Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

BIM Mars 2025

Hoppar in från februaritråden. Har BIM imorgon men har noll känsla på graviditet tyvärr, testade negativt för någon dag sedan också. Jag och sambon är inne på snart femte försöket för första barnet ❤️
    Kommer ha BIM igen i slutet på mars, kan någon klistra in den senaste BIM-listan?

• Anonym (Önskan97)
    BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    6/3 Limandax 
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    11/3 Elisand
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    31/3 Önskan97
  • Anonym (Önskan97)

Grattis till alla som plussat! ❤️

Någon kanske kan hjälpa mig eller berätta om ni upplever samma problem som mig?
    Jag har varit utan minipiller i drygt ett år, i omgångar har jag haft cykler utan ägglossning. Nu har jag ändå haft ägglossning varje gång sedan vi började försöka i november. Däremot skiljer sig det mycket när jag får ägglossning (CD14 tidigast, CD24 som senast). Har alltid ca 11 dagar lutealfas. Har tagit hormontester som jag kan se ligger inom referensintervall, däremot har jag inte fått någon kommentar från läkare ännu. Jag har fått och tagit progesteron en månad och min temp blev mer stabil under lutealfasen. Till min fråga, att ägglossningsdagen inte är regelbunden, kan det tyda på PCOS? Eller beror det troligen det stress? Kan det innebära svårigheter att bli gravid? 

Jag kom inte med på sista uppdateringen av listan så lägger in mig igen.

BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    26/3 Tingeling
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan 97
  • Anonym (Önskan97)
    BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    26/3 Tingeling
    29/3 Flisen123
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan97
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (blomman) skrev 2025-03-06 16:46:04 följande:

Och nu kom mensen precis enligt beräknad dag. Krävdes väl bara slöseri innan idag av ett graviditetstest innan den bestämde sig för att komma 😅

Men åh, så nedstämd!! Drömmen om barn 2025 är nu borta. Tårarna rinner. Nya tag till 2026. Vi funderar nämligen på att ta en till två månaders paus, för att vi funderat på de här med att inte ha ?decemberbarn?, fylla år mitt i julen och sådär. Men de kanske är ?dumt? tänkt av oss? Ska man fortsätta försöka? Hur tänker ni andra?

Sen börjar det närma sig ett års försök för vår del, tänkte då ta kontakt med vården för hjälp. Vart vänder man sig? Till sin närmsta barnmorskemottagning? Är inte riktigt dags än men snart.

Förstår din besvikelse ❤️ min mens slutade idag och jag hade också tyvärr nästan förväntat mig att få barn 2025 ?men så lätt är det såklart inte. Vi har bestämt oss för att köra på trots potentiellt decemberbarn, det hade känts jobbigt att fundera på om just den månaden hade tagit sig om vi försöker många månader till efter det. Det blir nog bra oavsett!
  • Anonym (Önskan97)
    zebrans skrev 2025-03-14 18:23:57 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här, även fast min bim är idag. Inga tester hemma så får vänta till måndag och eventuellt köpa.

Inte läst igenom hela tråden, men någon mer som tempar? :)

Jag har väldigt låg temperatur denna månad och vet inte riktigt vad det kan bero på? om det är negativt eller positivt. Vad tror ni erfarna? 

Jag har tempat drygt ett år med NC. Du har inte ändrat hur du mäter senaste dagarna, sovit annorlunda eller haft det ovanligt kyligt i sovrummet? Jag tror att tempen helst inte ska variera så mycket men så länge tempen är över baslinjen tänker jag att det är positivt 😊

Hoppas på plus för dig! 

• Anonym (Önskan97)

Grattis till alla som plussat!

För mig verkar det vara ägglossning idag, hoppas på det! någon annan kvar som har BIM senare i månaden? 😄

• Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tusse) skrev 2025-03-15 07:18:53 följande:
    Jag hade tänkt att test imorse men jag fegade ur. 3e ivf försök och är så himla rädd att det ska vara negativt. Ska egentligen inte testa innan på tisdag men borde kunna testa med testa tidigt några dagar tidigare. Får se om jag vågar testa imorgonbitti?
    Förstår dig, jag har försökt hålla mig till BIM med test men vissa gånger har det gått sådär 😩
    håller tummarna för att ni lyckas denna gång 
  • Anonym (Önskan97)
    zebrans skrev 2025-03-15 08:17:22 följande:
    Tack! Samma som sista månaderna. Skillnaden är att jag började med vitaminer denna cykel, men känns sjukt om de gör såhär stor skillnad :)

Vi får se. Ännu har inte mensen kommit och den brukar alltid komma äl+ 11 (igår). Dock haft spottings från och till i en vecka
    Vet inte om mina vitaminer hjälpt men jag tror faktiskt det, sen verkar akupunktur funkat också för att få mer regelbundenhet för mig👍 

jag hade nog vågat testa om jag var du, om inte nu så imorgonbitt 🙈
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-15 13:42:38 följande:

Jag hade troligtvis ÄL igår, BIM 27/3. Vi kan vänta tillsammans Hjärta

Åh ja, väldigt lika! ❤️

Svar på tråden BIM Mars 2025