• Siripiri

BIM Mars 2025

Nanathalie skrev 2025-02-11 12:42:52 följande:

Jag kliver på här ❤️
    Jag har ett pågående mf efter ett ma och trodde jag skulle hinna få ägglossning eller bim nu i februari men på återbesöket igår upptäcktes rester och jag fick med mig cytotec hem men det hände ingenting med dem i systemet. Förväntar mig lång återhämtning från detta mf. Kanske till och med behov av skrapning på återbesök om 2v. Men, i mars ska jag bannemig ha bim!! Får återkomma med datum när äl är bekräftad❤️ har ni tänkt på att bim i mars innebär bf i december? Vi kanske får livets finaste julklappar här inne ❤️

Massa kramar ♥️♥️♥️
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-02-11 13:01:37 följande:

En fundering: man läser ofta i trådar att par försöker pricka in varannan dag kring äl, vi har ett rikt samliv så den biten är inga bekymmer. Men är det negativt att ha sex för ofta, tänker om kvaliteten på simmarna blir sämre? 🤔

Det som kan vara negativt med sex ofta är att du rubbar ditt pH-värde lite pga spermierna, vilken kan anses vara försämrande. Men spermiekvaliten blir nog bara bättre av fler utlösningar skulle jag gissa på 😄  dem produceras ju nya i såna mängder och hela tiden 
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-02-21 08:48:08 följande:

Jag brukar tempa runt kl.7 varje morgon. Vaknade 5.30 och tempade då för jag tänkte att det blir ju inte 3-4 h sömn emellan om jag lyckas somna om. Somnade om ganska snabbt och tempade nu när jag vaknade igen 8.30 men det är verkligen olika resultat.

kl.5.30 - 36.22
    kl.8.30 - 36.49

Kan jag lägga in något av resultaten även om det inte är den tiden jag brukar tempa? Ska jag ta typ medelvärdet av dem? Eller bara hoppa över dagens temp? 

Testa lägg in tiderna i sån konverter, se vad dem landar på ☺️

https://www.omnicalculator.com/health/bbt
  • Siripiri
    Josiek6 skrev 2025-02-21 13:52:11 följande:

Jag hoppar också in i denna tråden. 

fick mens idag och känner mig så deppig. Jag är snart 38 år och min sambo snart 48. i april har vi försökt i två år och har haft två missfall. Det senaste i juni förra året. 

vi kanske kommer att få hjälp med ivf men det är ju inget som garanterar att man inte kommer få missfall igen. Det måste gå ett år från senaste missfallet säger vården. De har inte hittat något fel på någon av oss men varför blir det ingenting? Jag känner sådan hopplöshet. Jag har börjat snusa igen och undrar, hur mycket tror ni det påverkar att kunna bli gravid? Jag vet att jag borde sluta men det är så jäkla svårt. Självklart skulle jag sluta direkt om jag blir gravid. 

Usch, tänk om jag aldrig kommer att få ett barn 😩

Beklagar missfallen♥️ I vilken vecka var dem?
    Tycker det är konstigt att ni inte för hjälp med IVF direkt i din ålder även om ni lyckats bli gravida.. 

Som andra säger skulle jag sluta snusa om jag var du ♥️ min sambo fick sluta snusa så fort vi började försöka. Han använder Velo Zero, ett tips! 

Hur är det med tillskott? tar du några?😊

• Siripiri
    Josiek6 skrev 2025-02-22 10:22:32 följande:

Tack ❤️
    jag tycker också det är konstigt att vi inte får hjälp direkt. Vi har gått där ett år och gjort alla möjliga tester och utredningar men allt ser ut som det ska. Jag ska ha bra äggreserv för min ålder men det behöver ju inte betyda något, kvalitén är ju det som är viktiga. 

i v 6 har båda mf varit, precis på dagen när jag går in i v6, 

för två veckor sedan fick vi brev att vi kommer bli kallade inom 2 månader till reproduktionsmottagningen igen. Jag vill tro då att de ska sätta igång med ivf. Det är nämligen så att min hjärtläkare har skickat en rekommendation att jag ska få komma till snabbare pga att jag inte kan äta statiner under tiden vi försöker eller när man är gravid och ammar. (Jag har en generisk sjukdom där jag har föhöjda blodfette)

tillskott tar jag en multivitamin om dagen och sedan folsyra. 

Jaa jätte konstigt! 
    Skönt att du ha bra äggreserv ♥️ 

Jobbigt :/ också haft såna tidiga missfall.. 

Men åh va bra! Hoppas verkligen ni får hjälp nu ☺️ 
    ah förstår! viktigt då att du inte är av de läkemedelet för länge ju! 

Jag skulle tipsa att du börjar äta Q10 direkt, även att din man gör de🙏🏼 finns många bra videos på youtube kring de. Det är väldigt bra för både ägg- och spermiekvalite. 
    Omega3 skulle jag lägga till med 😊 

• Siripiri
    Palettbladet25 skrev 2025-02-22 08:51:56 följande:
    Jag skulle tolkat det som att du hade ÄL den 16de pga den låga tempen där sen den stadiga ökningen och en dipp på ÄL+4. Fick ofta den dippen på den dagen när vi försökte ☺️

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-02-26 12:02:53 följande:
    Beklagar ❤️ ja det var ju ca 1 månad efter avbrytandet du fick ägglossning så kanske, kanske kommer den snart. 

