• Tremere

Fulaste stilen på kvinnor?

Såg den andra tråden i samma ämne, men om män.
    Tänkte att skapa denna tråd som motvikt.
    Nu tänker jag att man INTE diskuterar kvinnors fysiska attribut i denna tråd.
    Tråden handlar endast om tjejer/kvinnors stil (kläder och accessoarer)

En riktigt hemsk stil enligt mig är foppa, urtvättade och urtvättade mjukisbyxor och en för stor t-shirt eller hoodtröja som antagligen också är urtvättad.
    Detta i kombination med färgat hår och en alldeles för skrikig och konfliktartad attityd.

Fyll på, men var civiliserade.

• Svar på tråden Fulaste stilen på kvinnor?
  • Olsdotter
    Anonym (Frida) skrev 2025-02-12 09:04:50 följande:
    Jag googlade och tydligen är det vad man kallar såna där dunjackor som når ner till vaderna 😁
    Håller med, inte snyggt alls! Men varmt.

Jag brukar köra med lager på lager istället, men ofta sneglar jag lite avundsjukt på mammakorvarna och önskar att jag var mindre fåfäng...
  • Anonym (Vara eller inte vara)

För mig är det inte kläderna som är fula, utan kroppen som gör kläderna fula. Tex En överviktig kvinna som bär mycket tight kläder, som gör att kroppen rinner ut.
    Eller en mycket smal kvinna som inte har stora bröst, men ändå har kläder där hon ser större ut över bysten så att det ser konstigt ut. 
    Överviktiga människor kan klä sig tight, men det är inte alla kläder som passar till det. 

Smala människor kan klä sig i kläder där bysten ser större ut, men inte till överdrift.
    Om man väljer rätt storlek till sin kropp, så finns det inget som stör mig.
    Eller jo. Sparkdräkterna som var populära för många år sedan tyckte jag att det var märkligt att vuxna människor gick ute på stan i.

• Anonym (Lite av varje)
    Olsdotter skrev 2025-02-12 09:51:41 följande:
    Håller med, inte snyggt alls! Men varmt.

Jag brukar köra med lager på lager istället, men ofta sneglar jag lite avundsjukt på mammakorvarna och önskar att jag var mindre fåfäng...
    Titta inte avundsjukt på dem. Dessa människor verkar vara slätstrukna och konforma. Inget unikt med dem, på sätt och vis själlösa.
  • Tremere
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-12 09:14:04 följande:
    Vad tycker du om kvinnor som har på sig hoodie och mjukisbyxor i märket juicy couture? Det är ju så modernt nu. 

Helt okej hemma eller på campingen.
    Kanske om du går till den lokala mataffären.
    Men tycker det ser slarvigt och oklätt ut om du skulle gå ut i de kläderna eller shoppingrunda på stan.
    Undantaget om du är 15, då är det skillnad.
    Barn och tonåringar kan ju klä sig lite mer som de vill i min mening. 
    Det är ju liksom då man bygger upp vem man är.

• Anonym (Lite av varje)

Vid sidan av mammakorvar och leggings så är även utsvängda byxor ett fult otyg.

Billiga kläder av förmodat låg kvalité - 'fast fashion' går överlag bort. 

• Olsdotter
    Anonym (Lite av varje) skrev 2025-02-12 11:58:20 följande:
    Titta inte avundsjukt på dem. Dessa människor verkar vara slätstrukna och konforma. Inget unikt med dem, på sätt och vis själlösa.
    .. men håller sig varma, det gör de säkert...
  • Anonym (Frida)

Kanske är det en kombination av värmekänslighet och lätt klaustrofobi men jag skulle aldrig ta på mig en mammakorv, jag skulle få panik. Hellre lite frusen i en snygg ullkappa än instängd i vad som liknar en svettig sovsäck.

Kanske är jag fortfarande rädd att bli känd som Svett-Frida sedan högstadiet och min största skräck var att komma till skolan och upptäcka att jag hade svettlökar under armarna när jag tog av mig jackan 😬 då var det bättre att gå omkring och frysa i en liten skinnjacka i vinterkylan 😂 hellre känd som tjejen som alltid fryser än tjejen som sitter och stinker i klassrummet antar jag...

• Anonym (Lite av varje)

Det må så vara men de riskerar också att bli varma, svettiga och lukta skit. 

Konsumentmarknaden för vinterklädsel är enorm. Det finns mycket att välja på stil- och kulörmässigt i olika prisklasser. 

Olsdotter skrev 2025-02-12 17:48:45 följande:
    .. men håller sig varma, det gör de säkert
  • Olsdotter
    Anonym (Lite av varje) skrev 2025-02-12 18:31:56 följande:

Det må så vara men de riskerar också att bli varma, svettiga och lukta skit. 

Konsumentmarknaden för vinterklädsel är enorm. Det finns mycket att välja på stil- och kulörmässigt i olika prisklasser. 

Jag ska tänka på svettfläckar under mammakorven nästa gång.... 😂
  • Olsdotter

Som kvinna tycker jag att den fulaste stilen på kvinnor är machostilen. Machostilen kan innebära lite olika plagg, allt från arbetsbyxor till grova kängor, kavajer med axelvaddar, gubbkepsar, stora tshirts och en snus under läppen.

Jag tycker att kvinnor fått i sämre stil rent allmänt, vilket är ett säkert tecken på att jag börjar bli gammal. Gymnastikskor, bara strumpbyxor ("tajts") utan kjol, för korta kappor, smaklösa horkläder, för mycket smink (aka "contouring") eller inget smink, enfärgat och tajt från topp till tå....

Svar på tråden Fulaste stilen på kvinnor?