Inlägg från: Anonym (ÖnskarSladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

BIM Mars 2025

Hoppar in från februaritråden.. 

Jag 36, han 50. Blev oplanerat gravid i januari som slutade i MF/kemisk. Har du tagit mig igenom första cykeln på 37(!!!) dagar, tyvärr blev det inget plus. 

Denna cykel provar jag med rosenrot. Har satt deadline fram till sommaren på bebisverkstan.. så hoppas det ska ta sig 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    BIM-lista
    1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Grattis till alla er som plussat! 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 08:17:38 följande:

Grattis till alla som har plussat!! ❤️

Jag kommer nog att ta ett test imorgon, har bim 5/3, men oklart egentligen, min cykel var 49 dagar sist.

Brukar du ha så lång cykel? Själv har jag precis överlevt första cykeln efter MF, den var 37 dagar och jag upplevde den som en evighet
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 11:28:45 följande:
    Åh, jag beklagar MF ❤️❤️ ja, det är så drygt med långa cykler i detta skede i livet. 

Nja, jag brukar ha 34 dagar, har pco. Men jag har haft enorm stress (inte bara med att försöka bli gravid) de senaste månaderna som har dragit ut på cyklarna. Var helt fel ute med ägglossning sist (runt nyår), så nu är det mitt andra försök, hade ÄL 15/2, haha helt sjukt lång tid att vänta in 😅
    Tack snälla Hjärta

Ah, jag hade ÄL sist 13/2, nu säger appen att jag ska ha 18/3, men svårt att tro att det stämmer, brukar ha 30 dagars cykel vanligtvis... Ska också på andra försöket nu.. men maken är 50 så vi har satt deadline fram till sommaren på bebisverkstaden.. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 13:46:21 följande:
    Jag körde på digitala tester men framförallt sekretmetoden denna gång, den känns ändå som den säkraste metoden om man har väldigt oregelbunden cykel! Jag håller alla tummar jag har för er!!
    Jag har ingen aning om hur man gör sekretmetoden men tror ju att jag har ÄL eftersom jag ändå lyckades bli oplanerat gravid i december/januari. Jag tempar och tar digitala tester.

Tack, och detsamma Hjärta
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Rhea skrev 2025-03-03 14:42:23 följande:
    Ja verkligen då har du ju ÄL! det är ju super! Hoppas att det går vägen nu då!  Om temp och tester funkar för dig så kör på det! Sekretmetoden handlar egentligen bara om att ha lite koll på flytningarna, när de ändrar karaktär och blir liksom äggviteliknande så är det ÄL på gång. Det kändes skönt att ha det som backup när testerna sa olika saker tyckte jag😊 Tack!! ❤️❤️
    Jag har inte så mycket flyttningar, aldrig haft och då är det barn nummer 4 jag försöker mig på..
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Grattis alla som plussat!! 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    MrsHoppas skrev 2025-03-05 10:22:55 följande:

Jag hoppar in här också 😁 första månaden med IVF så lite osäker på när BIM blir.. Men chansar på 29/3. Någon som vet hur man räknar ut BIM när man kör IVF? 

! BIM-lista

1/3 5child
    1/3 Palettbladet25
    2/3 Annaalexandras
    3/3 Aisof
    3/3 Lorainza
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    6/3 Loppan2025
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet
    12/3 elliibellii
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    17/3 Errorika
    17/3 Hoppaspånr3 
    18/3 7barnsmamman87
    26/3 Tingeling
    29/3 Flisen123
    28/3 MrsHoppas
    31/3 Anonym (ÖnskarSladdis)
    31/3 Önskan97
    Jag tänker att du räknar utifrån din vanliga cykel, utifrån senaste mensens första dag. 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

Testade negativt på BIM i februari, två dagar sen mens, mensen var inte alls som vanligt... blödde väldigt lite och få dagar, men tänkte det kunde bero på första mensen sedan MF i januari.. 

Nu idag, 3-4 dagar efter mensen tagit slut så mår jag illa, är yr och det spänner i brösten.. kan det vara så att jag blivit gravid förra månaden iaf? Hade en lång konstig cykel på 37(!!) dagar, lutealfas på 11 dagar, men testade ändå negativt?

Svar på tråden BIM Mars 2025