Inlägg från: Anonym (Tingeling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tingeling)

BIM Mars 2025

Hej! 

Följer med från februaritråden 😃 Jag har tre tonåringar sedan tidigare, vi önskar nu få vårat första gemensamma barn vilket även skulle göra sambon till pappa för första gången ❤️ 

Det här blir vårat andra riktiga försök med än-tester och tempning, har dock varit utan preventivmedel sedan dec -24 men inte följt äl. Jag har relativt kort cykel på 23-24 dagar där senast lutealfasen endast var på 10 dagar 😬

När börjar ni testa äl efter mensen? 

Lycka till och hoppas att detta är våran månad 🍀🥰✨

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    9/3 Rumpetrollet

• Anonym (Tingeling)

Elisand- Jag tänker lite samma, kommer börja testa idag för att inte missa. Haft RFSUs äl-test samt cb-lila (tog dock slut innan jag fick fast gubbe) innan men nu har jag beställt hem testlagrets för att se om det blir tydligare (hänger nog även på att jag förstått mer att man behöver testa tätare med 🤪). Förra månaden fick jag en stegring men inte positivt ungefär när jag tänkte att äl skulle komma men sen dalade den av. Testade på skoj några dagar senare när jag kände mer symtom och då var det starkare streck som sen ökade på under kvällen, när jag testade dagen efter var det lite starkare men missade att testa på kvällen och sen var det svagare igen dagen därpå. Tänker att jag ska testa tills det blir helt positivt denna månad med start redan nu 😁 

Rumpetrollet - Skönt att ni har hittat rätt kring när äl sker ✨ Vilka tester har du? 

En fundering: man läser ofta i trådar att par försöker pricka in varannan dag kring äl, vi har ett rikt samliv så den biten är inga bekymmer. Men är det negativt att ha sex för ofta, tänker om kvaliteten på simmarna blir sämre? 🤔

• Anonym (Tingeling)

Tack för svar ✨ Testade mest igen då jag inte lyckats få helt positiva äl-test samt kände inte riktigt att jag hade äl när första stegringen kom. Blev dock lite oroad av att ha kortare lutealfas, vill ju att en eventuell befruktning ska hinna fästa. 

• Anonym (Tingeling)

Känner med alla er som fått ma/mf 🥰 

Välkomna alla nya 😃 Känns som vi kan bli ett härligt gäng!

• Anonym (Tingeling)

Hej! 

Min äl kanske blir lite senare denna månad med, då kom den 4 dagar efter beräknad äl. Nu är det enligt Premom och min klocka beräknad äl idag men testerna är låga (bifogar bild). Är på cd 11/24 och fick förra månaden lutealfas på 9 dagar. Hade temphöjning igår men lägre idag igen?!

Är lite fundersam kring det här med äl-sektet, upplever inte att det kommit igång helt som vanligt denna månad 🤔 Någon som är kunnig på HUR viktigt det är samt om det räcker att det kommer till själva äl? 

Tack på förhand och lycka till allihopa 🥰

• Anonym (Tingeling)

Heja oss 🥰 

Jag blir dock inte riktigt klok på min cykel denna månad 🤪 Testar äl-test från Gravidkollen för första gången denna månad. Fick en liten ökning tidigt efter mens men snabbt ner igen. Tempen har inte hållit i sig så länge på höjning heller utan sjönk snabbt för att sen stiga igen. Bifogar en bild om någon blir mer klok än jag. Kände mig lite extra myssugen i helgen och tänkte att nu är det allt på gång men det har inte visat sig på testerna iaf.. 

Äl-testerna tog slut igår så jag var iväg och köpte cb-lila nyss, dock rund ring (icke fertil)?! Är på cd14 vilken var den dagen jag hade äl förra månaden. 

Funderat på om den lilla ökningen den 17/2 kan ha varit min peak men den var inte alls lika stark som peaken förra månaden. 

