-
-
Svar på tråden Gravid men olycklig i relationen
-
Barnet är oönskat av honom. Och man överlever en abort. Ja, det kan göra ont, men det är så värt det för att få ett vettigt liv. Oavsett att ni pratat om det innan så måste du väl förstå att han antagligen inte menade här och nu...? Och även om han kanske trodde det så självklart var han inte redo för det på riktigt.Anonym (Anonym) skrev 2025-02-10 20:19:59 följande:Han pratade jättemycket om det innan och verkade verkligen vilja. Barnet är inte oönskat och jag är livrädd för abort. Det känns inte som ett alternstiv. Jag vill bara inte bli behandlad som skit.
-
Han sa att han är glad och han ville följa med till barnmorskan så helt oönskat tror jag inte det är men jag tror att han är rädd.Anonym (Enkelt) skrev 2025-02-10 20:29:35 följande:Barnet är oönskat av honom. Och man överlever en abort. Ja, det kan göra ont, men det är så värt det för att få ett vettigt liv. Oavsett att ni pratat om det innan så måste du väl förstå att han antagligen inte menade här och nu...? Och även om han kanske trodde det så självklart var han inte redo för det på riktigt.
-
Du kan fortfarande få en lycklig familj med din stora kärlek. Men först måste du göra dig av med den här snubben - annars har du typ kört resten av ditt liv!
-
Lynx123 skrev 2025-02-10 20:47:38 följande:
Du kan fortfarande få en lycklig familj med din stora kärlek. Men först måste du göra dig av med den här snubben - annars har du typ kört resten av ditt liv!
Ja. Många tar så lätt på det här med abort men det är inget jag vill göra. Jag har stöd från min mamma och vänner så helt ensam är jag inte. Folk kanske tycker att det är egoistiskt om barnet inte har en traditionell kärnfamilj men ensamstående som åker till Danmark då? Eller de som blir lämnade när barnet är nyfött. Livet blir ju inte alltid som man tänkt sig. Jag är ingen egoist. -
Tycker absolut inte att du är egoistisk för att du vill behålla barnet. Abort är inget man gör så lätt som en plätt, och man ska inte behöva göra det om man själv inte vill det. Klart du ska behålla barnet om det är vad du vill. Men för att ge både dig och barnet så bra förutsättningar som möjligt, så ska du nog kanske lämna killen. Men förstår att det inte heller är jättelätt gjort.. Men snälla tänk på barnets bästa iallafall. Ibland är det svårt att göra saker för sin egen skull, så gör det för barnets åtminstone ^^ ♡
-
Anonym (Grodan) skrev 2025-02-10 20:57:32 följande:
Tycker absolut inte att du är egoistisk för att du vill behålla barnet. Abort är inget man gör så lätt som en plätt, och man ska inte behöva göra det om man själv inte vill det. Klart du ska behålla barnet om det är vad du vill. Men för att ge både dig och barnet så bra förutsättningar som möjligt, så ska du nog kanske lämna killen. Men förstår att det inte heller är jättelätt gjort.. Men snälla tänk på barnets bästa iallafall. Ibland är det svårt att göra saker för sin egen skull, så gör det för barnets åtminstone ^^ ♡
Tack. Nej, det är ju vanligt att folk går in i en djup depression efter abort. Men för livet. Det går emot mina andlinga principer.
Barnet var inte en olyckshändelse utan något vi båda två ville men han fick väl kalla fötter och det kan ju en man få när barnet är fött också. Det finns ju inga garantier i livet.
-
Märkligt att helt plötsligt ändra sig så. Ta hand om dig.
-
Självklart gör du som du vill med din graviditet men du förstår väl att det här inte är din livspartner? Att medvetet skaffa barn med någon efter bara några månader är hur oansvarigt som helst, men låt åtminstone inte snubben förstöra resten av ditt liv.Anonym (Anonym) skrev 2025-02-10 21:03:35 följande:
Tack. Nej, det är ju vanligt att folk går in i en djup depression efter abort. Men för livet. Det går emot mina andlinga principer.
Barnet var inte en olyckshändelse utan något vi båda två ville men han fick väl kalla fötter och det kan ju en man få när barnet är fött också. Det finns ju inga garantier i livet.
-
Märkligt men inte helt ovanligt har jag förstått. Jag har läst och hört om män som tycker att graviditeten är ganska jobbig och äcklig. 😔Anonym (Jo) skrev 2025-02-10 21:17:27 följande:
Märkligt att helt plötsligt ändra sig så. Ta hand om dig.
Tack. -
Ja, jag börjar förstå det. Nej, du har rätt, det tänker jag inte låta honom göra.Lynx123 skrev 2025-02-10 21:19:32 följande:Självklart gör du som du vill med din graviditet men du förstår väl att det här inte är din livspartner? Att medvetet skaffa barn med någon efter bara några månader är hur oansvarigt som helst, men låt åtminstone inte snubben förstöra resten av ditt liv.