• Nanathalie

BIM Mars 2025

Jag kliver på här ❤️
    Jag har ett pågående mf efter ett ma och trodde jag skulle hinna få ägglossning eller bim nu i februari men på återbesöket igår upptäcktes rester och jag fick med mig cytotec hem men det hände ingenting med dem i systemet. Förväntar mig lång återhämtning från detta mf. Kanske till och med behov av skrapning på återbesök om 2v. Men, i mars ska jag bannemig ha bim!! Får återkomma med datum när äl är bekräftad❤️ har ni tänkt på att bim i mars innebär bf i december? Vi kanske får livets finaste julklappar här inne ❤️

• Nanathalie
    AngieF skrev 2025-02-13 16:58:38 följande:

Jag hoppar också in från februari tråden! 

Jag (37) och min man (31) har försökt i typ ett år nu, första 3 månaderna tänkte vi ?händer det så händer det?. Sen började vi med ÄL stickor men då blev pressen för stor för min man att prestera när det var skarpt läge haha. Så augusti -24 körde vi första försöket med heminseminering och blev gravid direkt! Det slutade i ett MA i v12, det upptäcktes att det inte fanns ett foster och säcken hade slutat växa någon gång i v8. Sen kom mensen igång i december och jag blev återigen gravid. Men det slutade i ett tidigt missfall. Vi körde på direkt med ÄL stickor och tempning för första gången. Men jag fick min mens idag, första ?riktiga? mensen efter senaste missfallet, så kroppen kanske inte var redo än.. 

Nu hoppas vi verkligen på att det blir ett plus i mars (som faktiskt blir en bebis)! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 

Usch vilken mardröm med 2 mf på raken. Beklagar verkligen.. Så himla hemskt och min största mardröm typ. Är helt knäckt efter mitt ma/mf som pågår och typ rädd för hur det kommer kännas när man plussar nästa gång. Jag goppas att er nästa stannar kvar ❤️ kram
  • Nanathalie

Hej!
    Jag undrar vad min temp håller på med. Jag väntar ju min första ägglossning efter missfallet som började 6 februari. Min temp ser nästan ut som om jag haft äl. Men det har jag i sådanafall helt missat, allt från sekret till ägglossningssmärta som vanligen är väldigt påtaglig. Hoppas inte jag missat något men jag har aldrig temp över coverline innan äl annars. Min nc förutsätter att jag ska ha äl i helgen baserat på mina tidigare cykler osv. Hoppas det stämmer. Det skulle innebära bim 11/3. Men vågar inte skriva ut det innan jag fått äl bekräftat. Usch denna väntan.😕

Bild på min knepiga kurva..

• Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-21 14:55:10 följande:
    Håller med om att det nästan ser ut som äl varit.. vad betyder symbolen där uppe på cd11? 
    Hoppas dock den kommer snart, testar du för ägglossning? Håller tummarna för dig 🤞🙏
    Testerna hat dessutom vart positiva tills nu typ men jag trodde ju det var hcg som inverkade. Hoppas INTE vi missat.😭 den får gärna gå ner igen och sedan gå upp typ..

Jag testar med ältester och tempar samtidigt.❤️ symbolen visar att jag uteslöt en temp pga drack 2 stora glas vin (japp mitt i veckan😂)
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-21 17:32:29 följande:

Hoppas också ni får äl här snart när ni är förberedda, fick ni in någon baby dans innan? 

Annars är du på väg mot nästa äl ❤️
    Klart du ska ha lite vin 🥰

Tyvärr inte, vi väntade ut de 14 dagarna efter blödningen startade pga infektionsrisken. Vi hade bd igår bara....
  • Nanathalie

Idag ska jag på det förhoppningsvis sista återbesöket med ultraljud efter missfallet. Mina tester är i princip helt negativa, man kanske kan ANA en skugga när man vinklar testet. Jag tror att allt är ute nu. Men min önskan och förhoppning är att gyn ska kunna se en stundande ägglossning. Även om det inte verkar så rent kroppsligt. Jag har ingen äggledarvärk och mina tester är nästan blanka, eller jättesvaga, men jag hoppas äl kommer innan jag får en mens så jag slipper vänta en hel evighet på att få försöka aktivt. 💔

• Nanathalie
    Enlite sladdis skrev 2025-02-26 10:50:03 följande:
    Hoppas allt ser bra ut! Jag fick avbryta min graviditet den 27 januari och  nu i helgen fick jag äntligen ägglossning tror jag. Hoppas hon ser att den är påväg för dig!
    Beklagar ❤️ ja det var ju ca 1 månad efter avbrytandet du fick ägglossning så kanske, kanske kommer den snart. 

Tyvärr såg hon ingen ledande äggblåsa på någon sida. Så jag kommer få sitta still i båten. Kanske får haka på en bim april-tråd istället.😭
  • Nanathalie
    Loppan2025 skrev 2025-02-27 12:36:51 följande:

Är idag på ÄL+7-9, diffar lite på apparna. 

har senaste dagarna varit extremt trött och idag har jag nästan som molande värk i tjejmagen. Eller värk, det känns att det händer något där men gör inte ont

Är det för tidigt att börja testa eller när kan jag börja? 🙈

Jag plussade på äl+8 ❤️
  • Nanathalie
    Loppan2025 skrev 2025-02-27 13:58:14 följande:
    Då kanske det får bli ett test imorgon bitti 🙈

Hade du några symptom redan då? 
    Inte direkt faktiskt. Tråkigt 😆
  • Nanathalie

Hej igen tjejer..