Alternativt att den kommer senare 😅

• Anonym (Tingeling)

Tack för svar 🥰
    Har fått rund ring fram tills idag då jag fick en fast smiley ✨ Lite tveksam till om jag kan lita på den men känner av äl-värk och har gjort i ca två dagar så kanske.. Lika bra att köra vidare. Det tråkiga är att inte veta vilken dag man är på och om lutealfasen blir för kort 🙃 

Välkomna alla nya och trevlig helg allihop 😃✨

Anonym (Ardna) skrev 2025-02-20 14:31:16 följande:

Kanske var den lilla ökningen äl eller kommer en rejäl ökning av lh snart. Jag har haft så några gånger, en liten ökning som går ner för att sen några dagar senare öka rejält! 

Har för mig att cbs test ska man helst börja med innan det är dags för att de ska utgå från vad nivån är innan för att hitta ökningen. Men använder själv inga cb tester (hade rosa för länge sen, men de blev smiley lite när som för mig). 

Har din äl varit behöver ni ju inte oroa er för om ni fått till tillräckligt med bd iallafall 😎 imponerande!

• Anonym (Tingeling)

Kunde inte hålla mig från att testa ett ?testa tidigt? cb, BIM om 6 dagar. Räknade inte med något utslag men det dök upp ett svagt streck som sitter lite mer till vänster i displayen än centrerat. Syns inge bra på bild men undrar om någon vet om det ens är möjligt att få ett korrekt streck där? Ska så klart avvakta och ta nya test dagarna framöver ☺️

• Anonym (Tingeling)

Ithinkimpreg1- Grattis, vad roligt 🥰✨ Har du testat flera dagar fram till äl+12?

• Anonym (Tingeling)
    Anonym (5child) skrev 2025-02-28 16:23:06 följande:
    Ja från äl+8 

äl+10 fick jag jätteeeesvaga streck som jag hade missat ifall jag inte analysera. men äl+12 vad det ett plus utan tvekan med clearblue early

Härligt att höra 😍 Hoppas att du kan njuta av din graviditet framöver, lycka till ✨ Är på äl+10 idag, BIM-4 och hoppas på + under helgen☺️

• Anonym (Tingeling)

Hej! 

Lite fundersam, äl+11 (BIM-2) idag och haft negativa tester och nu när jag gick på toa var det ljusrosa blandat när jag torkade mig. Brukar aldrig få mensen tidigare och har inte haft menskänningar. KAN det vara nidis tro? Hoppas iaf 🙃

• Anonym (Tingeling)

Stort grattis till att + ❤️ Såå kul att läsa om! Håller tummarna för er andra som är på gång. 

Här kom mensen två dagar tidigare, väldigt riklig och kortvarig. Uppdaterar listan (hoppas det är rätt lista) då jag hinner med en BIM till i mars ✨

BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    26/3 Tingeling
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)

• Anonym (Tingeling)

Grattis alla plussare 🥰✨ 
    Är på BIM -1 eller 2 idag beroende på vilken app jag ska följa. Min temp stegrade en hel del senaste dagarna och jag har huvudvärk, annars lugnt på symptomfronten. Äl bekräftades till 12 mars till att börja med i Premom men nu när tempen var extra hög häromdagen (37,9) sen gick ner till 37,5 idag så skriver den om som att jag haft äl igår?! Hade temphöjning vid äl 12/3 som dippade dagen innan för att sedan höjas och legat på 37,4 så jag förstår inte om jag har äl igen eller om appen tänker fel. Har inga grav-test hemma men tog ett äl-test som ger utslag 🙃 Ska åka och köpa grav-test under dagen. Någon som kan hjälpa mig att tyda? 

• Anonym (Tingeling)

En liten uppdatering: Åkte och köpte gravidtester och det kom direkt upp två streck 😍 Så glad, chockad och nervös! Bifogar bild. Haft några dagar då jag varit väldigt varm och törstig, sambon har frågat hur jag mår då jag varit varm i huden. Även haft migränkänningar under helgen. Hoppas nu bara att inte mensen kommer imorgon och att vi kan fullfölja denna resa 🥰 Jag är 40 år och sambon 31 så jag har varit lite fundersam kring våra chanser ❤️
Svar på tråden BIM Mars 2025