• Juli1990

BIM Mars 2025

Nanathalie skrev 2025-02-11 12:42:52 följande:

Jag kliver på här ❤️
    Jag har ett pågående mf efter ett ma och trodde jag skulle hinna få ägglossning eller bim nu i februari men på återbesöket igår upptäcktes rester och jag fick med mig cytotec hem men det hände ingenting med dem i systemet. Förväntar mig lång återhämtning från detta mf. Kanske till och med behov av skrapning på återbesök om 2v. Men, i mars ska jag bannemig ha bim!! Får återkomma med datum när äl är bekräftad❤️ har ni tänkt på att bim i mars innebär bf i december? Vi kanske får livets finaste julklappar här inne ❤️

Jag hängs också kliva in här från februari-gruppen. Har en dotter som fyller 3 år i maj och vill gärna ha ett syskon. hade ett tidigt missfall i dec 23 och ett Ma i september som upptäcktes i vecka 9, var en långdragen historia tyvärr med cytotec x 2 och sedan skrapning i november (!) då vården hela tiden ville avvakta och låta kroppen göra sitt.. oroligt frustrerande. Har försökt två cyklar efter det och väntar mens imorgon, testade negativt idag vilket var oerhört tufft! Mycket tårar.. hade mycket symtom så trodde verkligen det gått vägen. 

förstår vad du går igenom med Ma, kämpa på och kräv skrapning om det behövs ❤️. 

Bim förväntas bli 13/3. 

• Juli1990
    Jennifur skrev 2025-02-11 09:28:17 följande:

Hejsan,

Fick äntligen ÄL i januari efter ha förlorat bebis i oktober, har mens nu och verkar som jag får en ny ÄL i nästa vecka. Tänkte inte mäta temp eller så utan bara köra på lite som vi känner för och hoppas på att mensen håller sig borta ett bra tag Oskyldig

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet

Lägger in mig också! 

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
  • Juli1990

Jag behöver hjälp! 

var idag och gjorde VUL och hon kunde se att ägglossningen är i dagarna (dag 13 idag). Jag har äl-symtom och jag har testat med testlagrets tester enligt bifogad bild.. väldigt låga nivår dvs. 

Idag fick jag fast glad gubbe på CB lila test digitalt, det rosa är dock fortfarande negativt (rund ring). Vad ska man lita på? Fler som haft samma problem?

blir aningen förvirrad här :). försöker oss på ett syskon efter två missfall varav ett ma! 

• Juli1990
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 17:33:46 följande:

Lita på gyn och ha bd åtminstone varannan dag tills du vet att det är över 🤩 
    Fortsätt testa med stickorna, jag tror du kommer få en ökning som sen går ner till nivån som var innan. Jag älskar inte cbs test då jag tycker de lever sitt eget liv precis som du skriver. 

Lycka till 🤞🍀

Tack snälla 🥰. 

ja jag ska fortsätta testa! :), hade du kört på att bd varje dag nu dessa dagar eller varannan?

tack och detsamma 🤩

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-02-25 19:50:54 följande:

Positivt ägglossningstest igår, fick feber inatt och nu ligger jag här sjuk :( Kommer det påverka tror ni när det var så nära inpå ägglossning? Vi hade mys igår. Har försökt googla lite om feber precis vid ägglossning kan typ göra att spermierna inte "vill" befrukta, men hittar inget. Tänker om ägget redan släppte innan febern kom, för annars vet jag ju att det kan påverka att ägglossningen blir senare.

Övertänker väl lite nu, men vill så gärna :( Man kan ju inte göra något åt saken ändå.

Jag som körde första cykeln med att tempa också för att kunna bekräfta, men nu kommer ju inte det gå...

Tror inte att det är någon fara ❤️. Vad för test fick du positivt på? Jag tog ett cb lila igår och fick positivt men negativt på det rosa, tog ett rosa idag och fick positivt på det, väldigt förvirrande! dock släpper ju ägget inte förrän efter 24-48h efter positivt test, så det är nog inte fel att mysa även idag om du orkar såklart? 

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-02-25 19:50:54 följande:

Positivt ägglossningstest igår, fick feber inatt och nu ligger jag här sjuk :( Kommer det påverka tror ni när det var så nära inpå ägglossning? Vi hade mys igår. Har försökt googla lite om feber precis vid ägglossning kan typ göra att spermierna inte "vill" befrukta, men hittar inget. Tänker om ägget redan släppte innan febern kom, för annars vet jag ju att det kan påverka att ägglossningen blir senare.

Övertänker väl lite nu, men vill så gärna :( Man kan ju inte göra något åt saken ändå.

Jag som körde första cykeln med att tempa också för att kunna bekräfta, men nu kommer ju inte det gå...

Vilken tid igår fick du positivt test? :)
  • Juli1990

Grattis till alla som plussat 😍. 

Håller tummarna för oss andra också! Även om jag själv känner mig skeptisk till att det blir något denna månaden :(. 
    En fråga, tidigare har jag tänkt att jag helst inte vill ha ett ?decemberbarn? på grund av ?synd om barnet/rs-virus etc? men nu känner jag nog att vi kommer köra på oavsett och se hur det blir, hur resonerar ni andra? ❤️

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-03 10:30:26 följande:
    Tanken har slagit mig just kring rs och sjukdomstider med kring när jag skulle vilja att barnet kom, men sen vi började försöka så är nog de tankarna ganska sådär att - det blir bra när som helst, allt löser sig. <3 
    Vi är inne på 6e försöket och jag skulle inte vilja "missa" en månad av försök. För mig har barnaförsökandet ödmjukat mig ganska mycket kring önskningar överlag. Och idén om att man ska kunna kontrollera saker, för det går ju inte. 

Ja men verkligen! Jag känner samma som dig ❤️. 

Man blir verkligen mer ödmjuk av hela situationen och eftersom vårt första barn blev till så enkelt trodde jag att jag kunde planera även andra, så har det inte varit med två missfall och nu flera försök utan resultat är jag väldigt ödmjuk. 
    När hade du BIM? Håller tummarna ❤️

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-03 14:25:57 följande:
    Tack <3 Jag har bim 11/3, är på äl+6 idag. Men är så i känslan och rädslan just nu att det inte kommer gå för oss :( Trodde det skulle vara så lätt att bli gravid, för det är liksom det man (jag i alla fall) blir matad med hela tiden... Jag håller tummarna för oss alla! Och dig också även om du också kände dig lite skeptiskt inställd just nu <3 Har du bim snart?

Tack själv <3. Ja men verkligen.. man blir ju matad av det från tidig ålder så det är rätt knäckande när det tar sån tid! :( 
    jag håller alla tummar jag kan!! 

Tror jag har BIM 13-14/3 om allt stämmer, så det är en lång väntan kvar. Har bestämt mig för att inte ta test denna gång innan, blir så oroligt besviken av att se ett blankt test! 

• Juli1990
    Elisand skrev 2025-03-03 16:58:16 följande:
    Åh, samma här och skulle nog också vilja vänta med att testa egentligen. Besvikelsen blir så stor!
    Men, vi ska hälsa på min familj i helgen och de bor jättelångt bort så kommer nog ändå ta ett tidigt test på fredag för OM jag är gravid skulle det vara så kul att kunna berätta det för mina systrar i person.

Jag förstår verkligen det! 

Håller alla tummar jag kan på fredag! <3

Svar på tråden BIM Mars 2025