Tyvärr såg hon ingen ledande äggblåsa på någon sida. Så jag kommer få sitta still i båten. Kanske får haka på en bim april-tråd istället.😭
    Va tråkigt :(( ♥️ 
  • Siripiri
    Joss4n94 skrev 2025-03-02 09:01:31 följande:

Ja, jag kontaktade vården och frågade efter det, men fick som svar att vi inte försökt i ett år än och jag är under 35. Så får väl försöka till augusti och sen se om jag kan få det?

När jag gick förbi ÄL+10 häromdagen utan mens i sikte tänkte jag att jag kanske haft tur att det ordnat upp sig naturligt, vi får la se vad som händer kommande dagar😅

men gud vad snålt av dem.. jag sade bara till min gynekolog att vi fått tre tidiga missfall/kemiska gravidteter och hon skrev ut det direkt♥️ har inte börjat använda en pga blev ju ett X innan jul sen har vi ju pausat. 

Hoppas det är ett plus som väntar ♥️

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-03 19:37:21 följande:

Jo precis, tror att hon menar att mina cykler är så långa att det är därför Provera skrivits ut. Ska ringa imorgon och fråga om det verkligen är så, för läste på lite själv nu i em om det här och hamnade i lite funderingar. 

Tack för tipset om Progesteron,  ska läsa på lite om det också! Har dock alltid haft lutealfaser på 10-11 dagar och blivit gravid två gånger inom 1,5 år. 

Progesteron efter ÄL skulle jag med testa på ♥️ Det är ju så himla viktigt för att kroppen ska behålla fostret.  Jag hoppas det ska vara min räddning sen när vi kör igång igen. Det är ju standard inom IVF verkar det som att ta såna vagitorier Efter att man implanterat ägget. 

sen kanske jag fått om bakfoten, men är det inte letrozole man ska ta om man har långa cykler? 🤔 

• Siripiri
    Palettbladet25 skrev 2025-03-05 18:27:04 följande:
    kan inte du berätta vad resultatet var sen när du vet. Är själv orolig för kort lutelfas.. är gravid nu men under fyra månader sen mitt ma har jag haft 10-11 dagars lutelfas. får inte göra något hormontest.. behöver ju inte bero på låga värden såklart men man är ju orolig..  
    Gör det via testmottagningen ☺️ kostar inte så mycket. Passa på att ta HB, så får du även med massa andra blodvärden som är bra att veta 
  • Siripiri
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-05 14:07:27 följande:

Testade negativt på BIM i februari, två dagar sen mens, mensen var inte alls som vanligt... blödde väldigt lite och få dagar, men tänkte det kunde bero på första mensen sedan MF i januari.. 

Nu idag, 3-4 dagar efter mensen tagit slut så mår jag illa, är yr och det spänner i brösten.. kan det vara så att jag blivit gravid förra månaden iaf? Hade en lång konstig cykel på 37(!!) dagar, lutealfas på 11 dagar, men testade ändå negativt?

Vill inte skrämma dig för mycket, men mitt utomkveds Började så 🥺 
    Jag testade negativt innan mens, sen 8 dagar senare började min värden balla ur och tog sedan på dag 10 efter mensens första dag ett positivt gravtest. Svagt men positivt! sen fortsatte det vara svagt upp och ner i 4v.. 
  • Siripiri
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-06 12:18:11 följande:
    Tack för svar! Jag mår inte lika illa idag som igår, för ha fortsatt koll på kroppen helt enkelt. Inte haft någon "spotting" eller blödning ännu iaf. 
    Jaa ha de! ♥️ jag fick min första spotting och smärtor efter 13 dagar efter mensen första dag, samtidigt som jag fortsatte plussa svagt. 
  • Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-08 07:54:18 följande:

Rosenrot, någon som har erfarenheter? Kan den hjälpa till att  förkorta cykeln något? Hade 47 (!) dagars cykeln denna månad. Haft strul med cykellängden sedan efter missfall i höstas. 

Fick också Provera utskrivet för att förkorta min cykel, men har inte kunnat äta den pga biverkning i form av  migrän. Någon som haft Provera utskrivet för samma sak?

Ja testa rosenrot fram till ÄL! 😊 
  • Siripiri
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-03-08 06:30:19 följande:

Den här cykeln efter MA har varit så konstig. Fick blinkande smiley på CB advanced förra lördagen,  fast smiley på tisdag kväll blinkande på onsdagen och sedan fast torsdag morgon. Sedan blinkande igår och blinkande nu I morse.  I torsdags hos gyn kunde jag se en stor mörk ring och hon sa att det var ett stort ägg. Men ville inte säga om jag skulle ha ägglossning eller om jag precis har haft. Hon tyckte att jag skulle vänta till nästa cykel och börja försöka då. Att jag hade en tjock och fin slemhinna och att jag borde få mens om 7-10 dagar. 

Blir slemhinnan tjock innan man haft ägglossning eller är det precis i samband med ägglossningen som den tjockare på sig? Någon som har koll på detta ?

Slemhinnan byggs ju under hela cykel för sedan försvinna vid mens/stanna kvar vid graviditet☺️ 
Svar på tråden BIM Mars 2025