Inlägg från: 7barnsmamman87 |Visa alla inlägg
  • 7barnsmamman87

BIM Mars 2025

Hej, hoppar in här från februari tråden. Blir vårt typ 14:e försök nu. 

Jag är 37, min sambo 42. Vi vet att det snart är på gränsen åldersmässigt. Vi försöker få en gemensam sladdis. 

BIM
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
  • 7barnsmamman87

Inte vart inne här på ett tag. På ett sätt lite skönt att släppa det. men grattis till alla som plussat!

Här har ägglossningen precis varit. Tror nästan vi missade den. Men lite osäker. Kan hända att vi fick till det en gång. Så inga stora förhoppningar den här månaden. 

• 7barnsmamman87
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-03 17:34:54 följande:
    Provera är till för att framkalla blödning. Inte för fertilitet.  Eller hur vill din läkare använda den?

Med en kort lutealfas skulle jag fråga om du inte kan få progestoron utskrivet. Om inte,  kolla moodmama och progestoron kräm 💕. Läs recensioner först.

Jag fick tidigare år provera vilket ledde till graviditet. Jag fick det för att förlänga lutelfasen då jag hade massa mellanblödningar. Har testat igen men då utan resultat. Så det kan nog vara olika hur man tänker kring det. 

jag har nu något som heter lutinus, det stoppar också mina blödningar. 

• 7barnsmamman87
    Annpor skrev 2025-03-03 19:37:21 följande:

Jo precis, tror att hon menar att mina cykler är så långa att det är därför Provera skrivits ut. Ska ringa imorgon och fråga om det verkligen är så, för läste på lite själv nu i em om det här och hamnade i lite funderingar. 

Tack för tipset om Progesteron,  ska läsa på lite om det också! Har dock alltid haft lutealfaser på 10-11 dagar och blivit gravid två gånger inom 1,5 år. 

Jag fick tidigare år provera vilket ledde till graviditet. Jag fick det för att förlänga lutelfasen då jag hade massa mellanblödningar. Har testat igen men då utan resultat. Så det kan nog vara olika hur man tänker kring det. 

jag har något som heter lutinus nu. Progesteron alltså. 

• 7barnsmamman87
    Annpor skrev 2025-03-08 07:54:18 följande:

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

Angående provera har jag fått det utskrivet tidigare pga att jag hade blödningar och det misstänktes att jag hade lågt progesteron. Första gången var 2012 och detta var för att få igång cyklerna ordentligt. Jag tog dessa i 10 dagar och vips så va jag gravid istället, vilket jag ville.

Fick det utskrivet igen förra året mot mellanblödningar som jag har mellan ägglossning och mens. Alltså hela tiden. Det va samma som tidigare alltså. Det hjälpte inte alls nu. Jag har hört att så mycket mellanblödningar kan göra att ägget inte hinner fästa. Detta sätter sig dock min nuvarande läkare emot. Så mitt problem är väl lite mer tvärtom. Men borde kunna funka åt andra hållet med. Blödningen ska ju komma när man slutar med tabletterna. 

Har också tagit rosenrot nu i tre månader och för mig verkar ägglossningen komma 2 dagar tidigare. jag antar att det är pga det. 

• 7barnsmamman87

Här har jag börjat småblöda igen trots progesteron. Bara en vecka efter Äl men känner redan att hoppet är ute. Tror inte det blir några försök nu på ett tag. Men vi får se. Kluven i hur man ska göra när det är jul/nyår. Har en dotter som är född 22/12 och det är inte jättekul.. Men en månad utan försök är också en förspilld månad. Så svårt. 

Svar på tråden BIM Mars 2025