• Errorika

BIM Mars 2025

Hej! Lägger in mig på listan! Jag är 30 och min man är 40, inga barn sedan tidigare. Det här blir 5 försöket så det är väl fortfarande ingen anledning att stressa upp sig, men man börjar bli lite otålig. Vore kul med ett plus snart Hjärta 

Jag tempar med NC och tar ägglossningstester lite då och då, men tror kanske jag ska skippa det den här cykeln, min ÄL kommer ändå alltid på samma cykeldag och sedan 12/13 dagar efteråt mens. 

Mysigt att ha FL, särskilt när man inte är öppen utåt med att man försöker {#emotions_dlg.flower}

BIM
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
  • Errorika

BIM snart och var hos gynekologen i går. Tydligen har jag PCO (inte PCOS, utan PCO). Enligt henne behöver det inte försvåra fertiliteten, och hon kunde bekräfta att jag har haft ägglossning. Tydligen är det bara att äggen sitter på annorlunda sätt som är PCO, medan PCOS är en helt annan diagnos. Förvirrande.

Men hon tipsade om något som heter Donaferty? Har någon av er testat? Är det bra?

• Errorika

9 eller 10DPO idag. Fick precis lite blod på pappret! Mörkrött först och sen ljusrött. Kan det vara implantationsblödning tror ni??

Har ju PCO, och brukar få bruna spottings ibland innan mens, men aldrig rött på det här sättet. 

Borde jag testa tidigt? Eller avvakta till mens? Och när är tidigaste dagen jag kan testa tidigt om det var en implantationsblödning? I övermorgon? Försöker att hålla hoppet nere haha men vore så trevligt att plussa! 5e försöket är vi på. 

• Errorika

Vad jag hoppades var implantationsblödning var bara en spotting innan tidig mens :( Verkar ha ägglossat tidigt den här månaden. Känner mig uppgiven och känner inte för att fortsätta tempa och ÄL-testa och hålla på och tänka på det. 

Får se om jag hoppar in i april-tråden, kanske ska försöka ta det lite lugnare den här nya cykeln. Det är ju fortfarande "tidigt" i försöken, mars var 5e cykeln. Har köpt hem lite Donaferty som min gyn rekommenderade för PCO, så testar väl det.

Grattis till alla plus! Hjärta

Svar på tråden BIM Mars 2025