Jag har hållt mig i bakgrunden ett tag då mina ältester inte stegrat, men nu! Igår var det nog nästintill positivt och jag tänker räkna det som positivt och se om jag får en tempökning typ imorgon. Ska ta ett nytt test senare idag också men testet imorse var svagare. Tempen gick upp extremt lite idag, hoppas att den skjuter i höjden imorgon och att vi äntligen fått vår första ägglossning efter helvetet vi gick igenom med missfallet.

Går tempen inte upp får vi väl vänta ett tag till helt enkelt, men hoppas gör man ju.. 

• Nanathalie
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-15 13:42:38 följande:
    Jag hade troligtvis ÄL igår, BIM 27/3. Vi kan vänta tillsammans Hjärta
    Jag har äntligen precis ägglossat för första gången sedan mitt ma. Cd46. Har väntat en hel evighet känns det som. Plussade på äl+8 med mitt ma så hoppas få ett positivt test 31/3. Vill också vänta med er. Vi är ju sist här inne i bim mars❤️
  • Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-03-24 07:36:28 följande:

Känner mig så frustrerad. Är på äl+11 och negativt test idag med. Tempen börjar luta neråt. Nästa månad vill jag inte ens försöka då ungen kommer födas precis i mellandagarna om man nu skulle lyckas bli gravid. Då var 2025 färdig. 
    Älsta fyller 7 iår och yngsta 4. Tycker det börjar bli ett stort åldersspann mellan dom om man nu får en tredje. 
    Det hugger i tjej magen precis som det kan göra när man är gravid, alltså moler inte utan hugger i sidorna. 
    Känner mig så jäkla fruktansvärt less. 
    Hade varit i v26 om bebis inte dött v 10
    Faaan

❤️❤️❤️❤️❤️ jag förstår dig. Jag tänker mycket på vart jag skulle varit om vår inte dött. Dagliga fosterrörelser och RUL hade varit runt hörnet nu. Grät floder i förrgår av ångest och sorg. Vi har också stort åldersspann mellan våra här hemma. Vi har ju inga gemensamma men min yngsta är 8 och mannens yngsta är 6. Det blir bra ändå. Det kommer när det är menat. Hemska tanke men måste typ tänka så.

Vi hade tänkt hoppa försöken men kan liksom inte låta bli. Vi vill så gärna.. kram❤️
  • Nanathalie
    maj maj skrev 2025-03-26 09:32:37 följande:

Bim-1 idag och testade vid 7 tiden imorse och tyckte att det syntes en svag svag linje på rfsu den vanliga röda stickan. Är det för kort inpå om jag testar igen ikväll, eller bör jag vänta nån dag? Vill ju så gärna att linjen ska bli starkare.

Men omg! Du kan testa igen efter 4h med koncentrerat urin. Mitt brev starkare på bara 4h sist. Håller tummarna.
  • Nanathalie
    maj maj skrev 2025-03-26 11:12:47 följande:
    Åh men då gör jag så att jag testar ikväll 😊 när tar jag det digitala tro?
    Samma dag!
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2025-03-26 16:41:37 följande:

Idag är jag på dag 55 i min menscykel. Vad tusan är det som händer. 😩 Har bokat tid till gyn i nästa vecka. På onsdag ska jag dit. Tog ett digitalt test för lite mer än en vecka sen, men det gav inte mig något då. Senast jag hade mens var den 1 februari. 

Fy fan vad jag lider med dig. Hade själv 65+ dagars cykel på grund av att jag aldrig ägglossade... tror du kan behöva lite ägglossningsstimulering. Hoppas du får en bra läkare ❤️❤️
  • Nanathalie

Äl + 5 idag och jag börjar få klåda i fingrarna. Så svårt. Så nervöst. Första ägglossningen efter mf hits differently liksom. Hoppas så mycket. Så orolig att det inte tagit sig. Orolig för hur den känslan kommer tas emot av mitt sköra hjärta. Jag är en sådan som börjar testa tidigt för att slippa den där käftsmällen på äl+8 (då jag testat positivt innan). Tänkte börja imorgon men tog ett lite spontant imorse för att börja även om det är helt helt omöjligt att plussa. Handlar om att se negativa tester och hantera det när äl+8 kommer typ. SJÄLVKLART får jag spök just idag 😂😂 vad vill universum mig. Första testet efter att jag testat ut min graviditet för 3v sedan, och jag får 2 streck. Jag tempar så vet att det är omöjligt på äl+5 men ändå störande 😂 

Hur går det för er som ligger på samma äl som mig? Börjar ni också bli otåliga?

• Nanathalie
    våran bebis 2025 skrev 2025-03-27 16:53:53 följande:

Bim idag men tog ett cb testa tidigt igår morse (se bild) vilket jag ändå tyckte var svagt så tog jag ett cb digitalt alldeles nyss som visade gravid. Gör det nåt att det är så svagt på bim? när hade ni tagit ett med veckoindikator? 😊

Mitt streck var extremt svagt och jag fick gravid 1-2 på äl+8 förra grav.. Detta kommer troligtvis visa 2-3 😂😂 GRATTIS!
Svar på tråden BIM Mars 2025