Svar på tråden Delade åsikter i hemmet
  • Anonym (Q)

Det är två streck där ja. Ganska tydligt dessutom och eftersom strecken inte brukar synas lika bra på bild som i verkligheten så borde det inte vara några tveksamheter om att där är två streck om inte den ena av er är halvblind.

• Tillvissofel
    Anonym (Q) skrev 2025-02-10 08:30:44 följande:

Det är två streck där ja. Ganska tydligt dessutom och eftersom strecken inte brukar synas lika bra på bild som i verkligheten så borde det inte vara några tveksamheter om att där är två streck om inte den ena av er är halvblind.

Okej, ingen av oss är halvblinda men den ena vill väl ha konkreta bevis medans den andra tror att ett svagt streck är ett konkret bevis.
  • Anonym (dfe)

Vem fick vad ? Fick du eller killen strecket ? 

• Tillvissofel
    Anonym (dfe) skrev 2025-02-10 09:50:56 följande:

Vem fick vad ? Fick du eller killen strecket ? 

Sambon sa att det inte var ett och jag påstod mig se ett.
  • mammatill6

Ser endast ett, förstår inte hur man kan få det till ett klart andra streck. Ser inte ens en liten strimma av ett andra streck.

• Anonym (v)
    mammatill6 skrev 2025-02-10 10:07:34 följande:

Ser endast ett, förstår inte hur man kan få det till ett klart andra streck. Ser inte ens en liten strimma av ett andra streck.

Samma här.
  • Anonym (Ja)

Jag är också blind tydligen.

• Krocko

En blind till här, ser endast ett streck, var sjutton ser ni andra det andra strecket??

• Aliona

Visst kan teststreck vara svaga, men de bör ändå vara fullt synbara för att tas som positiva - och det är inte det där. Du kan ju fortfarande vara gravid så klart, men kag skulle inte förlita mig på det testet. 

• Anonym (Ja)

Och med tre dagar efter beräknad mens så borde det vara lysande klart, om inte ÄL kom senare än tänkt.

• Anonym (O)

Jag tycker mig se två streck men det ena är väldigt väldigt svagt.

• Anonym (Meningslös fritid)

Men bara vänta en vecka och se.

Det spelar verkligen ingen roll om det visar plus eller inte nu, du kan lika gärna få MA om tre veckor till.

Så sluta slösa med teststickor och ha lite mer tålamod än en fjortis som väntar på konsertbiljetter.

Svar på tråden Delade åsikter i hemmet