Josiek6 skrev 2025-02-21 13:52:11 följande:
Jag hoppar också in i denna tråden.
fick mens idag och känner mig så deppig. Jag är snart 38 år och min sambo snart 48. i april har vi försökt i två år och har haft två missfall. Det senaste i juni förra året.
vi kanske kommer att få hjälp med ivf men det är ju inget som garanterar att man inte kommer få missfall igen. Det måste gå ett år från senaste missfallet säger vården. De har inte hittat något fel på någon av oss men varför blir det ingenting? Jag känner sådan hopplöshet. Jag har börjat snusa igen och undrar, hur mycket tror ni det påverkar att kunna bli gravid? Jag vet att jag borde sluta men det är så jäkla svårt. Självklart skulle jag sluta direkt om jag blir gravid.
Usch, tänk om jag aldrig kommer att få ett barn 😩
Vill börja med att skicka en styrkekram till dig, ni har kämpat länge! Beklagar även era missfall 💔
Jag vill bara säga att jag snusar också och har funderat på exakt samma sak faktiskt, men det är riktigt svårt att sluta tycker jag. När jag blev gravid med vårt barn så slutade jag direkt såklart och det var inte alls svårt, men då hade man ju också en riktig anledning till att sluta. Tycker det är svårt nu rent mentalt att sluta för att man (kanske?) blir gravid snart. Det är säkert helt fel och jättekonstigt tankesätt men det är lite så jag känner. Du kanske förstår och känner igen dig i hur jag tänker.
Någon annan här inne som har koll på hur pass dåligt det är för chanserna att bli gravid, när man snusar?
Vi har försökt i 1,5 år med syskon nu. Jag hoppas verkligen det är vår tur snart. Vill bara önska ert stort lycka till! 🙏