• Tremere

Fulaste stilen på kvinnor?

Såg den andra tråden i samma ämne, men om män.
    Tänkte att skapa denna tråd som motvikt.
    Nu tänker jag att man INTE diskuterar kvinnors fysiska attribut i denna tråd.
    Tråden handlar endast om tjejer/kvinnors stil (kläder och accessoarer)

En riktigt hemsk stil enligt mig är foppa, urtvättade och urtvättade mjukisbyxor och en för stor t-shirt eller hoodtröja som antagligen också är urtvättad.
    Detta i kombination med färgat hår och en alldeles för skrikig och konfliktartad attityd.

Fyll på, men var civiliserade.

• Svar på tråden Fulaste stilen på kvinnor?
  • Gaskarl

Foppisar och mysbyxor bör inte lämna lgh/tomtgräns.
    Det fulaste plagg en kvinna kan bära, anser jag är klänning/kjol som slutar mitt på underbenet s.a.s, och icke att förglömma, nylonknästrumpor.
    Sedan är väl allt fult som inte har rätt storlek.

• Anonym (M)

Säckiga kläder. Kläder som får henne att i desperation verka yngre än vad hon är. 

• Anonym

När de klär sig som horor

• Anonym (Frida)

Jag har lite svårt för y2k. Kanske för att jag själv var tonåring i början/mitten av 00-talet och inte riktigt vil bli påmind om hur jag klädde mig som tafatt tonåring som inte riktigt hade koll på hur lång jag var, så byxorna var ofta för korta, den låga midjan på byxorna tenderade att visa lite för mycket, tröjorna var alltid för korta och lilla babyhullet stack fram 😁 sen var det så mycket krimskrams och plottriga detaljer på alla plagg. Paljetter, glitter, fransar, tryck, texter... Inte min grej. Byxor med text över rumpan, när jag var typ tretton. Nej tack. Superspetsiga skor med låg klack, nej tack. Superkorta jeanskjolar, tubtopp, genomskinliga behåband, typ fem centimeter breda halsdukar i polyester... Och allra värst var nog jeansen utan bakfickor. Varför trodde man det var snyggt?

Annan stil som jag gillade men som nu är så uttjatad att jag somnar: tunika med leggings. Inte för att den stilen nödvändigtvis är ful. Men efter att verkligen alla flickor/tjejer/kvinnor/tanter bar den under minst ett decennium känns den inte så kul. En äldre släkting till mig köpte tyvärr en jeanstunika och ett par leggings med spets nertill i julklapp till mig, med motiveringen att "detta är ju verkligen din stil". Eh ja, kanske 2009. Inte idag. Men jag uppskattar omtanken.

När jag var yngre tyckte jag det var så coolt med tjejer i baggy allting, baggy jeans, baggy jacka, klumpiga skejtskor och stor keps. Jag såg verkligen inte klok ut när jag försökte mig på den stilen och nu är jag inget fan av den.

• Anonym (-)

Aldrig gillat oversize då det ser så formlöst och slarvigt ut. För små kläder är inte heller snyggt. 

Luffarstil. Ovårdat och slarvigt intryck även där. 

Höga klackar. Fult, obekvämt och dåligt för ryggen. Korsetter då de är ohälsosamma för torson.

Fyllda behåar då de bara fuskar och ger en illusion om stora bröst. 

Axelvaddar. Konstigt mode. Kvinnor behöver inte ha falska axlar för att se snygga ut. Breda axlar är finare på män. 

Utmanande klädsel. Ser mestadels billigt ut att framhäva sexuella kroppsdelar och skriker dessutom uppmärksamhetsdesperation. 

• Just Precis

Åh jag älskar axelvaddar och oversize/ lose fit om det är kvalitetsgrejer. Utmanande kan också vara skitsnyggt men det är verkligen en balansgång.

Men fult var det?. För långt hår, när det ser ut som ett dött objekt och hänger ner över rumpan, hu! Såna korta hår som ska se lite fräsiga ut kan också vara väldigt missklädsamma, gränsdragning där med. 

Smutsig/missfärgad BH som sticker fram.

Gymbyxor som är gjorda för att smita åt runt analen typ, hu!

Översminkad look, kan vara snyggt med mycket smink om det är skickligt gjort, blir nästan som ett konstuttryck, men när det inte är det och är kakigt, klumpigt och ser smutsigt ut.

Vita leggings, alla trekvartleggings, ev alla leggings punkt. 

Alla kläder gjorda i riktigt dåligt tyg, antingen att plaggen genast förlorar formen eller att det är något mönster/ tryck på (kan vara blommor eller vad som helst) som ser riktigt dåligt gjort ut, det förstör tyvärr hela stilen.

Ridjackor, ridhästar, huntingtons, om du inte faktiskt ska ut och rida.

Annars går de mesta att få och funka om man kombinerar rätt

• Anonym (Kille)

Allt som skriker vänsterväljare, hampamössa med onödigt stora glasögon. 

• Anonym (Hujedamig)

Chav-looken i kombination med en puffig canadian goose jacka.

• Anonym (-)
    Anonym (Hujedamig) skrev 2025-02-10 23:27:57 följande:

Chav

Huvva! Den där nippertippan var nästan lika morotsfärgad i ansiktet som trumpne Donald Förvånad
Svar på tråden Fulaste stilen på kvinnor?