• Annpor

BIM Mars 2025

Dag 43 i cykeln, Äl+13 men inget plus. Ger snart upp på riktigt... Känns så nedslående och tufft varje månad utan plus vilket säkert fler av er känner igen er i. Skillnaden för oss är att vi förlorat ett barn och nu i höstas haft en missfall också. Så väldigt tufft väg mot ett levande barn. Brukar ha en cykel på 34 dagar cirka och ägglossning runt 23-24 dagen. 

Blev förslagen att prova Provera av min läkare. Någon som har erfarenhet av det och kan vara snäll att berätta lite om det? Hoppas, hoppas nån har erfarenhet av det. 

• Annpor
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-03 17:34:54 följande:
    Provera är till för att framkalla blödning. Inte för fertilitet.  Eller hur vill din läkare använda den?

Med en kort lutealfas skulle jag fråga om du inte kan få progestoron utskrivet. Om inte,  kolla moodmama och progestoron kräm 💕. Läs recensioner först.

Jo precis, tror att hon menar att mina cykler är så långa att det är därför Provera skrivits ut. Ska ringa imorgon och fråga om det verkligen är så, för läste på lite själv nu i em om det här och hamnade i lite funderingar. 

Tack för tipset om Progesteron,  ska läsa på lite om det också! Har dock alltid haft lutealfaser på 10-11 dagar och blivit gravid två gånger inom 1,5 år. 

• Annpor

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

• Annpor
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-09 10:05:00 följande:
    Jag provade rosenrot denna cykel men avbröt pga mådde inte bra! Mådde illa och fick spotting typ varje dag. Upphörde direkt när jag slutade ta.
    åh, tack för den inputen! Jag fick lite mensvärks känning och lite spotting också dag två. Tog ingen tablett idag för kände lite att nåt va galet. Slutade för mig också när jag slutade med tabletten. 
  • Annpor

Dags att starta en BIM April. 
    Drar igång en sån tråd idag, hoppas vi ses där tjejer. 

Svar på tråden BIM Mars 2025