Annpor skrev 2025-03-08 07:54:18 följande:
Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas.
Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?
Angående provera har jag fått det utskrivet tidigare pga att jag hade blödningar och det misstänktes att jag hade lågt progesteron. Första gången var 2012 och detta var för att få igång cyklerna ordentligt. Jag tog dessa i 10 dagar och vips så va jag gravid istället, vilket jag ville.
Fick det utskrivet igen förra året mot mellanblödningar som jag har mellan ägglossning och mens. Alltså hela tiden. Det va samma som tidigare alltså. Det hjälpte inte alls nu. Jag har hört att så mycket mellanblödningar kan göra att ägget inte hinner fästa. Detta sätter sig dock min nuvarande läkare emot. Så mitt problem är väl lite mer tvärtom. Men borde kunna funka åt andra hållet med. Blödningen ska ju komma när man slutar med tabletterna.
Har också tagit rosenrot nu i tre månader och för mig verkar ägglossningen komma 2 dagar tidigare. jag antar att det är pga det.