• Rhea

BIM Mars 2025

Hej allihopa!

Hoppar också in från februaritråden då ÄL var sen - har haft mycket oregelbunden cykel sedan vi började försöka. Har PCO - men tror att det är pga stress framförallt. 

Hade positivt ÄL-test igår (16/2) med CB (fast gubbe) och enligt appen ska jag ha BIM 5/3. Men det är högst oklart iom att cykeln är så oregelbunden. Sist fick jag mens 3 veckor efter ÄL. 

Håller tummarna för oss alla! 

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    5/3 Rhea
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
  • Rhea

Snälla ta senaste listan annars åker folk ur, det känns inte kul att vara med då. 

BIM
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
  • Rhea

Hallå!!

Idag är det ÄL +8 och jag fick en liten blödning... kanske är det nidblödning, men är det inte lite sent om det var 8 dagar efter ÄL?? Brukar inte ha mellanlandningar, men har inga symptom. 

• Rhea
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 17:44:00 följande:
    Absolut spännande tid för en liten blödning 🤞🥹
    Hade noll och inga symtom med sonen förrän det gått veckor efter plus på stickan ☺️
    En snabb googling gav detta :

The prime time for implantation is 6-12 DPO. But 84% of women find their implantation happens between 8 DPO and 10 DPO. So by the time 12 DPO rolls around, chances are good your embryo has already found a home in your uterine lining.

But if implantation doesn?t happen during this time, don?t worry! Implantation time varies from person to person.

Oj!! Ja! Det var ju bra nyheter 🥲!!
  • Rhea

Grattis till alla som har plussat!! ❤️

Jag kommer nog att ta ett test imorgon, har bim 5/3, men oklart egentligen, min cykel var 49 dagar sist.

• Rhea
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 08:31:28 följande:
    Brukar du ha så lång cykel? Själv har jag precis överlevt första cykeln efter MF, den var 37 dagar och jag upplevde den som en evighet
    Åh, jag beklagar MF ❤️❤️ ja, det är så drygt med långa cykler i detta skede i livet. 

Nja, jag brukar ha 34 dagar, har pco. Men jag har haft enorm stress (inte bara med att försöka bli gravid) de senaste månaderna som har dragit ut på cyklarna. Var helt fel ute med ägglossning sist (runt nyår), så nu är det mitt andra försök, hade ÄL 15/2, haha helt sjukt lång tid att vänta in 😅
  • Rhea
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 11:34:38 följande:
    Tack snälla Hjärta

Ah, jag hade ÄL sist 13/2, nu säger appen att jag ska ha 18/3, men svårt att tro att det stämmer, brukar ha 30 dagars cykel vanligtvis... Ska också på andra försöket nu.. men maken är 50 så vi har satt deadline fram till sommaren på bebisverkstaden.. 
    Jag körde på digitala tester men framförallt sekretmetoden denna gång, den känns ändå som den säkraste metoden om man har väldigt oregelbunden cykel! Jag håller alla tummar jag har för er!!
  • Rhea
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-03 13:52:49 följande:
    Jag har ingen aning om hur man gör sekretmetoden men tror ju att jag har ÄL eftersom jag ändå lyckades bli oplanerat gravid i december/januari. Jag tempar och tar digitala tester.

Tack, och detsamma Hjärta
    Ja verkligen då har du ju ÄL! det är ju super! Hoppas att det går vägen nu då!  Om temp och tester funkar för dig så kör på det! Sekretmetoden handlar egentligen bara om att ha lite koll på flytningarna, när de ändrar karaktär och blir liksom äggviteliknande så är det ÄL på gång. Det kändes skönt att ha det som backup när testerna sa olika saker tyckte jag😊 Tack!! ❤️❤️
  • Rhea

Och där kom mensen! :( 

Lycka till ni som är kvar ❤️

Svar på tråden BIM Mars 2025